כחודשיים לאחר שחשפה את S קלאס 2021 החדשה (W223), מרצדס חושפת כעת את גרסת הקצה המפוארת והיקרה ביותר של הדגם, מייבאך S קלאס המיועדת עבור מי שבדרך כלל יושבים מאחור ומעסיקים נהג במשרה קבועה.
מרצדס מייבאך החדשה מבוססת על הגרסה הארוכה LWB של ה- S קלאס החדשה ומוסיפה עליה עוד כמה סנטימטרים שכולם מיועדים לטובת שיפור המרווח בשורה השנייה כך שבסיס הגלגלים בדגם עומד על 3,396 מ"מ, לעומת 3,216 מ"מ ב- S קלאס LWB, ומידת האורך עומדת על 5,469 מ"מ. במונחים של ה- S קלאס זו תוספת מכובדת של 18 ס"מ, ברכבים רגילים יותר זו קפיצה של כמעט שני סגמנטים מעלה.
כל זה נועד כמובן בכדי לספק ליושבים מאחור תנאים של מחלקה ראשונה עם שני מושבים נפרדים, גם אם חלק נכבד מהרוכשים מחזיקים כנראה גם מטוס פרטי בנוסף. אף אחד כנראה לא יתלונן על בידוד הרעשים ב-S קלאס הרגילה אך בכדי לדאוג לתא נוסעים שקט עוד יותר מרעשי מרצדס התקינה בדגם מערכת סינון רעשים מתקדמת עוד יותר המייצרת תוך 3 אלפיות השנייה גל הופכי הגורם להתאבכות של כל רחש שהעז לחדור לתא הנוסעים. אם המרווח מאחור לא מספיק לכם, מרצדס מציעה חבילה המאפשרת הטייה לפנים של גב מושב הנוסע הקדמי ב-23 מעלות בכדי ליצור עוד קצת מרווח לרגליים.
תאורת האווירה המתקדמת בדגם מורכבת מ-256 נורות LED וכמו ב-S קלאס, תאורת תא הנוסעים עושה שימוש במצלמות פנימיות הקוראות את שפת הגוף בכדי להאיר את הנקודה ברכב אליה הנהג או הנוסע רוכנים או מביטים. רשימת האבזור הסטנדרטי ארוכה כמובן אך זו האופציונלית ארוכה עוד יותר שכן ברכבים מסוג זה הלקוח לא נכנס לאולם התצוגה ובוחר רמת גימור אלא כמו חליפה טובה, החומרים, הגימור, הצבעים ועוד נתפרים בדיוק למידותיו של הרוכש.
אם אתם רוצים את הדגם בצבע דו גווני תדעו מראש שתאלצו להמתין עוד שבוע לקבלת הרכב כי זה הזמן שלוקח למרצדס לצבוע את הרכב, תהליך הכולל גם עבודה ידנית מלאה בציור פס הקישוט לאורך הקו המפריד בין הגוונים השונים. עיצוב הדגם נעשה מתוך מחשבה על השוק העיקרי של הדגם, השוק הסיני בו אשתקד נמכרו בממוצע כ-700 יחידות מהדגם בכל חודש, מספר משמעותי במיוחד עבור מרצדס בהתחשב בכך שמהדגם היוצא שהושק בשנת 2015 נמכרו בסך הכל 60,000 יחידות.
מייבאך S קלאס החדשה מצויד כסטנדרט במגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות בכדי למנוע תאונה אך אם כזו כבר התרחבה, על יושבי הרכב יגנו לא פחות מ-18 כריות אוויר, כולל שתי מרכזיות בין הנהג לנוסע ושני הנוסעים מאחור וכן שתי כריות אוויר קדמיות לנוסעים מאחור המותקנות בגב המושבים הקדמיים.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שלוש יחידות הנעה: מייבאך S580 עם מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו עם מערכת מיקרו-היברידית 48V בהספק מרבי של 500 כ"ס, מייבאך S680 עם מנוע 6.0 ליטר V12 טווין-טורבו עם 630 כ"ס. הרוכשים יוכלו לבחור מבין הנעה אחורית או כפולה. במספר מצומצם של שווקים הדגם ישווק גם בגרסת פלאג-אין על בסיס מנוע 3.0 ליטר ועם הספק כולל של 503 כ"ס.
בכדי שהנוסעים מאחור לא יתאמצו לחגור את עצמם יש מערכת המקרבת את החגורה לכתפיים, זו לא סתם נשלפת כמו ברכבי קופה או קבריולט רגילים ברגע שהנוסע מאחור התיישב וסגר את הדלת אלא גם היא נעזרת במצלמות תא הנוסעים בכדי לקרוא את שפת הגוף כך שהיא פועלת רק כאשר היא מזהה כוונה של הנוסע לחגור חגורת בטיחות.
כמו ב-S קלאס החדשה הנוסעים מאחור מצוידים כל אחד במסך שליטה על מערכת MBUX המאפשר להם לשנות כל דבר כמעט באמצעות מגע במסך אך לא רק שכן גם לכאן נכנסת מערכת קריאת שפת הגוף כך לדוגמה בכדי לפתוח או לסגור את הוילון בחלון הצד מספיק במחוות ידיים לכיוון החלון, קירוב של היד לעבר תאורת התקרה תפעיל את התאורה ועוד. את הדלתות מאחור ניתן לראשונה לסגור באופן חשמלי, לא רק מהמושב האחורי אלא גם מעמדת הנהג.
מרצדס מייבאך S קלאס החדשה נשענת על מתלי אוויר אדפטיביים הנעזרים במצלמה קדמית שסורקת את פני הכביש מלפנים. המערכת זכתה לכיול מיוחד עבור הדגם כולל מצב נהיגה מייבאך מיוחד בו תחילת נסיעה מתבצעת מהילוך שני, העברות הילוכים של תיבת ה-9 הילוכים של הדגם חלקות עוד יותר ותגובות המנוע לדוושת התאוצה דומות לנהיגה במצב אקו, כל זה בכדי לייצר נסיעה חלקה עוד יותר. כמו ב- S קלאס החדשה, ניתן לבחור מבין שתי מערכות היגוי אחורי, אחת רגילה והשנייה מאפשרת הטייה של הגלגלים האחוריים ב-10 מעלות.
שפע מערכות הבטיחות של הדגם מאפשרות נהיגה אוטונומית ברמה 3 שעקרונית, ובהתאם לחוק, מאפשרת במצבי נהיגה מסוימים, כמו בכביש המהיר או פקקי תנועה נהיגה ללא צורך בהחזקת גלגל ההגה. מצד שני, בשביל זה בדיוק יש נהג מקצועי מלפנים. המערכת תהיה זמינה במהלך השנה הבאה באמצעות עדכון אונליין והחוק באותה מדינה.