ריינג' רובר וולאר
ריינג' רובר וולאר נחת בישראל.
ריינג' רובר וולאר
ריינג' רובר וולאר נחת בישראל.

ריינג רובר וולאר נוחת בישראל עם מבחר עשיר של מנועי בנזין ודיזל בהספקים של 180 עד 380 כ”ס, רמות אבזור עשירות (בטיחות מתקדמת קצת פחות) ובמחירים של 353 עד 791 אלף שקל.

 

כחצי שנה לאחר שהוצג לראשונה, נוחת בישראל רכב הפנאי החדש של לנד רובר, הריינג רובר וולאר (Valer). הוולאר, הממוצב מעל האוויק ומתחת לריינג' רובר ספורט, אמנם כולל יכולות שטח כיאה לדגם הנושא את השם ריינג' רובר, אך הוא הוא תוכנן באופן מובהק לכיוון הכביש.

 

הוולאר מבוסס על פלטפורמת IQ החדשה של יגואר/לנד רובר אותה הוא חולק בשלב זה רק עם היגואר F PACE. לדגם אורך של 4.80 מטר, רוחב של 1.93 מטר ובסיס גלגלים של 2,847 מ"מ, מידות המציבות את הדגם על התפר בין דגמים כגון X3 ל-X5. נפח תא המטען בדגם גדול ועומד על 673 ליטר עד 1,731 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

 

הוואלר יזוהה מיד כבן למשפחת דגמי ריינג' רובר וכדגם המכוון לכביש הוא זכה לעיצוב דמוי קופה (בדומה לאיווק) מלוטש ונאה במיוחד. בכדי לשמור על קווי העיצוב של הדגם, בחברה התאמצו והתקינו ידיות דלתות חיצוניות הנסגרות מעל 8 קמ"ש ונפתחות עם התקרבות הנהג לרכב.

 

ריינג' רובר וולאר
אלגנטי ועמוס משטחי מגע.

תא הנוסעים של הדגם אמנם מציג את קווי העיצוב המוכרים של המותג, נקי ואריסטוקרטי, אך זהו תא הנוסעים הטכנולוגי ביותר כיום של המותג העושה שימוש נרחב במיוחד במשטחי ומסכי מגע. בקונסלה המרכזית מותקנים שני מסכי מגע “10, העליון עבור הצגת מידע והשני משמש עבור שליטה על מערכות הרכב השונות והוא כולל חוגות רב תפקודיות המשנות את תפקודן בהתאם לפונקציה הנבחרת. זה נראה מרהיב ועתידני אך התפעול דורש הסתגלות. גם לוח המחוונים בדגם הוא מסך, בגודל "12.3, עם תצוגה הניתנת לשליטה, כולל אפשרות להצגה של מערכת הניווט. ואם אתם חושבים שאין מספיק משטחי מגע בדגם, אז גם על ההגה הותקנו משטחים רגישים למגע המחליפים כפתורים פיזיים.

הוולאר ישווק עם מבחר גדול של שלושה מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל. היצע מנועי הבנזין כולל מנוע 2.0 ליטר 250 כ"ס עם 37.2 קג"מ ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות, מנוע 2.0 ליטר 300 כ"ס עם 40.8 קג"מ ונתון תאוצה של 6.0 שניות ומנוע הבנזין הבכיר הוא מנוע 3.0 ליטר V6 טורבו 380 כ"ס עם 45.9 קג"מ ונתון תאוצה של 5.7 שניות.

 

היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 2.0 ליטר 180 כ"ס עם 43.8 קג"מ ונתון תאוצה של 8.9 שניות, מנוע 2.0 ליטר 240 כ"ס עם 51 קג"מ ונתון תאוצה של 7.3 שניות ודגם הדיזל הבכיר מצויד במנוע 3.0 ליטר V6 טורבו 300 כ"ס עם 71.4 קג"מ ונתון תאוצה של 6.5 שניות.

 

כל הדגמים מצוידים בתיבת 8 הילוכים אוטו' ומערכת הנעה כפולה מתקדמת (IDD) עם חלוקת מומנט בין הגלגלים ואפשרות להעברה של עד 100% מהמומנט לציר האחורי. דגמי ה-V6 מצוידים בנוסף בקפיצי אוויר נשלטים.

הוולאר ישווק בארבע רמות גימור, כבר מרמת הגימור הבסיסית (וולאר) תוכלו למצוא חלון גג חשמלי, בקרת שיוט, חישוקי סגסוגת "18, מערכת שמע של מרידיאן עם 10 רמקולים, מפתח חכם, בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב ועוד. רמת הגימור S מוסיפה תא כפפות מקורר, חימום למושבים, חישוקי "19 ועוד, יחד עם תוספת של מערכות בטיחות נוספות: ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים ובקרת עייפות נהג.

רמת הגימור SE מוסיפה חישוקי "20, עוד 6 רמקולים למערכת השמע, צמיד כמפתח חכם, תאורת LED אדפיבית, תאורת ספי כניסה לוח מחוונים וירטואלי ועוד. רמת האבזור הבכירה HSE מוסיפה חישוקי "21, כיוון חשמלי להגה, עיסוי במושבים הקדמיים, מערכת חניה אוטונומית ועוד. בנוסף רמת אבזור זו מצוידת בבקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב עם תיקוני היגוי ופנסים ראשיים בטכנולוגיית לייזר עם טווח של 550 מטר.

 

רוכשי הדגם יוכלו להוסיף את חבילת R DYNAMIC המעניקה לדגם מראה אגרסיבי וספורטיבי יותר.

 

ריינג' רובר וולאר – מחירון:

דגם בנזין 250 כ"ס ודיזל 180 כ"ס: החל מ-535 אלף שקל ועד ל-698 אלף שקל (בכל רמות הגימור)

דגם בנזין 300 כ"ס: החל מ-625 אלף שקל ועד ל-746 אלף שקל (החל מרמת גימור S)

דגם בנזין 380 כ"ס: החל מ-671 אלף שקל ועד ל-791 אלף שקל (החל מרמת גימור S)

דגם דיזל 240 כ"ס: החל מ-568 אלף שקל ועל ל-731 אלף שקל (החל מרמת גימור S)

דגם דיזל 300 כ"ס: החל מ-665 אלף שקל ועד ל-785 אלף שקל (החל מרמת גימור S)

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.