ניסאן חושפת את הקשקאי 2014 החדש: גדול יותר, איכותי יותר ועם שני מנועי טורבו חדשים כולל מנוע 1.6 ליטר טורבו 150 כ"ס עם צריכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר שיחליף את מנוע ה-2.0 ליטר של הדגם הנוכחי.
לאחר אין ספור קדימונים, ניסאן חשפה היום (יום ה') לראשונה את הקשקאי 2014 החדש, הדור השני של הקרוסאובר הקומפקטי של ניסאן המתחרה במאזדה CX-5, קיה ספורטאז' ועוד. הקשקאי החדש צפוי לנחות בישראל במהלך המחצית השנייה של 2014.
הדור הראשון של הקשקאי שהוצג ב-2007, היה למעשה הקרוסאובר הראשון של ניסאן שמתוכנן ומיוצר במיוחד עבור השוק האירופאי עם דגש רב על יכולות כביש כמו של רכב משפחתי ממוצע וההצלחה (והמהפכה שיצרנים אחרים הלכו בעקבותיה) הייתה מידית. מאז הצגתו, ניסאן מכרה מהקשקאי 2.0 מיליון יחידות כאשר 1.5 מיליון מתוכם נמכרו באירופה בלבד, מה שהפך את הקשקאי לקרוסאובר הנמכר באירופה והדגם הנמכר ביותר של ניסאן, אי פעם, ביבשת.
עם ההצלחה של הקשקאי היוצא, על הקשקאי 2014 החדש למלא נעליים גדולות ולכן הוא מעוצב יותר, גדול ומרווח יותר ובנוי על בסיס פלטפורמה חדשה (CMF המודולרית של רנו-ניסאן), תא הנוסעים איכותי יותר והוא יוצע עם מנועי טורבו חדשים – בנזין ודיזל. למרות השיפור, המחיר באירופה גבוה רק במעט מהדגם הנוכחי. בניגוד לעבר, הקשקאי החדש ישווק בגרסת 5 מושבים בלבד ולא יוצע יותר בגרסת 7 מושבים (קשקאי 2+), את תפקיד השבעה מושבים של הדגם ממלא מעתה ה-X טרייל החדש שהוצג לאחרונה.
הקשקאי החדש מציע מידות של: 4,379 מ"מ אורך, 1,800 מ"מ רוחב ו-1,600 מ"מ גובה, לעומת הקשקאי היוצא הוא ארוך יותר ב-49 מ"מ, רחב יותר ב-20 מ"מ ונמוך יותר 15 מ"מ לטובת מקדם גרר נמוך יותר העומד בדגם החדש על 0.32. נפח תא המטען גדל ב-20 ליטר לכדי 430 ליטר, עדיין מהקטנים בסגמנט. למרות הגידול במידות, הקשקאי החדש קל בממוצע בכ-40 ק"ג מהדגם הנוכחי המוחלף.
ניסאן קשקאי החדש – מנועים וצריכת דלק:
את הקשקאי החדש ישרתו כאמור מנועי בנזין ודיזל - חדשים וחסכוניים מבעבר. מנועי ה-1.6 ליטר ו-2.0 ליטר האטמוספריים המוכרים מהדגם הנוכחי, מוחלפים במנועי טורבו 4 צילינדרים של רנו שהותאמו ע"י ניסאן במיוחד לקשקאי: 1.2 ליטר 115 כ"ס ו-1.6 ליטר 150 כ"ס שיוצע עם הדגם רק לקראת סוף 2014. המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או CVT רציפה - Xtronic החדשה וכולם יוצעו כסטנדרט עם מערכת עצור/סע. לשוק האירופאי יוצעו שני מנועי דיזל, גם הם של רנו: 1.5 ליטר 110 כ"ס ו-1.6 ליטר 130 כ"ס. הרוכשים יוכלו לבחור בין הנעה קדמית בלבד או כפולה ALL MODE 4x4-i . בהמשך, ניסאן תציע את הקשקאי החדש גם בגרסה היברידית.
