2018 סובארו פורסטר החדש
סובארו פורסטר החדש.
2018 סובארו פורסטר החדש
סובארו פורסטר החדש.

הפורסטר החדש מציג אבולוציה לעיצוב החיצוני, פלטפורמה חדשה, שדרוג משמעותי בתא הנוסעים, שפע של מערכות בטיחות מתקדמות ומנוע 2.5 ליטר חדש עבור השוק האמריקאי.

 

סובארו חושפת בתערוכת ניו יורק את הפורסטר החדש - בגרסתו לשוק האמריקאי - דור חמישי לרכב הפנאי הבינוני של החברה ולדגם שהיה קרוסאובר עוד לפני שמישהו ידע מזה בכלל. הפורסטר החדש מבוסס על ה-XV הנוכחי, אך הוא גדול ומרווח יותר ועם יכולות שטח מעט גבוהות יותר בעיקר בזכות מערכת X-MODE מתקדמת יותר וזוויות גישה/נטישה גדולות יותר.

 

העיצוב החיצוני של הפורסטרהחדש הוא אבולוציה קלה ומודרנית יותר לדגם הנוכחי, לא מסעיר אך גם לא דבר רע שכן הפורסטר שומר על משטחי החלונות הגדולים שלו אשר יחד עם קורות A ו-C צרות יחסית מעניקים לנהג שדה ראיה חסר תחרות, גם לפנים וגם לאחור, ולנוסעי הרכב תחושה אוורירית ומוארת במיוחד. בשוק האמריקאי לפחות, הפורסטר יוצע גם בגרסת "ספורט" בעלת מראה ספורטיבי עם גריל וחישוקי גלגלים בשחור ופסי קישוט אדומים לאורך ורוחב תחתית המרכב (אווירה הממשיכה גם לתא הנוסעים).

תא הנוסעים של הפורסטר החדש נלקח בשלמותו מה-XV החדש, עבור הדגם מדובר בשדרוג משמעותי לעומת תא הנוסעים ה"עממי" של הדגם היוצא. הפורסטר נבדל מה-XV באמצעות שימוש בחומרים עשירים ואיכותיים יותר עבור הריפודים ודיפוני הדלתות, גם במושב האחורי, אשר יחד עם תוספת גימור קטנות פה ושם מעניקים לתא הנוסעים תחושה איכותית ועשירה יותר.

 

רמות האבזור הבכירות של הפורסטר מצוידות במערכת DriverFocus המזהה עד חמישה נהגים (באמצעות זיהוי פנים), ומתאימה אוטומטית את המושבים, מראות הצד, בקרת האקלים ועוד, בהתאם להעדפות הנהג. בשוק האמריקאי לפחות רוכשי הדגם ייהנו מאפליקציה המאפשרת הנעה של הרכב מרחוק כולל כמובן שליטה על בקרת האקלים. לפי סובארו נוסעי הרכב ייהנו ממרווח משופר בכל הממדים יחד עם מפתח דלתות רחב יותר מאחור ובתא המטען וכן מנסיעה שקטה יותר ונוחה יותר בזכות בידוד רעשים משופר ומושבים שתוכננו מחדש.

 

סובארו פורסטר החדש תא הנוסעים
תא הנוסעים החדש הוא לא פחות ממהפכה לעומת הדגם היוצא ומרשים בפני עצמו.

הפורסטר החדש מבוסס כאמור על הפלטפורמה של ה-XV, כלומר על הפלטפורמה הגלובלית החדש (והמצוינת) של סובארו הקשיחה יותר באופן משמעותי מזו של הדגם היוצא. הקשיחות הזו אפשרה למהנדסי סובארו לתכנן מתלים המעניקים איזון טוב יותר בין נוחות נסיעה, התנהגות כביש ושימור של יכולות השטח. בתחום יכולות השטח, מערכת ההנעה הכפולה של הפורסטר שודרגה באמצעות מערכת X-MODE חדשה הכוללת בורר לתנאי שלג ושטח או שלג עמוק ובוץ.

 

הפורסטר החדש גדל במעט במידותיו, במיוחד במפסק הסרנים: אורך של 4,625 מ"מ (15 מ"מ+), רוחב של 1,810 מ"מ (15 מ"מ+), גובה של 1,730 מ"מ (5 מ"מ-) ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ (30 מ"מ+). מרווח הגחון בדגם נותר על 220 מ"מ.

 

סובארו פורסטר החדש 2018
גרסה בעיצוב ספורטיבי.

עבור השוק האמריקאי, הפורסטר ישווק בשלב זה עם מנוע אחד בלבד ללא גרסת טורבו חזקה. מנוע ה-2.5 ליטר החדש של הדגם (90% חלקים שונים מהמנוע הקודם) מייצר הספק מרבי של 182 כ"ס ב-5,800 סל"ד, שיפור של 12 כ"X לעומת המנוע הקודם, ומומנט מרבי של 24.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה (linear tronic) וכמובן למערכת ההנעה הכפולה הסימטרית של סובארו. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה SI-DRIVE הכולל מצב ספורט המחדד את תגובות המנוע ותיבת ההילוכים.

 

נאלץ להמתין לחשיפת הדגם באירופה בכדי להכיר את המנועים הרלוונטיים יותר לשוק המקומי שלנו.

הפורסטר מצויד כסטנדרט במערכת הבטיחות המתקדמת של סובארו EyeSight מהדור האחרון. זו כוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית לכל טווח מהירויות הנסיעה, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת קדם תאונה, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, תמיכה במעבר נתיב, אור גבוה אוטומטי (ואדפטיבי ברמות האבזור הגבוהות) ועוד. הרכב כולל בנוסף בקרת יציבות תומכת נגרר וכן התראה על חוסר ערנות של הנהג, כולל  התראה על רכב קדמי שכבר החל בנסיעה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.