תכירו את פולקסווגן טיגואן 2024 החדש, כחודש לפני החשיפה הרשמית של הדגם שתעשה במסגרת תערוכת מינכן. כפי שאתם יכולים לראות, הטיגואן החדש נוטש את המראה השרירי והזקוף של הדגם הנוכחי ומחליף אותו במראה קצת עגלגל, מודרני ודינאמי יותר אך כרגיל, עדיין על הצד השמרני והמאופק המאפיין את מותג פולקסווגן.
הטיגואן החדש מבוסס על פלטפורמת MQB Evo ולדגם מידת אורך של 4,551 מ"מ, רוחב של 1,859 מ"מ, גובה של 1,640 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,681 מ"מ, כך שהוא דומה בגודלו לדגם הנוכחי רק עם תוספת של 40 מ"מ לבסיס הגלגלים. בניגוד לדגם הנוכחי ששווק גם בגרסת 7 מושבים - טיגואן אולספייס - הטיגואן החדש כבר לא ישווק בגרסה זו שכן פולקסווגן מתכננת להשיק דגם חדש, פולקסווגן טאיירון, שיתבסס על הקודיאק החדש.
הטיגואן ישווק עם אותן יחידות הנעה של הדגם הנוכחי, כלומר 2.0 ליטר טורבו, 1.5 ליטר טורבו (הפעם עם סיוע 48V) ומנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל. החידוש המשמעותי בתחום זה הוא גרסת הפלאג-אין של הדגם על בסיס מנוע 1.5 ליטר טורבו בהספק כולל של 272 כ"ס וסוללה שתאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי משמעותי של כ-100 ק"מ.
חידוש נוסף בתחום הדינמי הוא התוספת של מערכת בקרת שלדה DCC Pro הכוללת בולמים אדפטיביים עם שסתום כפול המאפשר שליטה נפרדת על פעולת הדחיסה או ההתפשטות של הבולם וזאת כדי להעניק לדגם נוחות נסיעה גבוהה יותר לצד שליטה טובה יותר על המרכב.
תא הנוסעים שמרני כבעבר אך שונה מהותית מזה של הדגם הנוכחי עם עיצוב בהשראת דגמי ID החשמליים של החברה, זה גם כולל לדוגמה העברה של מוט ההילוכים לצד גלגל ההגה, מערכת מולטימדיה ענקית עם מסכי "12.9 או "15 וכמובן שגם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3. אמנם אין שליטה ידנית על מערכת בקרת האקלים, אך בגלגל ההגה פולקסווגן חוזרת לעשות שימוש בכפתורים פיזיים במקום משטחי מגע שזכו ללא מעט ביקורת מצד לקוחות החברה.