סיוויק טייפ R מהדורה מוגבלת למסלול
הונדה מרחיבה את היצע דגמי הטייפ R.
סיוויק טייפ R מהדורה מוגבלת למסלול
הונדה מרחיבה את היצע דגמי הטייפ R.

הונדה מרחיבה את דגמי הטייפ R למשפחה של שלושה דגמים, דגם Sport Line לחוויה מעודנת יותר, דגם GT הרגיל ודגם מסלול Limited Edition עם הפחתת משקל.

 

לאחר שחשפה בחודש ינואר האחרון את דגם 2020 המחודש של הסיוויק טייפ R, הונדה מציגה כעת שתי גרסאות חדשות לדגם: גרסת מסלול קלת משקל במהדורה מוגבלת וגרסה מעודנת יותר לדגם הנקראת טייפ R ספורט ליין. הגרסה "הרגילה" של הסיוויק טייפ R תיקרא מעתה Type R GT.

גרסת הספורט ליין (Sport Line) לסיוויק טייפ R המחודשת נועדה לאלו שרוצים את הביצועים של הדגם אך במראה פחות צעקני ואיכות נסיעה מעודנת יותר. השינוי הויזואלי המשמעותי והבולט ביותר שגרסה זו מציעה הוא שימוש בכנף קטנה ונמוכה יותר מאחור, בנוסף נמצא גם חישוקי "19 באפור במקום בשחור הנועלים צמיגי מישלין PS4s להם דפנות רכות יותר, במעט, מצמיגי קונטיננטל Sport Contact 6 של הטייפ R הרגילה.

 

סיוויק טייפ R ספורט ליין
סיוויק טייפ R ספורט ליין - מהדורה מעודנת לדגם

גם בתא הנוסעים של גרסת הספורט ליין נוכל למצוא עיצוב "רגוע" יותר באמצעות ריפודים כהים עם תפירה באדום למושבים במקום ריפוד בצבע אדום לוהט בדגם הרגיל. בנוסף לכך, גרסה זו זוכה לתוספת של חומרי בידוד רעשים באזור תא המטען.

 

מנגד, אלו שרוצים עוד יותר דרמה ישמחו להכיר את המהדורה המוגבלת של הטייפ R, רק 100 עותקים לאירופה ו-200 ליפן, שתוכננה להיות מכונית ההנעה הקדמית הדינאמית ביותר המיועדת בעיקר לימי מסלול. מפתחי הדגם התמקדו בעיקר בהפחתת משקל באמצעות הסרה של מערכת המולטימדיה, המיזוג וחלק מחומרי בידוד הרעשים. התוצאה היא הפחתת משקל של 47 ק"ג אך אם כבר גרסה למסלול, לא ברור מדוע בהונדה בחרו להשאיר את המושב האחורי ולא להסירו כמו במגאן RS טרופי R.

 

סיוויק טייפ R לימיטד אדישן
סיוויק טייפ R לימיטד אדישן.

מהדורה זו מצוידת בנוסף בחישוקי "20 קלים של BBS הנועלים צמיגי מישלין קאפ 2 שהם צמיגי סמי-סליקס ומיועדים לשימוש במסלול, אך עדיין חוקיים לכביש הציבורי. בהונדה מציינים כי דגם זה זכה לכיול שונה להיגוי ולמתלים בכדי לשפר את המשוב לנהג. המהדורה המוגבלת זכתה לצבע צהוב ייחודי וצבע שחור מבריק לגג, מראות הצד וכנוסי האוויר.

 

2020 סיוויק טייפ R החדשה
תמונה משפחתית.

כאמור, את הסיוויק טיים R המחודשת לשנת 2020 הונדה הציגה בחודש ינואר האחרון. הדגם בדגם היה פחות בתחום הויזואלי, עדכון קל בלבד לחזית הדגם, ויותר בתחום שדרוג היכולות הדינאמיות של הדגם באמצעות מערכת בלימה חדשה ומשופרת, תותבים (בושינג) קשיחים יותר מאחור וכן עדכון לכיול המתלים לטובת חידוד ההיגוי ומשוב משופר.

 

כמו בסיוויק האצ'בק המעודכנת, גם הטייפ R זכתה למערכת מולטימדיה מעודכנת ולמערכת הבטיחות המתקדמת HONDA Sensing כסטנדרט ובנוסף לגלגל הגה בציפוי אלקנטרה ומוט הילוכים בעיצוב חדש. במסגרת תקנות הרעש, חלק מסאונד של מערכת ההנעה יגיע בכלל דרך מערכת השמע, כאשר בורר מצבי הנהיגה על ספורט או R+.

 

מערכת LogR
מערכת LogR.

עם מתיחת הפנים הונדה מציגה את מערכת ניתוח הביצועים LogR. המערכת מציגה על מסך המולטימדיה (או באפליקציה למכשיר הסלולרי) נתוני ביצועים שונים כגון זמני הקפה, נתוני טמפרטורה ולחצים שונים של מערכת ההנעה, כוחות תאוצה ועוד.

מה שלא השתנה בדגם הוא המנוע: 2.0 ליטר טורבו עם 320 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ בין 2,500-4,500 סל"ד. המנוע משודך כבעבר לתיבת 6 הילוכים ידנית המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.8 שניות ולמהירות מרבית של 272 קמ"ש.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.