שמונה שנים לאחר שהציגה את הדור השני של הדגם, פולקסווגן חושפת בסין את הטוארג החדש, דור שלישי לרכב הפנאי הבכיר והיוקרתי של פולקסווגן המתחרה במרצדס GLS והמהווה אח צנוע יותר לאודי Q7 ופורשה קאיין החולקים עם הטוארג פלטפורמה ומכלולים רבים נוספים.
לא בכדי פולקסווגן בחרה להשיק את הטוארג החדשה דווקא בסין ולא בתערוכת ז'נבה האחרונה, שוק הרכב הסיני הוא השוק המשמעותי ביותר כיום עבור פולקסווגן, הצרכן הסיני מבצע מעבר מסיבי מרכבי סדאן לרכבי פנאי (45% מהמכירות ב-2017) ובנוסף לכך, הטוארג מעולם לא זכה להצלחה משמעותית בשוק האירופאי לעומת ה-Q7 של אודי שנתפס כיוקרתי יותר ובשוק הסיני לדגם סיכויי הצלחה גבוהים יותר עם סמל פולקסווגן בחזית.
העיצוב החיצוני של הטוארג החדש מודרני ונאה, שרירי במידה המצופה מרכב פנאי ונושא את שפת העיצוב העדכנית של רכבי הפנאי של פולקסווגן. לעומת המתחרה מבית, ה- Q7 עם העיצוב דמוי מיניוואן לשטח, לטוארג החדש פרופורציות נכונות יותר שללא ספק יסייעו לו במכירות מול ה-Q7 ודגמים מתחרים אחרים. לקוחות הדגם יוכלו לבחור בחבילת R-Line המעניקה לדגם מראה וכיול ספורטיביים יותר.
עיצוב תא הנוסעים החדש מרשים עוד יותר מזה החיצוני, בפולקסווגן קוראים לזה "Innovision Cockpit" בזכות השימוש בשני מסכי ענק: "12 ברזולוציה של 1920X720 עבור לוח המחוונים ולא פחות מ-"15 ברזולוציה של 1920X1020 עבור מערכת המולטימדיה Discover Premium infotainment - אופציה בתוספת תשלום. החיסרון הוא שכל השליטה, כולל על בקרת האקלים, היא רק באמצעות מסך המגע. מגוון גדול של חומרי גימור וריפודים יחד עם תאורת אווירה ב-30 צבעים שונים, בקרת אקלים ל-4 אזורים ושפע של אבזור ידאגו לאווירה היוקרתית בתא הנוסעים.
עם השקת הדגם בשוק האירופאי, פולקסווגן תשווק את הטוארג החדש עם מנוע V6 טורבו דיזל בהספקים של 231 כ"ס או 286 כ"ס. בשווקים אחרים הדגם יוצע עם מנועים אחרים/נוספים: 3.0 ליטר V6 טורבו עם 340 כ"ס ומנוע V8 טורבו דיזל עם 421 כ"ס. בשלב מאחור יותר פולקסווגן תציג גרסה היברידית פלאג-אין לדגם, עם 367 כ"ס, בשלב הראשון עבור השוק הסיני אך בהמשך גם בשוק האירופאי. המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' ומערכת הנעה כפולה כסטנדרט הכוללת נעילת דיפרנציאל מרכזית וחמישה מצבי הפעלה שונים לבחירת הנהג.
מבוסס על פלטפורמת MLBEvo החדשה, הקשיחה והקלה יותר מזו של הדגם היוצא, הטוארג החדש ארוך יותר מהדגם היוצא ב-77 מ"מ (4,878 מ"מ) ורחב יותר ב-44 מ"מ (1,984 מ"מ). בסיס הגלגלים צמח במילימטר אחד סמלי לכדי אורך של 2,894 מ"מ והגובה קוצץ ב-7 מ"מ בלבד לכדי 1,702 מ"מ - דומה יותר במידותיו לקאיין של פורשה וקטן מה-Q7 עם 5.05 מטר אורך ו-3.0 מטר בסיס גלגלים.
נפח תא המטען בדגם גדל משמעותית לכדי 810 ליטר, לעומת 697 ליטר בדגם היוצא. משקלו של הטוארג החדש נמוך ב-106 ק"ג משמעותיים לעומת הדגם היוצא, גם בזכות שימוש נרחב יותר באלומיניום (45%) בפלטפורמה. הפלטפורמה נשענת את מתלי אוויר (אופציה) נעזרת במוטות מייצבים אקטיביים ומערכת היגוי אחורית.
מעבר לשפע של מערכות נוחות, פולקסווגן ציידה את הטוארג החדש גם בשפע של מערכות בטיחות מתקדמות ומערכות עזר לנהג. כך אפשר למצוא מערכת ראיית לילה תרמית, מערכת נהיגה סמי-אוטונומית עד ל-60 קמ"ש (שליטה על תאוצה, היגוי ובלימה), בלימה אוטונומית הכולל תמיכה ברכב חוצה (מפגש דרכים לדוגמה), בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בנוסף הדגם מצויד בתצוגה עילית ובתאורה ראשית LED matrix מתקדמת.