אודי מכניסה את הקרוסאובר החשמלי Q6 e-tron למבחני החורף והיא מנצלת את ההזדמנות הזו בכדי לספר לנו הצצה אל הדגם, אותו היא תחשוף במהלך המחצית השנייה של השנה כמתחרה למרצדס EQE SUV. אודי Q6 e-tron הוא חלק בלתי נפרד ממתקפה של מעל ל- 10 דגמים חשמליים חדשים אותם אודי תשיק עד לשנת 2025.
אודי Q6 e-tron יתבסס על פלטפורמת PPE שהיא הפלטפורמה הייעודית החדשה להנעה חשמלית של קבוצת פולקסווגן, פלטפרומה שתשרת בקרוב גם את פורשה מקאן החשמלי שהוא דגם מקביל לאודי Q6 e-tron. כאשר מדברים על פלטפורמה, זה לא מסתכם רק בשלדה אלא בכל המכלולים המרכיבים את הפלטפורמה כגון מארזי סוללות, מערכת ההנעה, תוכנה ועוד.
פלטפורמת PPE תתבסס על ארכיטקטורת 800V שתאפשר טעינה אולטרה מהירה בהספקים של עד 270kW, לצד יתרונות נוספים שיש לארכיטקטורה הזו בכל הקשור לעומס על הסוללות, פליטת החום מהתאים שבסוללה ועוד. בשלב זה אנחנו לא יודעים באיזו סוללה הדגם יעשה שימוש, אך הסוללה שפותחה עבור פלטפורמת PPE היא בקיבולת של עד 100kWh (ברוטו) והיא תוכננה לשרת רכבים בהספקים של עד כ-640 כ"ס.
אודי Q6 e-tron יעשה שימוש ביחידות ההנעה החדשות שפותחו עבור פלטפורמת PPE, אלו יחידות הכוללת תחת מבנה אחד את המנוע החשמלי, תמסורת, את מערכת הקירור של המנוע והתמסורת וכמובן שגם ממיר מתח. לעומת יחידות ההנעה הנוכחיות של החברה, כמו אלו שיש באודי Q8 e-tron לדוגמה, מדובר ביחידות הנעה קטנות וקלות יותר בכ-30% יחד עם נצילות גבוהה יותר.
פלטפורמת PPE היא רק פלטפורמת גישור ועד לסוף העשור מרבית הרכבים החשמליים בקבוצת פולקסווגן יעברו לפלטפורמת SSP החדשה.