האסטרה החדשה קלה יותר, חסכוניות יותר בכ-20%, מרווחת יותר לנוסעים וצפויה להגיע אלינו בתחילת 2016.

2016 אופל אסטרה החדשה
2016 אופל אסטרה החדשה - שיפור בכל התחומים.

אופל חשפה לראשונה בתחילת החודש את האסטרה האצ'בק החדשה, הדור ה-11 למכונית המשפחתית של אופל, ובימים אלו היא החלה לפרסם באירופה את מחירי הדגם יחד עם המפרט המלא של הדגם שכאמור, צפוי להגיע אלינו רק בתחילת 2016.

 

אופל חשפה עד עתה רק את גרסת ההאצ'בק של הדגם, אך כבר בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר היא צפויה להציג את גרסת הסטיישן (טורר) של הדגם ובהמשך, גם את גרסת הסדאן (ברלינה) של הדגם.

 

עדכון (9.9.2015): מיבואנית אופל נמסר כי האסטרה תשווק בישראל לקראת אמצע 2016. הדגם יוצע בישראל עם מנוע 1.4 טורבו 150 כ"ס ו-1.6 טורבו 200 כ"ס, שניהם משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטו' חדשה. בנוסף לכך הדגם יוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות.

אחת מנקודות החולשה העיקריות של האסטרה היוצאת הייתה משקל עצמי גבוה, דבר שגרר ביצועים פושרים יחסית למות מנועי טורבו חזקים וצריכת דלק גובה – במיוחד בדגמי הטורבו בנזין עם תיבה אוטו'. בזאת, אופל טיפלה באמצעות מעבר לפלטפורמה דלתא-2 (D2XX) החדשה של ג'נרל מוטורס, אשר תשמש גם את שברולט קרוז החדשה שתוצג בקרוב. הפלטפורמה החדשה יחד עם הקטנת מידות הדגם אפשרות לאופל להשיל ממשקל הדגם בין 120-200 ק"ג כך שמשקלה של האסטרה האצ'בק החדשה עומד על בין 1,263 ק"ג ל-1,350 ק"ג – בהתאם לרמת הגימור/מנועים – קרוב למתחרה הראשית של הדגם – פולקסווגן גולף MK7.

 

עם 4,370 מ"מ אורך, 1,809 מ"מ רוחב, 1,485 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,662 מ"מ, האסטרה החדשה קצרה ב-49 מ"מ מהדגם היוצא, צרה ב-5 מ"מ, נמוכה ב-25 מ"מ ובסיס הגלגלים התקצר ב-23 מ"מ. למרות זאת, מרווח הברכיים מאחור גדל ב-35 מ"מ ולפי אופל, האסטרה החדשה מרווחת יותר בכל הממדים בתא הנוסעים לעומת הדגם היוצא. נפח תא המטען בדגם עומד על 370 ליטר והוא גדל לכדי 1,210 ליטר עם קיפול המושבים מאחור – בדיוק כמו בדגם היוצא.

 

2016 אופל אסטרה החדשה תא הנוסעים
תא נוסעים מוקפד המציג שיפור משמעותי בהנדסת האנוש.

 

תא הנוסעים של האסטרה היוצאת לא סבל מנחיתות בכל הקשור לאיכות חומרים ותחושת מרווח מלפנים, אך הוא כן סבל מהנדסת אנוש בינונית בשל פיזור מוגזם של כפתורים בקונסולה המרכזית שהקשו על תפעול מערכת השמע והמיזוג. מעבר לשדרוג באיכות החומרים והעיצוב המוקפד, גם בתחום הנדסת האנש אופל טיפלה עם הפרדה ברורה בין המערכות השונות בקונסולה המרכזית, שם ניתן למצוא 3 מערכות שמע/מולטימדיה שונות: המערכת הבסיסית כוללת מערכת שמע פשוטה עם כניסת USB ודיבורית BT, מעבר למערכת זו אופל מציעה את הדור החדש של מערכת המולטימדיה שלה (4.0 IintelLink) עם מסך מגע מרכזי "7 או "8 וסנכרון מלא באמצעות כבל USB למכשירים סלולריים באמצעות Apple CarPlay למכשירי iOS ואנדרואיד אוטו למכשירי אנדרואיד. לטובת הנוסעים מאחור, אופל מציעה כאופציה שתי כניסות USB לטעינת המכשירים בזמן נסיעה.

