יונדאי חושפת לראשונה את ה-i10 החדשה לשנת 2014, עם פלטפורמה חדשה, עיצוב צעיר ומודרני ומרווח גדול יותר לנוסעים ומקבלת לראשונה גם מנוע 1.0 ליטר 3 צילינדרים חדש.
יונדאי חושפת היום (ד') לראשונה את ה-i10 החדשה לשנת 2014, הנציגה של יונדאי בסגמנט המכוניות העירוניות אשר תחליף בקרוב את ה-i10 הנוכחית המשווקת מאז 2007. יונדאי חושפת במקביל את ה-i10 החדשה בגרסתה לשוק האירופאי ובגרסתה לשוק ההודי, גרסאות שבעבר היו זהות, אך הפעם יונדאי i10 לשוק האירופאי (ולישראל) תוכננה ועוצבה באירופה והגרסאות נבדלות במנועים שונים, כיול שונה, אבזור ואיכות תא נוסעים וגם בעיצוב שונה ומסוגנן יותר בגרסה האירופאית.
יונדאי מציגה בינתיים רק 3 תמונות של ה-i10 החדשה, תמונות החושפות עיצוב המציג שיפור משמעותי לעומת הדגם הנוכחי בעל העיצוב התכליתי החסר את "השובבות והחן" המאפיינים מכוניות עירוניות. העיצוב החדש אמנם לא שובב, אך נאה ובוגר ואם לא היינו יודעים שמדובר במכונית עירונית, היינו בקלות יכולים לטעות לחשוב שמדובר בסופרמיני חדשה, שכן ה-i10 החדשה נעדרת את אותו מראה "שברירי/קופסת פח קטנה" המאפיין לרוב מכוניות עירוניות. אין ספק כי העיצוב החדש של הדגם והמראה המשדר איכות ומוצקות, יעשו את שלהם במכירות כאשר הדגם יושק כאן בישראל (יורשת מבית לפיקנטו?).
ה-i10 החדשה יושבת על פלטפורמה חדשה (אותה היא חלוקת עם קיה פיקנטו) והיא גדולה ומרווחת משמעותית מהדגם היוצא עם אורך של 3,665 מ"מ, רוחב של 1,660 מ"מ, גובה של 1,490 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,385 מ"מ (זהה לפיקנטו). לעומת הדגם היוצא, ה-i10 החדשה ארוכה ב-80 מ"מ, רחבה ב-65 מ"מ, נמוכה ב-50 מ"מ ובסיס הגלגלים התארך ב-5 מ"מ. המידות החדשות צפויות להפוך את ה-i10 החדשה למרווחת במיוחד יחסית לסגמנט. גם נפח תא המטען גדל ועומד על 252 ליטר זאת לעומת 225 ליטר של הדגם הנוכחי. לפי יונדאי, הגידול במידות נועד להעניק לדגם איכות נסיעה של רכב "בוגר" עם המרווח הגדול בסמגנט לנוסעים ולמטען.
בעוד בשוק ההודי ה-i10 החדשה תשווק עם מנוע 1.1 ליטר 4 צילינדרים, 1.25 ליטר וכן 1.1 ליטר טורבו דיזל חדש, באירופה ובישראל הדגם ישווק עם מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים (ששוק באירופה אך לא בישראל) וכן עם מנוע 1.25 ליטר הממשיך מהדגם הנוכחי. יונדאי עדיין לא מפרסמת את הספקי המנועים, שסביר להניח שזכו לעדכון ושדרוג כלשהו, אך אלו צפויים לעמוד על 69 כ"ס ו-87 כ"ס בהתאמה.
יונדאי לא מפרסמת עדיין תמונות של תא הנוסעים, אך מוידאו של מגזין אוטוקאר ההודי, אנחנו נחשפים לתא הנוסעים החדש תחת מעטה של הסוואה. בוידאו ניתן להבחין שיונדאי שמרה על עיצוב הדשבורד המלאה שאפיין את ה-i10 היוצאת יחד עם אותה הגבהה של ידית ההילוכים. כמו כן ניתן להבחין שתא הנוסעים כבר לא יהיה שחור על שחור אלא שילוב של שני גוונים (כניראה שבהתאם לרמת הגימור), נמצא גם גלגל הגה חדש, כפתורים חדשים למיזוג, מערכת שמע חדשה, לוח מחוונים חדש ולפי דיווחים מחו"ל, איכות החומרים גבוהה ביחס לסגמנט ועם שימוש רב בחומרים רכים בתא הנוסעים.
הדגם לשוק ההודי שונה חיצונית מהדגם לשוק האירופאי.
גם בתחום האבזור, הדגם החדש יציג קפיצת מדרגה ויוצע עם 6 כריות אוויר, מערכת ניתור לחץ אוויר בצמיגים, כניסת UAB+AUX ועוד. כאפוציה ניתן למצוא שליטה מההגה על מערכת השמע, מערכת מולטימדיה, מערכת בקרת אקלים, מושבים מחוממים, גג נפתח ועוד, הכל כמובן בהתאם לרמת הגימור.
את הופעת הבכורה העולמית שלה, תעשה ה-i10 החדשה בתערוכת פרנקפורט הקרובה. מתי בישראל? מכלמוביל יבואנית יונדאי נמסר לקארטיוב שה-i10 החדשה תגיע לישראל לקראת סוף הרבעון הראשון של 2014. בעוד ה-i10 היוצאת הגיעה אלינו מהודו, זו החדשה תגיע אלינו מטורקיה שם תיוצר ה-i10 בגרסתה האירופאית.
יונדאי i10 החדשה (אירופה):
יונדאי i10 החדשה (הודו):