כשנתיים וחצי לאחר שהוצגה, כלמוביל החלה בשיווק מרצדס C63s AMG החדשה שלראשונה עושה שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין E Performance בה מצוידים כל דגמי AMG הבכירים יותר. המחיר? ממש לא לכל כיס ועומד על החל מ-1,249,000 שקל, תוספת של 440,000 שקל לעומת C43 AMG הצנועה יותר.
אז כן, מרצדס C63s מפסידה את מנוע ה-4.0 ליטר V8 טווין-טורבו עם הסאונד הנהדר אותו היא מחליפה במערכת הנעה היברידית פלאג-אין על בסיס מנוע 2.0 ליטר טורבו, זה לא עוד מנוע 2.0 ליטר טורבו אלא מנוע ה-2.0 ליטר טורבו הסדרתי החזק ביותר בעולם בהספק מרבי של 476 כ"ס ומומנט מרבי של 55.5 קג"מ, זה קרוב מאוד לנתון של C63 היוצאת עם מנוע ה-V8.

לא זאת בלבד, המנוע הזה תוכנן כך שיהיה בעל אופי שמזכיר מנוע ביצועים אטמוספרי, כזה שאוהב שלוחצים אותו, ולכן שיא ההספק מושג ב-6,750 סל"ד גבוהים והמומונט המרבי, גם עם חלק משמעותי ממנו מתקבל כבר מסל"ד בינוני, מגיע לשיא רק ב- 5,250 עד 5,500 סל"ד.
למנוע הבנזין מסייע מנוע חשמלי חזק יחסית בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, כך שלמערכת הזו הספק מרבי משולב של 680 כ"ס ומומנט מרבי אדיר 104 קג"מ כאשר כל הכוח הזה עובר אל הכביש דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית MCT (ללא ממיר מומנט) ומערכת הנעה כפולה 4MATIC. זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות ולמהירות מרבית של 280 קמ"ש - זה 0.6 שניות פחות מדגם C63s היוצא.

המנוע החשמלי מותקן על הציר האחורי והוא מתחבר למערכת ההנעה הכפולה דרך תיבת העברה עם שני יחסים ודיפרנציאל מוגבל החלקה. אמרנו פלאג-אין? אז יש כאן סוללה שניתן להטעין (3.7kW) באופן חיצוני אך זו סוללת ביצועים קטנה וקלה (4.84kWh) שנועדה רק כדי לספק את הבוסט חשמלי. זו סוללה עם מערכת קירור מתקדמת כך שהיא עומדת היטב במחזורי פריקה/טעינה מהירים בזרם גבוה, זרם אותו מייצרת מערכת הבלימה הרגנרטיבית של הרכב. אם אתם בכל זאת מתעקשים, אז תוכלו לנסוע על בסיס הסוללה בלבד למרחק של לא יותר מ-12 ק"מ.
לכל הטוב הזה יש מחיר בדמות משקל עצמי גבוה של 2,165 ק"ג, מי שמחפה במידה מסוימת על תוספת המשקל היא מערכת ההיגוי האחורית (עד 2.5 מעלות). לצד זה הדגם מצויד בתושבות מנוע אקטיביות, בולמי AMG אדפטיביים, מערכת בלימה משודרגת עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים, חישוקי "19 קלים במיוחד, תותבים קשיחים יותר, שימוש נרחב יותר בחלקי מתלה באלומיניום קל משקל וקשיח, מפסק סרנים רחב יותר, מערכת בקרה דינמית עם שישה כיולים שונים לרשות הנהג, מושבי ספורט אוחזים ועוד ועוד.

לצד כל זה C63s מציגה עיצוב דינאמי וקרבי יותר עם בתי גלגלים מנופחים, ספוילר קטן על דלת תא המטען, עיצוב אגרסיבי לפגושים ועוד. האבזור עשיר וכולל, בין היתר, מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות, בקרת שיוט אדפטיבית, מולטימדיה "10.9, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, חלון גג חשמלי, תאורה ראשית דיגיטלית, דוושות מתכת, תצוגה עילית, מערכת ניווט בטכנולוגיית מציאות רבודה, מערכת שמע Burmester עם 15 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים ועוד ועוד. 2025 מרצדס C63 AMG מפרט טכני מלא להורדה.