כתשעה חודשים לאחר שהציגה את דגמי ה- Q8 המחודשים (מתיחת פנים), אודי חושפת את דגמי 2024 המחודשים של דגם הקצה RS Q8 שלצידו נוספה גרסת performance חזקה יותר עם 640 כ"ס (תוספת של 40 כ"ס) נתון שהפוך את הדגם לדגם החזק ביותר אי פעם של אודי עם מנוע בעירה פנימית. כמו שאר דגמי ה- Q8 גם דגמי ה- RS זכו לפנסים ראשיים חדשים דיגיטליים בטכנולוגיית HD Matrix LED ולמגוון קל של עדכונים ושדרוגים נוספים. 

 

2024 אודי RS Q8 החדש בקצרה:

  • עיצוב אגרסיבי יותר לפגושים
  • פנסי חזית דיגיטליים HD Matrix LED
  • 600 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות
  • דגם RS Q8 פרפורמנס עם 640 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 3.6 שניות
  • אופציה לחישוקי "23 יקרים מאוד וקלים מאוד
  • מתלי אוויר והיגוי אחורי כסטנדרט
  • אופציה למוט מייצב אקטיבי ודיפרנציאל ספורט

 

מנוע ה-4.0 ליטר V8 טווין-טורבו ממשיך לייצר הספק מרבי של 600 כ"ס ומומנט מרבי של 81.6 קג"מ בדגם RS Q8 הרגיל, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.8 ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש, 280 קמ"ש או 305 ק"מ בהתאם לחבילת התוספת שבחרתם. בדגם RS Q8 פרפורמנס החדש המנוע הזה מייצר הספק מרבי של 640 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ וכאן זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.6 שניות. 

 

2024 אודי RS Q8
אודי RS Q8 החדש.

את תוספת ההספק בדגם RS Q8 פרפורמנס אודי השיגה באמצעות עדכון מפת ההצתה של המנוע והתקנה של מערכת פליטה חדשה עם הפחתה של הלחץ החוזר, שעל הדרך גם מייצרת חתימת סאונד עוצמתית יותר. אודי RSQ8 פרפורמנס הקיף את מסלול הנורבורגרינג בזמן של 7:36.6 דקות, נתון שהפוך את הדגם לקרוסאובר הסדרתי המהיר ביותר על המסלול (מסלול מלא 20.832 ק"מ). 

 

כמו בדגם היוצא, שתי גרסאות ה- RS Q8 מצוידות בתיבת 8 הילוכים אוטומטית, מתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים את שינוי גבוה המרכב בטווח של 90 מ"מ, מערכת היגוי אחורית והנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי המאפשר העברה של עד 70% מהמומנט לציר הקדמי ועד 85% לציר האחורי, בהתאם למצב האחיזה. 

 

2024 אודי RS Q8 החדש
אודי RS Q8.

כאופציה, ניתן לצייד את הדגמים במוט מייצב אקטיבי eAWS עם מפעילים חשמליים הפועלים על בסיס מערכת חשמל 48V. כל חברה בוחרת בשיטה אחרת עבור המערכת הזו, באודי RS Q8 כל מוט מייצב, הקדמי והאחורי, מחולקים לשני חלקים כאשר בין שני החלקים מותקן מפעיל חשמלי. כאשר הרכב נוסע ישר המפעיל מנותק ומאפשר למוט לפעול כרגיל וכך לא לפגוע בנוחות הנסיעה על שיבושים. כאשר הרכב פונה, המפעיל החשמלי נכנס לפעולה ומפעיל כוח נגדי על כל צד של המוט כדי להקטין את זווית הגלגול - פעולה המדמה למעשה התקנה של מוט מייצב עבה בעל התנגדות גבוהה יותר לפיתול רק בלי החיסרון בנסיעה על שיבושים. 

 

בשני הדגמים ניתן להוסיף את חבילת dynamic package plus המציבה את מגביל המהירות על 305 קמ"ש ומוסיפה מוטות מייצבים אקטיביים, דיפרנציאל ספורט אחורי ומערכת בלימה קרמית - שהיא סטנדרט בדגם RS Q8 פרפורמנס. 

 

2024 אודי RS Q8 החדש תא הנוסעים
יותר אפשרויות לחומרי הגימור וערכות צבע.

כמו בשאר דגמי ה- Q8 המחודשים, גם כאן אנחנו פוגשים את פנסי החזית החדשים של הדגם HD Matrix LED המאפשרים בחירה מבין 5 חתימות תאורת יום שונות, עיצובים חדשים לפגושים מלפנים ומאחור במראה אגרסיבי יותר, פנסי OLED אחוריים ומבחר חדש של חישוקי גלגלים בגדלים של עד "22. בדגם RS Q8 פרפורמנס ניתן לבחור בחישוקי "23 חדשים ומוגזמים אך קלים יותר ב-5 ק"ג האחד מחישוקי ה-"22 הסטנדרטיים של הדגם. 

 

2024 אודי RSQ8 החדש
אודי RS Q8 החדש.

תא הנוסעים זהה למוכר לנו מהדגם היוצא אך הוא זכה למערכת מולטימדיה "10.1 עדכנית ומתקדמת יותר וצד אופציות חדשות לגימורים, חבילות שילובי צבעים ועוד. מחירי הדגם בשוק הגרמני עומדים על החל מ-141,900 אירו לדגם RS Q8 והחל מ-155,700 אירו לדגם הפרפורמנס כך שבתרגום חופשי מדובר בתג מחיר של מעל ל-1.2 מיליון שקל בישראל. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.