סיאט ישראל, מבית צ'מפיון מוטורס, מודיעה על תחילת השיווק של סיאט לאון החדשה, דור רביעי למשפחתית האצ'בק של סיאט המתחרה מול פולקסווגן גולף, יונדאי i30, פורד פוקוס ועוד. הלאון החדשה תשווק בישראל, בשלב זה, עם מנוע 1.5 ליטר טורבו 2.0 ליטר טורבו, עם מערכת מיקרו-היברידית, בשתי רמות גימור ובמרכב 5 דלתות שכן הדור הרביעי מיוצר במרכב 5 דלתות או סטיישן בלבד ללא מרכב 3 דלתות. מחירי הדגם החל מ-134,900 ₪ ועד ל-165,900 ₪.
הלאון החדשה מציגה עיצוב שהוא אבולוציה חטובה יותר לעיצוב של הדגם היוצא, מוכר אך כל קמט פח וזווית זכו להדגשה המעניקה לדגם מראה מוצק ובעל נוכחות רבה יותר. הלאון החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB EVO שהיא גרסה משודרגת לפלטפורמה של הדגם היוצא והיא נועדה בעיקר בכדי לאפשר לדגם לשאת ביעילות מערכת הנעה היברידית פלאג-אין, אחת כזו בהספק של 204 כ"ס מוצעת עם הלאון הרגילה ואחרת עם 245 כ"ס מוצעת הקופרה לאון החדשה.
הלאון החדשה גדולה יותר מהדגם היוצא בציר האורך בזכות תוספת של 86 מ"מ לאורך (4,368 מ"מ) ובבסיס הגלגלים שזכה לתוספת משמעותית של 50 מ"מ (2,686 מ"מ). הרוחב שעומד על 1,800 מ"מ הצטמצם ב-16 מ"מ והגובה קוצץ באופן סמלי במיוחד של 3 מ"מ לכדי 1,456 מ"מ. נפח תא המטען נותר ללא שינוי על 380 ליטר. דגם FR כולל מתלים בכיול ספורטיבי יותר עם הנמכת מרכב קלה של 14 מ"מ ומצויד גם בחישוקי "18 במקום "17. דגם ה-2.0 ליטר מצויד במתלה אחורי רב חיבורי במקום קורת פיתול פשוטה יותר בדגמי ה-1.5 ליטר.
מנועים וביצועים:
כאמור, הלאון החדשה תשווק בשלב זה עם מנועים בנפח של 1.5 ליטר או 2.0 ליטר, אלו מנועים מעודכנים (TSI EVO) העושים שימוש במערכת מיקרו-היברידית eTSI המסייעת לחיסכון נוסף בצריכת הדלק. דגם ה-2.0 ליטר יהיה זמין בישראל רק במהלך חודש אפריל 2021 ולכן עדיין אין את כל הנתונים הטכניים של הדגם.
1.5TSI בגרסת 150 כ”ס עם מומנט מרבי של 25.5 קג"מ המתקבל בין 1,500-3,500 סל"ד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות, מהירות מרבית של 2217 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.9 ק"מ לליטר בתקן WLTP. המערכת המיקרו-היברידית 48V בה מצויד הדגם מאפשרת כיבוי חלק ומהיר יותר של המנוע במקום מערכת העצור/סע של הדגם היוצא, היא מאפשרת את כיבוי המנוע והנעת הרכב בזמן שיוט למשך של כמה עשרות שניות והיא מסייעת למנוע בעת האצה חזקה או ביציאה מהמקום כך שהיא מעדנת את פעולת תיבת ה-DSG בפקקי תנועה.
אבזור ובטיחות:
את הלאון החדשה תוכלו לרכוש בשתי רמות גימור, סטייל או FR, בדגם 1.5 ליטר וברמת גימור FR בלבד בדגמי ה-2.0 ליטר. לא משנה מה תבחרו תזכו לרשימת אבזור עשירה הכוללת, בין היתר: מולטימדיה "8.25 מתקדמת עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, התנעה בכפתור, חלון גג נפתח חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, תאורת eco LED ראשית, בלם יש חשמלי, שקעי USB טייפ C, חלונות כהים מאחור, תאורת LED בתא הנוסעים מופעלת מגע, חיישני תאורה וגשם, חישוקי "17 ועוד.
רמת הגימור FR מוסיפה מולטימדיה "10, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, מפתח חכם לפתיחה והתנעה, בורר מצבי נהיגה, כיוון גב תחתון למושבים הקדמיים, חישוקי "18, עיצוב ספורטיבי יותר לפגושים, תאורת FULL LED כולל פס תאורה מאחור המחבר בין הפנסים האחוריים ותאורת מחוונים דינמית, הקרנת המילה שלום "HOLA" על הרצפה ותאורת אווירה היקפית בתא הנוסעים.
בתחום הבטיחות נמצא בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת עייפות נהג וכן חיישני חניה אחוריים ומצלמת רוורס מקוריים. רמת הגימור FR מוסיפה לרשימה ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה ומערכת יציאה בטוחה המונעת פתיחה של הדלתות בעת סכנה. 2021 סיאט לאון - מפרט טכני מלא להורדה.
2021 סיאט לאון - מפרט טכני מלא להורד (כולל דגם 2.0 ליטר).
2021 סיאט לאון החדשה - מחירון:
סיאט לאון 1.5 טורבו 150 כ"ס Style אוטו' - 134,900 ₪
סיאט לאון 1.5 טורבו 150 כ"ס FR אוטו' - 152,900 ₪
סיאט לאון 2.0 טורבו 190 כ"ס FR אוטו' - 165,900 ₪
תוספת למושבי עור: 9,990 ₪
תוספת צבע מחוץ ללבן: 2,000 ₪
מה לגבי הלאון סטיישן וגרסאות הפלאג-אין של הדגם? בכוונתה של סיאט ישראל לשווק את הגרסאות האלו אך זה יקרה בשלב מאוחר יותר.