פולקסווגן רוצה להיות טסלה? לפי הצורה בה פולקסווגן מתארת את פרויקט טריניטי (Trinity) אז זה אכן הכיוון העתידי של החברה, לפחות בכל הקשור לתוכנה שכן בכוונתה של פולקסווגן ליצור מודל הכנסה נוסף באמצעות תשלום על עדכוני תוכנה שונים שישדרגו את היכולות של הדגמים החשמליים העתידיים שלה.
כל זה יקרה כאשר פולקסווגן תשיק בשנת 2026 את ספינת הדגל החשמלית שלה המכונה בשלב זה פרויקט טריניטי ולפי פולקסווגן הדגם יציע טווח נסיעה ארוך במיוחד, טעינה מהירה באופן קיצוני ביחס למוכר לנו ותוכנה מתקדמת שתאפשר לשדרג את יכולות הדגם עם הזמן.
פולקסווגן מציינת כי כאשר היא תשיק את הדגם הוא יציע יכולות אוטונומיות ברמה 2 ומעלה אך הדגם יצויד כבר בחומרה שתאפשר לו יכולת נהיגה ברמה 4, שתופעל באמצעות עדכון תוכנה עתידי. כן, גם זה מה שטסלה עושה כבר מספר שנים. כמו בטסלה, הרכבים ישתפו מידע שונה עם פולקסווגן בכדי שזו תוכל ללמוד ולשדרג את היכולות האוטונומיות של הדגם.
בכדי להשיג את היעד הזה פולקסווגן מציגה את "השילוש הקדוש": פלטפורמה חדשה כולל שימוש בטכנולוגיה חדשה של סוללות, שיטת ייצור חדשה או ליתר דיוק גישה חדשה לייצור ויכולת נהיגה אוטונומית שתשודרג באמצעות רשת מתקדמת של איסוף מידע.
כמו בטסלה, לא תמצאו ממש רמות גימור שכן הדגמים יצוידו מראש בכל החומרה הנדרשת וכל הפונקציות הזמינות לבעל הרכב יסופקו באמצעות הורדה של תוכנה שתפתח יכולות חדשות או משודרגות.
פולקסווגן הוסיפה להודעה תמונת טיזר ראשונה לדגם, תמונה המזכירה מאוד את הקונספט ID Vizzion שהחברה הציגה בשנת 2018, אז פולקסווגן דיברה על השקת הדגם בשנת 2022 ועם יכולות אוטונומיות ברמה 5 שיוצגו עם הדגם בשנת 2025.