אופל מרעננת את האסטרה עם מנועים חדשים, 1.2 טורבו ו-1.4 טורבו או 1.5 דיזל, עדכון קל לעיצוב, שדרוג טכנולוגי בתא הנוסעים ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות.
אופל מעניקה לאסטרה מתיחת פנים קלה, שעיקרה הוא עדכון טכנולוגי והטמעה של מנועים חדשים ייחודיים לאופל, שלא מתבססים על מנועי PSA. הדור הבא של האסטרה, כבר יתבסס במלואו על מכלולים של פיג'ו וליתר דיוק, על הדור הבא של ה-308.
השינוי הוויזואלי בדגם מסתכם בעיצוב חדש לפגוש הקדמי המכיל גריל קדמי מעודכן, עם תריסים אקטיביים להפחתת מקדם הגרר, ועיצוב שונה לחלקו התחתון. מה שלא תראו הוא כיסויים שנוספו לחלקו התחתון של המרכב בכדי לשפר את זרימת האוויר סביב הדגם ולהפחית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים של הדגם - עד 19% פחות לעומת הדגם היוצא. כאופציה, לקוחות הדגם יוכלו לשדרג את הפנסים הראשיים לפנסי IntelliLux LED matrix מתקדמים.
מתחת למכסה המנוע נמצא מספר מנועים חדשים, החל ממנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בשלושה הספקים של 110 כ"ס ו-19.9 קג"מ, 130 כ"ס או 145 כ"ס עם 22.9 קג"מ בין 2,000-3,500 סל"ד. מנועים אלו משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד. עם מנוע זה לדגם צריכת דלק משולבת של 19.2 ק"מ לליטר בתקן WLTP.
בכדי לאפשר בדגם אופציה אוטומטית, האסטרה המחודשת עושה שימוש במנוע -1.4 ליטר טורבו שלושה צילינדרים חדש עם הספק מרבי של 145 כ"ס ו-24 קג"מ. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבת הילוכים רציפה, עם 7 הילוכים מתוכנתים מראש. עם מנוע זה לדגם צריכת דלק משולבת של 17.5 ק"מ לליטר בתקן WLTP.
היצע מנועי הדיזל בדגם מתבסס על מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל. מנוע זה מוצע בשתי גרסאות הספק של 105 כ"ס ו-26.5 קג"מ או 122 כ"ס ו-30.5 קג"מ (29 קג"מ בדגם אוטו'). את המנוע החזק יותר ניתן לשדך גם לתיבת 9 הילוכים אוטו' - תיבת הילוכים של GM.
בתא הנוסעים המעודכן קלות נמצא גלגל הגה עם כפתורי שליטה חדשים, לוח מחוונים חדש עם מסך גדול במרכזו וכן מערכת מולטימדיה (עד "8) עדכנית עם מסך איכותי יותר, מעבד מהיר יותר והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. בנוסף נמצא, כאופציה, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע של BOSE, אופציה למושבי עור עם עיסוי ואוורור ועוד.
מערך הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל משופר (מצלמה קדמית חדשה), זיהוי תמרורים מורחב ועוד.