מרצדס מכריזה כי בקרוב לקוחות המותג באירופה יוכלו, באמצעות עדכון תוכנה, ליהנות מיכולת מעבר נתיב אוטונומי מלא (ALC) זאת בתנאי שהרכב מצויד במערכת Assist DISTRONIC עם היגוי אקטיבי ומערכת MBUX עם ניווט מקורי. כיום, לקוחות הדגמים C קלאס, E קלאס, S קלאס וכל דגמי מרצדס EQ הייעודיים בשוק האמריקאי והקנדי כבר מצוידים ביכולת הזו.
כאשר בקרת השיוט האדפטיבית פועלת והנסיעה מתבצעת בכביש בינעירוני/מהיר עם הפרדה קשיחה וסימון ברור של נתיבים, המערכת תבצע עקיפה באופן אוטונומי מלא מבלי שהנהג יצטרך לבצע כל פעולה, זאת בניגוד לדור הקודם של המערכת שדרש מהנהג להפעיל את מוט האיתות בכדי שהמערכת תיכנס לפעולה ותבצע עקיפה. המערכת פועלת בטווח מהירויות של 80-140 קמ"ש והיא תבצע עקיפה כל עוד מהירות הנסיעה לא חורגת מהמהירות המותרת באותו כביש.
בנוסף ובהתאם למידע ממערכת הניווט, המערכת תכניס את הרכב לנתיב יציאה מכביש מהיר אם זו הדרך הנכונה ליעד לפי מערכת הניווט. מכיוון שמדובר במערכת אוטונומית ברמה 2+, האחריות המלאה היא עדיין על הנהג כלומר החובה להחזיק בהגה וגם אחריות לכל מהלך העקיפה גם אם המערכת תבצע זאת בעצמה.
מדוע השוני הזה בין הדגמים של מרצדס בצפון אמריקה לאירופה? כמו בתחומים אחרים רבים זה עניין של רגולציה למערכות נהיגה אוטונומית. אם יש תחום שימנע מעבר לרמה אוטונומית 4 או 5, זו הרגולציה שכן ברמות אלו למעשה מוסרת מהנהג האחריות לנהיגה ברכב וזה כמובן יוצר לא מעט שאלות משפטיות ואף מוסריות.
מערכת ALC למעבר נתיב אוטונומי ברמה אוטונומית 2+, למרצדס יש למעשה כבר רכבים עם מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 3 בדגמי S קלאס או EQS המצוידים במערכת Drive Pilot שבשלב זה פעילה רק בגרמניה .רק עד 60 קמ"ש, רק באור יום ובמזג אוויר נאה וכל זה, שוב עניין של רגולציה.
בדגמים אלו נוכל למצוא גם את מערכת INTELLIGENT PARK PILOT שהיא המערכת הראשונה בעולם המאפשרת חניה אוטונומית ברמה 4. המערכת מאפשרת לנהג לצאת מהרכב בכניסה לחניון ובאמצעות אפליקציה לשלוח את הרכב לחפש חניה, לחנות וכאשר צריך, לחזור לנקודת האיסוף של הנהג. המערכת דורשת חניון מותאם עם טכנולוגיה מסוימת (שקיימת בישראל במספר חניונים מודרניים) וגם כאן בכל הקשור לרגולציה המערכת מאושרת לשימוש רק בגרמניה.