דודג' חושפת את הוייפר SRT החדשה לשנת 2012 עם ונשארת נאמנה למנוע אטמוספרי עם 8.4 ליטר V10 בהספק של 640 כ"ס.
דודג' וייפר אולי חסרה את ההילה של הקורבט כמכונית-העל של אמריקה ועד לא מזמן העתיד שלה היה לוט בערפל, אך בשורה התחתונה, היא חוזרת בדור חמישי חדש, מוחצן ושרירי ועם מנוע אטמוספרי בנפח של יותר מחמש מכוניות משפחתיות 1.6 ליטר.
הוייפר SRT החדשה לשנת 2012 (שמה המלא כבר אינו דודג' וייפר כבעבר), שומרת על הפרופורציות של הדור הקודם שאי אפשר לטעות בו, תא מנוע ארוך יותר מ-2000 שנות גלות, תא נוסעים קצר ועגלגל המסתיים בזנב שכל כולו כנף אחת גדולה המספקת כוח הצמדה לגלגלים מאחור (מקדם גרר של 0.364).
הוייפר SRT החדש נשארת נאמנה לתפריט של מנוע אטמוספרי קדמי והנעה אחורית ומוצעת עם מנוע משופר של הדור הקודם: V10 בנפח 8.4 ליטר המספק בדגם החדש 640 כ"ס (לעומת 600 כ"ס בדגם היוצא) ו-82.9 קג"מ, המומנט הגבוהה ביותר בעולם ממנוע אטמוספרי במכוניות ספורט. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד.
למרות שהמתכון נראה דומה למתכון המשמש את הוייפר כבר 20 שנה, זו החדשה מתקדמת יותר מהדור הקודם. בזכות שימוש נרחב באלומיניום, גג ומכסה מנוע מקרבון ולמרות רמת בטיחות גבוהה מבעבר, הוייפר SRT החדש קלה (וחזקה ב-50% לפיתול) מזו היוצאת בכ-148 ק"ג מה שמציב את יחס המשקל/הספק על כ-2.22 ק"ג לכל כ"ס.
קרייזלר, לא חושפת את נתוני הביצועים, אך אם הדור הקודם הציע 3.6 שניות 0-100 קמ"ש ניתן לצפות מהדור החדש לנתון של 3.4-3.3 שניות.
מי שזכה לשדרוג לא קטן זהו תא הנוסעים, שכעת הולם את מעמדה ומחירה של הוייפר לעומת תא הנוסעים הזול במיוחד שהיה בעבר. תא הנוסעים החדש מרופד כולו בעור איכותי שני צבעים (בגרסת GTS), מושבי באקט איכותיים עם שלדת קבלר וקרבון יעטפו את הנהג כאשר המרווח טוב מבעבר. גם רמת האבזור שופרה עם עם מסך מגע מרכזי בגודל "8.4 המכיל מחשב ביצועים, מולטימדיה, קישורית BT וכו'.