קאן-אם רייקר
קאן-אם רייקר וספיידר בישראל.
קאן-אם רייקר
קאן-אם רייקר וספיידר בישראל.

אנחנו לרוב לא כותבים על אופנועים, אבל עם שני גלגלים קדמיים ואחד אחורי דגמי קאן אם ספיידר או רייקר שנחתו לאחרונה בישראל הם הרבה יותר רכב מאשר אופנוע, מספיק להסתכל על הצמיגים של כלי התחבורה הזה כדי להבין שמדובר בכלי עם ניהוג שונה לחלוטין מזה של אופנוע - אך רישיון הנהיגה הנדרש הוא עדיין רישיון A.

 

למי הכלים האלו של קאן אם מיועדים? עבור מי שרוצה חוויית רכיבה קלילה ונוחה מבלי לדאוג מבורות בכביש יציבות, הנחת הרגל בעצירה ולזה תוסיפו מעטפת בטיחות של בקרת יציבות, אחיזה ABS ועוד המשדרגות את ההתמודדות עם מצבים מאתגרים על הכביש. חוץ מזה, עם מראה badass כזה זה בהחלט מסוג הכלים שאתם פשוט רוצים לראות בחניה הפרטית שלכם או לעלות עליהם ולצאת לרכיבה לשום מקום. 

 

קאן-אם ספיידר
קאן-אם ספיידר.

כמו כל הכלים של קאן אם אלו לא כלים זולים, מחיר הבסיס לקאן אם רייקר עומד על 109,950 שקל ועולה עד ל-139,950 שקל לרייקר ראלי. הקאן אם ספיידר הגדול והחזק יותר כבר מקפיץ את המחיר ל-199,950 שקל לדגם ספיידר F3S ומשם זה עולה עד ל-299,950 שקל לדגם הקצה ספיידר RT Sea to Sky. 

 

קאן אם רייקר ישווק בישראל בגרסת המנוע הבכירה יותר, מנוע מבית רוטקס עם שני צילינדרים בנפח של 900 סמ"ק בהספק מרבי של 82 כ"ס ומומנט מרבי של 8.1 קג"מ, דגמי קאן אם ספיידר מצוידים במנוע שלושה צילינדרים בנפח של 1,330 סמ"ק וכאן ההספק המרבי כבר עומד על 115 כ"ס והמומנט המרבי על 13.1 קג"מ. הבדל משמעותי נוסף בתחום ההנעה זו העבודה שדגמי הרייקר מצוידים בתיבה אוטומטית רציפה ואילו דגמי הספיידר מצוידים בתיבת 6 הילוכים חצי אוטומטית - תפעול ידני להעלאת הילוכים כאשר ההורדה אוטומטית. 

 

קאן-אם רייקר
קאן-אם רייקר ראלי.

לא פעם גרסה יקרה יותר היא גם נחשקת יותר אך זה לא המקרה של שני הדגמים שכן פשוט מדובר בשני כלים עם אופי שונה למדי, הספיידר הגדול והחזק יותר הוא סוג של קרוזר עם ישיבה זקופה יותר, מושב שני רחב וגדול, ואילו הרייקר הוא בעיקר חד מושבי, קל ומערב יותר את הנהג במעשה הנהיגה, את זה מוצאים גם בעבודה שאת מיקום ההגה (לפנים אחור) או מיקום דוושת הבלם ניתן למקם בחופשיות ברייקר כדי להשיג תנוחת נהיגה נינוחה או מערבת ודומה יותר לזו של אופנוע. בנוסף לכך, ברייקר ספורט או ראלי ניתן לכוון (ידנית) את קשיחות הבולמים (KYB HPG) במספר דרגות לשינוי נוסף של האופי וברייקר ראלי, המיועד גם לנהיגת שבילים בשטח, נוסף מצב נהיגה המאפשר לבצע דריפט נשלט. כמובן שגם המשקל משחק תפקיד משמעותי באופי השונה של הדגמים כאשר לדגמי הרייקר משקל ממוצע כ-280 ק"מ לעומת כ-460 ק"ג לדגמי ספיידר. 

 

קאן-אם ספיידר
קאן-אם ספיידר RT Sea to Sky.

לעומת זאת, אם אתם מתכננים טיולים ארוכים, במיוחד עם נוסע נוסף, אין ספק שהספיידר הוא הכלי עבורכם, הוא נוח יותר כולל האפשרות למגן רוח, יש לו תגבור היגוי חשמלי המפחית משמעותית את הכוח הנדרש להיגוי, יש יותר תאי אחסון, אפשרות להתקנה של ארגזים גדולים ויש גם טכנולוגיה מתקדמת יותר כולל מסך מגע "10 עם אפל קארפליי, מערכת שמע איכותית ועוד. כל דגמי הרייקר יספקו חוויית טורינג מעולה אך אם אתם רוצים את חוויית הטורינג האולטימטיבית הבחירה שלכם צריכה להיות בדגם העל RT Sea to Sky עם מושבים בעלי משענת גב וחימום, ארגזים אינטגרליים (שלושה בנפח כולל של 177 ליטר), משקפי רוח חשמליים, חימום לנקודות האחיזה בכידון ועוד. כדי להגן על הכלים מפני גניבה, כולם מצוידים במערכת אבטחה מקודדת דיגיטלית D.E.S.S. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 15

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.