 

אופל אסטרה החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

משלימים את הפחתת המשקל בדגם לטובת צריכת דלק משופרת אלו מנועי בנזין ודיזל חדשים ממשפחת מנועי ה-SIDI החדשה של אופל. עם תחילת השיווק, האסטרה החדשה תוצע עם ארבעה מנועי בנזין בהספקים של 100-150 כ"ס ושלושה מנועי דיזל בהספקים של 95-136 כ"ס. את המנועים החדשים אופל שדכה לשלוש תיבות הילוכים חדשות: חמישה ושישה הילוכים ידניות או שישה הילוכים אוטו' (של ZF) ורוב המנועים משודכים בנוסף למערכת עצור/סע. בהמשך, אופל תציע את האסטרה עם מנועי בנזין ודיזל חזקים יותר עד הספק מרבי של 200 כ"ס.

 

מנועי הבנזין:

1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 105 כ"ס ומומנט מרבי של 17.3 קג"מ בין 1,800,4,250 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או רובוטית ומספק בדגם ביצועים של 11.2 שניות 0-100 קמ"ש (רובוטי: 12.7 ש'), מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 23.3 ק"מ לליטר (רובוטי: 23.8 ק"מ לליטר).

 

1.4 ליטר טורבו בהספק מרבי של 125 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של של 23.4 קג"מ בין 2,000-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד (באירופה לפחות) ומספק בדגם ביצועים של 9.5 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 205 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 20.4 ק"מ לליטר (עם מערכת עצור/סע).

 

1.4 ליטר טורבו בהספק מרבי של 150 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ בין 2,000-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו' ומספק בדגם ביצועים של 8.3 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 9.0 שניות), מהירות מרבית של 215 קמ"ש (אוטו': 210 קמ"ש) וצריכת דלק משולבת של 18.5 ק"מ לליטר.

 

בנוסף למנועים אלו, האסטרה תוצע גם עם מנוע בסיס 1.4 ליטר אטמוספרי בהספק מרבי של 100 כ"ס ומומנט מרבי של 13.2 קג"מ וכן עם מנוע 1.6 ליטר טורבו 200 כ"ס. לפי אופל ישראל, האסטרה החדשה תשווק בישראל עם מנוע ה-1.4 טורבו 150 כ"ס ו-1.6 טורבו עם 200 כ"ס. 

 

הערות: מנוע ה-1.4 טורבו  - בשתי גרסאות ההספק - משווק גם בגרסה ללא מערכת עצור/סע, אז המנוע מייצר מומנט מרבי של 25 קג"מ, מקצר את המאוץ ל-100 קמ"ש ב-0.3 שניות אך צורך כ-10% יותר דלק.

 

אם נשווה את גרסת ה-150 כ"ס החדשה למנוע ה-1.4 טורבו 140 כ"ס של הדגם הנוכחי, נגלה שהמנוע החדש מקצר בשנייה אחת את המאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש ומשפר את צריכת הדלק מ-15.1 ק"מ לליטר ל-18.5 ק"מ לליטר.

 

מנועי הדיזל:

את מנוע ה-1.7 ליטר של הדגם היוצא, מחליף מנוע 1.6 ליטר CDTi חדש שיוצע בשלושה הספקים של 95 כ"ס, 110 כ"ס ו-136 כ"ס עם מומנט מרבי של 28.5 קג"מ, 30.6 קג"מ ו-32.6 קג"מ בהתאמה. רק גרסת ההספק הגבוהה ביותר מוצעת עם תיבת 6 הילוכים אוטו' וצריכת הדלק עומדת על בין 29.4 ק"מ לליטר לגרסת 110 כ"ס עם מערכת עצור/סע ועד ל-22.2 ק"מ לליטר לגרסת 136 כ"ס עם תיבת הילוכים אוטו'.

 

אבזור ובטיחות:

ברשימת האבזור של האסטרה החדשה ניתן למצוא 6 כריות אוויר, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת זיהוי תמרורים, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, בקרת שיוט אדפטיבית עד 200 קמ"ש (150 קמ"ש בלילה), מערכת בלימה אוטו' (לטווח של 80 מטר) ומערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת חנייה אוטו', תאורה ראשית בטכנולוגיית LED, בלם יד חשמלי ועוד.

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.