כן, אתם לא מתבלבלים, קיה אכן חשפה מוקדם יותר השנה את הספורטאז' 2022 החדש אך כמו במקרה של הטוסון, גם הספורטאז' החדש (דור חמישי) משווק בגרסת מרכב ארוכה לשוק הגלובלי ובגרסת מרכב קצרה יותר, המקבילה לדגם הנוכחי, עבור השוק האירופי וזו גם הגרסה שתשווק כאן אצלנו. את הגרסה הזו של הספורטאז' קיה תחשוף בשבוע הבא.
הספוראטז' האירופי יהיה זהה לזה הגלובלי, רק קצר יותר, במידות האורך ובסיס הגלגלים דבר שיעניק לדגם מראה דינמי יותר, וכן יזכה לכיול שונה של ההיגוי והמתלים. האיורים לדגם שקיה מפרסמת מגזימים כמובן עם המראה הדינמי אך כמו באיור ההבדל העיקרי בין הדגמים יהיה בעיצוב קורת C האחורית, הפגושים ועוד.
קיה לא מספקת פרטים טכניים על הדגם אך ברור כי הספוראטז' החדש ישווק עם אותן יחידות הנעה שהוצגו עם הטוסון, זה מתחיל ממנוע 1.6 ליטר טורבו בהספקים של 150 כ"ס או 180 כ"ס וממשיך לשתי גרסאות היברידיות, רגילה 1.6 טורבו עם 230 כ"ס ופלאג-אין 1.6 טורבו עם 265 כ"ס. את חלק ממנועי הבנזין ניתן לקבל עם מערכת מיקרו-היברידית 48V. יש גם מנוע דיזל שלא בטוח שישווק באירופה, 1.6 ליטר טורבו בהספקים של 115 כ"ס או 136 כ"ס.
מה הסיבה שקיה (ויונדאי) בחרה לשווק את הספורטאז' בשתי גרסאות מרכב? באירופה הדגם מתחרה בעיקר מול ניסאן קשקאי, סקודה קארוק, פיג'ו 3008, סיאט אטקה ועוד ואלו דגמים דומים בגודלם לספורטאז' הנוכחי, בשוק האמריקאי לעומת זאת עיקר התחרות של הספוראטז' היא מול טויוטה ראב4, הונדה CR-V, מיצובישי אאוטלנדר ועוד ואלו דגמים קצת גדולים יותר ולכן קיה בחרה לשווק את הדגם בשוק זה בגרסה ארוכה יותר שתוכל להתחרות טוב יותר בשוק זה.