הספרינטר החדש יאפשר ללקוחות התאמה אופטימלית לצרכים באמצעות 1700 תצורות שונות, הוא מצויד במערכות בטיחות מתקדמות, במנועי דיזל חדשים, כולל שישה צילינדרים, תיבת 9 הילוכים אוטו' כאופציה ולראשונה יוצע גם עם הנעה קדמית.
סביר להניח כי את רובכם ידיעה זו לא ממש תעניין, אך נהגי חלוקה, בעלי מוניות שירות ורכבי הסעה בהחלט מתרגשים לראות את הספרינטר החדש, דור שלישי ל-וואן המסחרי הגדול של מרצדס אותו חשפה השבוע החברה. ההתרגשות גדולה יותר במיוחד כאשר לראשונה הדגם כבר לא מיוצר במשותף עם הקראפטר של פולקסווגן - שמצידה הציגה את הקראפטר החדש והעצמאי עוד באמצע 2016.
כיאה לרכב האמור לספק פלטפורמה לשימושים מסחריים מגוונים, את הספרינטר החדש תוכלו לרכוש במגוון רחב של תצורות מרכב, החל מתצורת שלדה עם קבינה יחידה או כפולה, וואן מסחרי סגור ועד למוביל נוסעים מאובזר עם 20 מושבים. את תצורות המרכב הללו ניתן לקבל באורכים וגבהים שונים, משקלים שונים וכן בשלוש תצורות הנעה: אחורית או כפולה ולראשונה גם קדמית (כמו בקראפטר של פולקסווגן). בשורה התחתונה, ניתן לאפיין את הדגם במעל ל-1700 שילובים שונים של תצורות מרכב, הנעה, מנועים וכו'.
הנעה קדמית ותיבת 9 הילוכים אוטו':
הספרינטר החדש יוצע בשוק האירופאי עם מבחר של שני מנועים דיזל, במגוון הספקים, ועבור השוק האמריקאי והקנדי מרצדס תשווק את הדגם גם עם מנוע טורבו בנזין ותיבת 9 הילוכים אוטו'. במהלך שנת 2019, מרצדס תציג גרסה חשמלי לדגם - eSprinter.
המנוע הבכיר בהיצע הוא מנוע שישה צילינדרים טורבו דיזל בנפח של 3.0 ליטר בהספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ בין 1,600-2,600 סל"ד. מתיחת למנוע זה נמצא את מנוע ה-2.1 ליטר טורבו דיזל המוכר של החברה אשר יוצע בהספקים של 114 כ"ס, 143 כ"ס ו-177 כ"ס בדגמי ההנעה הקדמית או 114 כ"ס, 143 כ"ס ו-163 כ"ס בדגמי ההנעה האחורית.
דגמי ההנעה הקדמית משודכים לשתי תיבות הילוכים חדשות: 9 הילוכים אוטו' הכוללת בורר מצבי נהיגה "Drive Select" ומנופי העברה מגלגל ההגה או 6 הילוכים ידנית. דגמי ההנעה האחורית והכפולה, עם מנועי דיזל, משודכים לתיבת 7 הילוכים אוטו' או לתיבת 6 הילוכים ידנית. מרצדס מציינת כי צריכת דלק בדגם עומדת על בין 14.5 ל-10.3 ק"מ לליטר, בהתאם לתצורת המרכב וההנעה, תיבת ההילוכים או המנוע שבחזית.
לקוחות הדגם אשר חושקים בנוחות מרבית, יכולים לבחור באופציה לקפיצי אוויר אחוריים הכוללים אפשרות של הנמכת המרכב לטובת טעינה/פריקה קלה יותר או כניסה נוחה יותר של הנוסעים. בנוסף, את קפיצי המתכת הרגילים מאחור ניתן להחליף, כאופציה, בקפיצי עלים העשויים מסיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק (בדגמי הנעה קדמית או אחורית) לטובות שיפור הנוחות, היציבות ומניעה מוחלטת של קורוזיה.
בדגם הארוך ביותר עם גבוה גג מרבי, הספרינטר החדש מציע נפח תא מטען של 17 קוב. הדגמים עם משקל כולל של 5,500 ק"ג בעלי מטען מורשה של 3,150 ק"ג. לדגמים בעלי משקל כולל מרבי של 3,500 ק"ג משקל עצמי החל מ-1990 ק"ג לוואן סגור או 1975 ק"ג לגרסת שלדה. במרצדס מציינים הנמכה משמעותית של שפת ההטענה ב- 8 ס"מ ואת רצפת המתכת ניתן לרצף בפלסטיק מתקדם או בעץ במקרה של עומס גבוה.
נתוני תא מטען דגם סגור:
- נפח מרבי: 7.8 -17.0 קוב.
- אורך תא מטען: 2,738 - 4,810 מ"מ.
- רוחב מרבי: 1,787 מ"מ.
- גובה מרבי (פנימי): 1,719 - 2,243 מ"מ.
בתחום האבזור, ניתן למצוא החל ממערכת שמע פשוטה, בקרת אקלים וללא כפתורים על גלגל ההגה ועד לתאורת LED ראשית, מערכת מולטימדיה מתקדמת MBUX החדשה עם מסך "10.25, אשר הוצגה עם ה-A קלאס החדשה, שליטה מההגה ישירות מה-S קלאס ומסך "7 בלוח המחוונים, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות וחימום, שקעי USB-C לטעינה מהירה של טלפונים ניידים או משטח טעינה אלחוטי, שקע 220V לטעינה לשימוש במחשבים ניידים, מצלמת 360 מעלות ועוד.
רשימת אבזור הבטיחות המתקדם בדגם אולי לא ארוכה כמו בשאר דגמי מרצדס, אך היא תוספת חשובה לסגמנט בו תחום זה הוזנח במשך שנים רבות. בין המערכות ניתן למצוא בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ומערכת בלימה אוטונומית.