5 כוכבים למאזדה CX-30 ומרצדס GLB, רק 4 כוכבים לאופל קורסה החדשה.
ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק לדגמים החדשים מאזדה CX-30, אופל קורסה החדשה, מרצדס GLB ופורד אקספלורר החדש. למעט הקורסה, שזכתה ל-4 כוכבים, כל הדגמים זכו בציון המרבי של 5 כוכבי בטיחות.
מאזדה CX-30: הקרוסאובר הקומפקטי החדש של מאזדה אותו נפגוש בישראל עוד לפני סוף השנה הציג רמה גבוהה במיוחד של בטיחות עם ציון מרשים במיוחד של 99% בהגנה על נוסעים בוגריםו- 86% בהגנה על ילדיםבמושבי בטיחות. הדגם מצויד כסטנדרט במערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלים וכן מערכת בקרת סטייה מנתיב אקטיבית. מערכת הבלימה האוטונומית תפקדה היטב ברוב התרחישים בהן נבחנה, למעט זיהוי מאחור יחסית של רוכב אופניים החוצה את הכביש וזיהוי גבולי של הולך רגל בשעות החשיכה. כדגם המבוסס למעשה על מאזדה 3 החדשה, שהציגה גם היא רמה גבוהה ומרשימה של בטיחות, לא מפתיע שגם ה- CX-30 השיג ציונים גבוהים במיוחד.
אופל קורסה החדשה: הסופרמיני החדשה של אופל המבוססת על פיג'ו 208 השיגה ציון של 4 כוכבים בלבד, בדיוק כמו פיג'ו 208 החדשה שנבנחה מוקדם יותר השנה. הקורסה השיגה ציון של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-86% בהגנה על ילדים. כמו ב-208 לדגם בעיה בהגנה מפני פגיעת "צליפת שוט" בעורף נוסע בוגר במושב האחורי, במקרה של הקרוסה בעיה זו קיימת גם במושב הקדמי. ההגנה על ילדים הייתה מצוינת והדגם לא זכה לכל הערה מיוחדת בתחום זה. כמו בפיג'ו 208 החדשה תפקוד מערכות הבטיחות היה טוב בסך הכל אך בחלק מהתרחישים התפקוד היה בינוני בלבד, בעיקר בפעולה מאוחרת יחסית של מערכת הבלימה האוטונומית ללא התערבות הנהג. את הקורסה החדשה נפגוש בישראל במהלך המחצית הראשונה של 2020, גם בגרסה חשמלית.
מרצדס GLB: הקרוסאובר 7 מושבים החדש של מרצדס הציג, כמו כל דגמי החברה האחרונים, רמה גבוה של בטיחות. אמנם לא נטולת הערות אך אחת מהן לא קריטית. הדגם השיג ציון של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-88% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות. מרצדס GLB ישווק בישראל בחודשים הקרובים.
פורד אקספלורר החדש: האקספלורר החדש, שהוצג בחודש ינואר האחרון ועדיין לא הגיע לישראל, אמנם השיג ציון של 5 כוכבים אך הוא לא ממש הצטיין במבחן. בהגנה על נוסעים בוגרים (87%) הדגם הציג הגנה בינונית בלבד על החזה והירכיים של הנהג והנוסע שלצידו וכך גם לנוסע בשורה השנייה. ההגנה על ילדים (86%) טובה מאוד ולא נרשמה לדגם כל הערה בתחום זה. מערכת הבלימה האוטונומית תפקדה מצוין בתרחישי התנגשות ברכב אחר אך הציגה ביצועים בינוניים בלבד בחלק מהתרחישים המערבים הולכי רגל או דו גלגלי.