מנוע | 1.2 DIG-T | 1.6 DIG-T | 1.5 dCi | 1.6 dCi |
תיבת הילוכים | 6M | 6M | 6M | 6M/CVT |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 4500/115 | -/150 | 4000/110 | 4000/130 |
מומנט/סל"ד | 19.4/2000 | 24.5/- | 28.5/1750 | 32.6/1750 |
מהירות מרבית (קמ"ש) |
183 | - | 180 | 190/182 |
0-100 קמ"ש (ש') |
11.3 | - | 12.4 | 10.5/10.7 |
צריכת דלק ק"מ/ליטר | 17.85 | 17.85 | 26.3 | 21.7/20.4 |
לפי ניסאן, תיבת ה-CVT מהדור החדש, תציע תחושה הדומה יותר לתיבת הילוכים אוטו' רגילה, כולל תחושה של מעבר הילוכים ועלייה רצופה בסל"ד עם הגברת המהירות. בנוסף לכך, ניסאן מציינת שהיא טיפלה בנושא רעש החיכוך המאפיין את התיבות הרציפות כך שהתיבה החדשה תהיה שקטה יותר מזו הנוכחית.
קשקאי 2014 - אבזור ובטיחות:
בכדי להמשיך ולהוביל את השוק האירופאי, ניסאן ציידה את הקשקאי החדש במגוון רחב של טכנולוגיות חדישות בתחום הנוחות/האבזור והבטיחות. כסטנדרט או כאפוציה הקשקאי 2014 יוצע עם מערכות כגון מערכת בלימה אוטו', מערכת זיהוי תמרורים, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התראה על עצמים באזורים מתים, זיהוי תנועה חוצה מאחור, החלפת תאורת מעבר/דרך אוטו', מתלים אדפטיביים, תאורת LED ראשית מלאה (במקום קסנון), מערכת חניה אוטו', מערכת מולטימדיה מתקדמת "7 עם כניסות USB+AUX ואינטגרציה של אפליקציות סלולריות ומערך מצלמות היקפי.
כפי שהעיצוב החיצוני כמעט וזהה לעיצוב ה-X טרייל החדש, גם תא הנוסעים של הקשקאי 2014 נלקח ישירות מאותו הדגם שפותח במקביל אך מציע 7 מושבים ומיועד בעיקר לשוק האמריקאי. איכות החומרים והגימור בתא הנוסעים של הקשקאי שופרה משמעותית לעומת הדגם היוצא עם שפע של חומרים איכותיים רכים למגע, תאורת תא נוסעים ייחודית ועוד. ניסאן התקינה מושבים חדשים שפותחו באמצעות טכנולוגיה שמקורה ב-NASA והם אמורים להציע נוחות גבוהה עם תמיכה משופרת לגוף. כל הדגמים יוצעו עם בלם יד חשמלי במקום מכני.
ניסאן מבטיחה שהקשקאי החדש ימשיך להציע התנהגות כביש טובה כמו של רכב משפחתי רגיל. כל הגרסאות יוצעו עם מתלה קדמי מסוג מקפרסון, דגמי ההנעה הקדמית מצוידים במתלה אחורי מסוג קורת פיתול ואילו דגמי ההנעה הכפולה מצוידים במתלה אחורי רב חיבורי. בנוסף לכך, ניסאן התקינה מערכת היגוי חדשה בתגבור חשמלי (EPAS) ולפי ניסאן, המערכת החדשה מספקת תחושה טבעית יותר והיא מהירה יותר הודות לקיצור יחס ההעברה ב-5%.
כמו הדגם היוצא, הקשקאי החדש ייוצר במפעלי ניסאן בסאנדרלנד-בריטניה ולפי ניסאן. השיווק באירופה יחל בפברואר 2014 ולישראל כאמור, הדגם ידיע במהלך המחצית השנייה של 2014.
ניסאן קשקאי 2014:
ניסאן קשקאי 2010 (מתיחת פנים):