ב.מ.וו מספקת לנו הצצה רשמית ראשונה אל סדרה 2 קופה החדשה (G42), הדור השני של מכונית הקופה הקומפקטית ביותר של ב.מ.וו, אותה אותה היא תחשוף בבכורה עולמית בחודש הבא. בניגוד לסדרה 1 שעברה לפלטפורמת הנעה קדמית, סדרה 2 קופה ממשיכה עם פלטפורמת הנעה אחורית ובחברה מבטיחים כי הדגם יהיה דינאמי ומהנה יותר לנהיגה מהדגם הנוכחי.
בכדי לוודא שהדגם אכן יותר מהנה לנהיגה, סדרה 2 החדשה חולקת מכלולים רבים עם Z4 החדשה כולל מבנה המתלים עם מקפרסון מלפנים, המציבים את הגלגלים בזווית שפיעה גדולה יותר מבעבר, ורב חיבורי מאחור המחובר לשלדה באמצעות תותבים קשיחים יותר מבעבר, אמור לטפל באחת מנקודות החולשה של דגמי סדרה 2 שהם לא M2. דגמי סדרה 2 הנוכחית הוצעו עם חישוקי גלגלים בקוטר של עד "18 כסטנדרט, בדגמי סדרה 2 החדשים ב.מ.וו הגדילה את המידה עד ל-"19.
סדרה 2 החדשה זוכה לעשות שימוש בפלטפורמת CLAR המודולרית של ב.מ.וו העושה שימוש נרחב באלומיניום ומשרתת כיום את מרבית דגמי החברה, כולל סדרה 3 וסדרה 7. הפלטפורמה החדשה איפשרה להגדיל משמעותית את ההתנגדות לפיתול לעומת הדגם היוצא וזה תמיד בסיס טוב יותר לתכנון דגם דינאמי יותר, כך גם ההרחבה של מפסק הסרנים מלפנים ומאחור ב-52 מ"מ ו-31 מ"מ בהתאמה, אך זה גם מפצה על הארכת בסיס הגלגלים ב-51 מ"מ לכדי אורך של 2741 מ"מ.
עד להגעת הדור הבא של ה- M2, דגם הקצה של סדרה 2 יהיה דגם M240i xDrive ובשלב זה ב.מ.וו לא מציינת האם הדגם ישווק גם עם הנעה אחורית בלבד, הדגם היוצא שווק בשתי תצורות ההנעה כך שסביר להניח שכך יהיה גם עם הדגם החדש. דגם M240i מצויד בתיבת 8 הילוכים אוטומטית ובמנוע B58 הזהה למנוע שמותקן ב- M340i xDrive, עם הספק מרבי של 374 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ. מדובר בתוספת של 34 כ"ס לעומת הדגם הנוכחי ועם הנעה כפולה, מדובר בדגם שבקלות יכול להשיג נתון תאוצה של כ-4.2 שניות.
מערכת ההנעה הכפולה של הדגם היא בעלת תעדוף ברור לציר האחורי והציר הקדמי מצטרף רק בהתאם לצורך, הדגם מצויד בנוסף בדיפרנציאל M SPORT מוגבל החלקה מאחור האחראי על חלוקת המומנט בין הגלגלים בציר האחורי. דגם M240i זוכה כסטנדרט גם למתלים בכיול M ספורט, מערכת בלימה משודרגת עם קליפרים בכחול ועוד.
לצד דגם זה נפגוש גם את דגמי הארבעה צילינדרים טורבו בנפח 2.0 ליטר, דגם 220i ודגם 230i עם הספקים הצפויים לעמוד על 184 כ"ס 245 כ"ס, כמו בדגם היוצא. סביר להניח כי כמו במקרה של סדרה 3 דגם הבסיס 218i כבר לא ישווק עם מנוע 1.5 ליטר אלא עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 154 כ"ס. חלק מהמנועים יעשו שימוש במערכת מיקרו-היברידית 48V.
כל דגמי סדרה 2 זכו לבולמים חדשים, כמו בסדרה 3 ו-4 החדשות, המשנים את קשיחותם לא לפי התדר אלא לפי מהלך הבוכנה. לפי ב.מ.וו הבולמים החדשים מציעים איזון אופטימלי בין ספורטיביות לנוחות. רוכשי הדגם יוכלו לשדרג את הבולמים לבולמים אדפטיביים. ב.מ.וו מדווחת על קשיחות גבוהה יותר של המיסבים בחלקי המתלה מלפנים ומאחור שיחד עם הקשיחות הגבוהה יותר של השלדה מאפשרים ניהוג מדויק וחד יותר. רכושי הדגם יוכלו לשדרג למערכת היגוי עם יחס היגוי משתנה VSS.
ממעבד למעטה ההסוואה אפשר לזהות את קווי המתאר המוכרים של הדגם הנוכחי עם עיצוב קופה קלאסי של רכב הנעה אחורית עם מכסה מנוע ארוך וזנב קצר, אך כמו בסדרה 4 החדשה נפגוש עיצוב נקי עם הרבה פחות פיסולים וקימורים במרכב, במיוחד מהפרופיל. ב.מ.וו מציינת כי העיצוב החדש של חזית הדגם אפשר לה להפחית ב-50% את העילוי הפועל על חזית הדגם.