2023 יונדאי i30N החדשה
יונדאי i30N החדשה.
2023 יונדאי i30N החדשה
יונדאי i30N החדשה.

כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, החלה בשיווק יונדאי i30N החדשה המהווה את גרסת הביצועים של יונדאי i30 המשפחתית ומתחרה בדגמים כגון פולקסווגן גולף GTI, רנו מגאן RS ועוד. השיווק של יונדאי i30N הוא במקביל להשקת של האחות הקטנה יונדאי i20N כחלק מהרצון של כלמוביל להחזיר לשוק המקומי את דגמי N המיוחדים של יונדאי אותם נפגוש גם בתחום כדוגמת האיוניק 5N שתוצג בקרוב. 

 

יונדאי i30N החדשה מגיעה לאחר מתיחת פנים ומעבר לעיצוב המעודכן והמודרני יותר אחד השינויים המשמעותיים ביותר בדגם זו התוספת של אופציה אוטומטית, תיבת 8 הילוכים DCT N כפולת מצמדים וזו גם התצורה בה תשווק ה-i30N החדשה בישראל. 

 

2021 יונדאי i30N החדשה
עיצוב מודרני וספורטיבי יותר.

הדגם משווק בישראל בגרסתו הבכירה יותר עם חבילת הביצועים הכוללת מנוע 2.0 ליטר טורבו המייצר הספק מרבי של 280 כ"ס ומומנט מרבי של 40 קג"מ המתקבל בין 2100-4700 סל"ד. בשידוך לתיבת 8 הילוכים DCT ודיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית (eLSD) זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.4 שניות (בשימוש בבקרת יציאה מהמקום) ומהירות מרבית של 250 קמ"ש, אלו נתונים שהופכים את הדגם להוט האצ' העממית המהירה ביותר, לצד הונדה סיוויק טייפ R החדשה שלה נתוני ביצועים זהים. 

 

2021 יונדאי i30N החדשה
לראשונה עם תיבת הילוכים DCT.

תיבת ה- DCT N מביאה איתה מספר חידושים לדגם כגון מצב גדישת יתר. לחיצה על כפתור NGS בהגה תפעיל את המצב הזה למשך של עד 20 שניות (ספירה לאחור תופיע בלוח המחוונים) עם בוסט למומנט המרבי והעברות מהירות וגסות יותר של תיבת ההילוכים. על גלגל ההגה, וכמו בדגם היוצא, נמצא בנוסף את כפתור N לשליטה מהירה על בורר מצבי הנהיגה השולט על הבולמים האדפטיביים, ההיגוי, תיבת ההילוכים, מפת דוושת הגז, הסאונד של מערכת הפליטה וכיול בקרת היציבות. 

 

2021 יונדאי טוסון החדשה תא הנוסעים
אופציה למושבי באקט.

לצד מערכות אלו נמצא גם את מערכת מערכת NPS - N Power Shift המעבירה את התיבה למצב של העברות גסות יותר לטובת תחושה של דחיפה בגב בעת העברות הילוכים, מצב זה נכנס לפעולה רק כאשר דוושת התאוצה לחוצה מעל ל-90% ממהלכה. אם תרצו תוכלו להפעיל גם את מערכת NTS שמזהה אוטומטית סגנון נהיגה התואם לנהיגת מסלול ומעבירה את תיבת ההילוכים למצב מיוחד הבוחר את ההילוך האופטימלי לנהיגת מסלול. 

 

כמו בדגם היוצא נמצא חיזוקי שלדה שונים, מתלים משודרגים עם זוויות אגרסיביות יותר, קפיצים קשיחים יותר עם הנמכת מרכב ובולמים אדפטיביים, מערכת בלימה משודרגת עם צלחות בלימה גדולות בקוטר של 360 מ"מ, חישוקי "19 קלים במיוחד ועוד.

 

2021 יונדאי i30N החדשה
כיול מחדש להיגוי ולמתלים.

רשימת האבזור בדגם עשירה וכוללת מולטימדיה "8 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ותצוגה עשירה של נתוני ביצועים שונים, גלגל הגה ספורטיבי עם כפתורי שליטה על מצבי הנהיגה ותיבת ההילוכים, מושבי ספורט בריפוד עור משולב באלקנטרה, מושבים קדמיים חשמליים, חלון גג, חיישני חניה היקפיים, משטח טעינה אלחוטי 15W, תאורת LED מלאה, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, בקרת ערנות נהג ועוד. 2023 יונדאי i30N - מפרט טכני מלא להורדה.

 

2021 יונדאי i30N החדשה
יונדאי i30N החדשה.

יונדאי i30N כבר שווקה בעבר בישראל (2019), אז גם במרכב הפאסטבק של הדגם, אך היא לא זכתה להצלחה גדולה. נקווה שהפעם, עם דגם מתיחת פנים משופר, זה יהיה מוצלח יותר שכן היצע הדגמים לחובבי נהיגה וניהוג הולך ומצטמצם בעידן החשמלי שבשלב זה יודע לייצר מכוניות חזקות מאוד אך גם כבדות יחסית שלא מסוגלות לשחזר את הזריזות בשינוי הכיוון של רכבים עם מנוע בעירה פנימית ואם כן, בזכות מערכת הנעה מתוחכמת, זה מרגיש מאוד סינטטי וחסר חדווה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 59

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.