פיג'ו 508 החדשה נחשפה לראשונה לפני חודשיים ועכשיו יש לנו את הפרטים המלאים ותמונות חדשות.
פיג'ו 508, היא הסנונית הראשונה באמת לפיג'ו החדשה, זו שפיג'ו מבטיחה שתחזור לגרום לנו לחייך בזמן הנהיגה ויחד עם זאת, להפסיק לבכות בדרך למוסך, כזו שנסתכל עלייה ולא נתבלבל אם זו 307 או 308 ותגרום לנו לפיהוק.
כאמור, ה-508 מחליפה גם את ה-407 וגם את ה-607 לכן היא ארוכה ב-10 ס"מ מה-407 וקצרה באותה המידה מה- 607. מצד שני, היא מרווחת כמו ה-607 ועיצוב הפנים והאבזור שלה תואמים יותר את ה-607, לדוגמה: מרווח הרגליים מאחור צמח ב- 13.5 ס"מ לעומת ה-407 ולפי פיג'ו, נוסעים בגובה של 1.90 ומעלה ירגישו בנוח מאחור שזה אומר גם מרווח ראש מכובד.למרות שהיא גדולה יותר בכל ממד מה-407 היא קלה יותר ממנה בכ-15 ק"ג, זאת כחלק מתהליך שפיג'ו הצהירה עליו, שכל המכוניות החדשות שלה יהיו קלות יותר מהדגמים המוחלפים.
המידות הן:בסיס הגלגלים 2,871 מ”מ, אורך 4,792 מ”מ ,רחוב 1,853 מ”מ.
תא המטען של ה- 508 הוא בעל נפח של 497 ליטר ובגרסת ה-SW (סטיישן) 612 ליטר, כאשר המושבים מאחור מקופלים מתקבל נפח של 1581 ו-1865 ליטר בהתאמה. רשימת האבזור ארוכה וכוללת תצוגה עילית, מערכת בקרת אקלים עם 4 אזורי שליטה, בלם חניה אוטומטי, מושב נהג עם עיסוי, פנסים ראשיים המאפשרים תאורה מקסימלית לפי התנועה מלפנים ומערכת סאונד של JBL.
את הפיג'ו 508 החדשה ישרתו שני מנועי בנזין וחמישה מנועי דיזל, ובפסגת ההיצע מערכת הנעה היברידית Hybrid4 שהוצגה לראשונה בפיג'ו 3008. המנוע הבסיסי ביותר ברשימת מנועי הבנזין הוא מנוע 1.6 ליטר VTi בהספק של 120 כ"ס ומומנט מקסימלי של 16.3 קג"מ. מנוע זה יוצע רק החל מאמצע 2011 ויוצע עם תיבת 2Tronic שישה הילוכים רובוטית שלא זוכה למחמאות. עם מנוע זה תאיץ ה-508 ל-100 קמ"ש ב- 11.5 שניות עד למהירות מרבית של 203 קמ"ש. צריכת הדלק מכובדת ותעמוד על 16.1 ק"מ לליטר.
המנוע השני ברשימה הוא מנוע הבנזין הראשון עמו תוצע ה-508. 1.6 ליטר THP בהספק 156 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ. מנוע זה ישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית ויאפשר להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות בידנית ו-9.2 באוטומטית עד למהירות מרבית של 218 קמ"ש ו-217 קמ”ש בהתאמה. צריכת הדלק עם התיבה הידנית תעמוד על 15.6 ק"מ לליטר ועם התיבה האוטומטית 14 ק"מ לליטר. מנוע זה הוא שיגיע לישראל בתחילת השיווק. האם פיג'ו תוסיף להציע גם את גרסת ה-197 כ"ס של מנוע זה בכדי לספק תשובה למנועי המונדיאו החדשים? סביר להניח שכן.
משקלן של גרסאות הבנזין עומד על 1390-1456 ק"ג.
באירופה, המנועים החשובים באמת אלו מנועי הדיזל. בתחתית ההיצע מנוע 1.6 ליטר HDI 112 כ"ס המספק ביצועים של 11.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש משודך לתיבה ידנית בלבד בת 6 הילוכים. צריכת הדלק היא 21.3 ק"מ לליטר. אותו מנוע גם מגיע בגרסת מיקרו היברידית e-HDI הכוללת מערכת עצור/סע דור שני, תיבת 2Tronic שישה הילוכים רובוטית. הביצועים פחות טובים עם 11.9 שניות 0-100 קמ"ש עם צריכת דלק טובה קצת יותר העומדת על 22.7 ק"מ לליטר.
מנוע נוסף בתחום הדיזל הוא מנוע 2.0 ליטר HDI בשני הספקים של 140 כ"ס ו-163 כ"ס.הגרסה החלשה משודכת לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד ומספקת ביצועים של 9.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. צריכת הדלק בגרסה החלשה עומדת על 20.8 ק"מ לליטר. הגרסה החזקה יותר משודכת לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ומספקת ביצועים של 9.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 225 קמ"ש. צריכת בדלק בגרסה החזקה תעמוד על 17.5 ק"מ לליטר.
בפסגת מנועי הדיזל יעמוד מנוע 2.2 ליטר HDI בהספק של 204 כ"ס המשודך גם הוא לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. מנוע זה מספק ביצועים של 8.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 234 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה תעמוד על 17.5 ק"מ לליטר.
משקלן של גרסאות הדיזל הוא 1405-1540 ק"ג.