מרצדס חושפת לראשונה את גרסת הייצור של ה-CLS שוטינג ברייק 2013 החדשה. כמו סטיישן רק עם יותר סטייל.
לפני קצת יותר משנתיים, מרצדס הציגה את ה-CLS שוטינג ברייק קונספט בתערוכת בייג'ין וכעת, מרצדס חושפת את גרסת הייצור של הדגם, שתשווק באירופה במהלך שנת 2013 ותוצג רשמית לקהל הרחב בתערוכת פריז 2012.
מרצדס CLS שוטינג ברייק (Shooting Brake), שומרת אמונים לעיצובו של דגם קונספט עם שינויים קלים בלבד. המונח 'שוטינג ברייק' בעידן המודרני, לרוב משמש עבור דגמים דמויי סטיישן ולרוב עם שתי דלתות, אך שהם לא בדיוק סטיישן קלאסית וה-CLS שוטינג ברייק היא כזו בדיוק, סטיישן במראה קופה ארבע דלתות ומסוגננת במיוחד.
בשני דברים עיקריים נבדלת ה-CLS שוטינג ברייק מה-CLS הרגילה. הראשון הוא כמובן תא המטען הארוך והפרקטי עם רצפת עץ דובדבן אמריקאי עם גימור רצועות עץ אלון. הדבר השני הוא שב-CLS הרגילה, הקונסולה המרכזית נמשכת עד למושב האחורי וחוצצת אותו ובדגם הסטיישן המושב האחורי מתאים גם לשלושה נוסעים (2+ילד), הכל בשם הפרקטיקה. מעבר לכך, תא הנוסעים של דגם הסטיישן זהה לחלוטין ל-CLS הרגילה למעט אפשרויות גימור נוספות המוצעות עם ה-CLS שוטיג ברייק.
למרצדס CLS שוטינג ברייק מידות של: 4,956 מ"מ אורך, 1,881 מ"מ רוחב, 1,413 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,875 מ"מ. לעומת ה-CLS הרגילה, דגם הסטיישן ארוך ב-16 מ"מ ונמוך ב-4 מ"מ. למרות העיצוב דמוי הקופה, נפח תא המטען עומד על 500 ליטר מכובדים וניתן להגדילו על לנפח של 1,550 ליטר.
מרצדס תצייד את ה-CLS שטוינג ברייק החדשה בשישה מנועים, שלושה מנועי דיזל ושלושה מנועי בנזין. כל המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים 7G-TRONIC PLUS ולמערכת עצור/סע כסטנדרט.
מנוע הבנזין הבסיסי (CLS 350) הוא מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר בהספק של 306 כ"ס והוא מספק ביצועים של 6.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. דגם הבנזין הבכיר (CLS 500) מוצע גם עם הנעה כפולה 4MATIC ועם מנוע V8 בנפח 4.6 ליטר בהספק של 408 כ"ס ו-61.1 קג"מ מה שמספיק לביצועים של 5.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.
מנועי הדיזל הם 2.2 ליטר CDI בהספק של 204 כ"ס ו-51 קג"מ ומנוע 3.0 ליטר CDI שישה צילינדרים בהספק של 265 כ"ס ו-63.2 קג"מ. המנוע החזק מוצע גם עם הנעה כפולה 4MATIC ומציע ביצועים של 6.6 שניות 0-100 קמ"ש יחד עם צריכת דלק של 16.7 ק"מ לליטר.
מרצדס CLS החדשה שהוצגה בשנת 2011, הייתה הראשונה לעשות שימוש בתאורה קדמית המבוססת באופן מלא על תאורת LED בשילוב עם תאורת בי-קסנון (אופציה) וכך גם המקרה עם ה-CLS שוטינג ברייק החדשה. הפנסים הראשיים, המשלבים 71 נורות LED מספקים לנהג מקסימום תאורה בצורה אוטו' מבלי לסנוור את הנהגים מלפנים או בתנועה הנגדית. לפנסי ה-LED, אורך חיים של 10,000 שעות, פי חמש ממנורות הקסנון.
כמו כל דגמי מרצדס החדשים, גם ה-CLS שוטינג ברייק תהנה משלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כולל בלימה אוטו', שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה ונקודות מתות, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.