וולוו החלה לצייד את דגמי 2016 שלה במנוע ה-1.5 טורבו Drive-E החדש שיוצע בהספקים של 122-190 כ"ס, יחד עם גרסאות חדשות למנוע ה-2.0 טורבו Drive-E הכולל כעת גרסת T6 חדשה בהספק של 306 כ"ס.
לאחר שבשנה שעברה וולוו רעננה את כל צי הדגמים שלה במתיחת פנים והחלה להחדיר את משפחת מנועי Drive-E החדשה שלה, כעת היא ממשיכה בתנופת ההתחדשות ומחליפה בכל דגמי ההנעה הקדמית את המנועים הישנים במנועי Drive-E החדשים: 1.5 ליטר טורבו ו-2.0 ליטר טורבו.
עם החלפת המנועים בכל הדגמים הבאים: V40, S60, V60, XC60, S80 V70 ו-XC70, וולוו למעשה מפסיקה לעשות שימוש במנועים בנזין ודיזל של יצרנים אחרים, למעט מספר מועט של דגמי הנעה כפולה שימשיכו לעת עתה לעשות שימוש במנוע החמישה צילינדרים דיזל D4 ו-D5. השלב הבא בוולוו יהיה המעבר לפלטפורמה המודולרית החדשה שלה שהוצגה עם ה-XC90 החדש.
מנועי DRIVE-E בנזין:
מנוע | T2 | T3 | T4 | T5 | T6 |
נפח (ליטר) | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 2.0 | 2.0 |
צלינדרים | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
הספק (כ"ס) | 122 | 152 | 190 | 245 | 306 |
מומנט (קג"מ) | 22.4 | 28.5 | 30.6 | 35.6 | 40.8 |
כל המנועים החדשים חסכוניים ונקיים יותר מהמנועים אותה הם מחליפים והם משודכים למערכת עצור/סע ולתיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטו'. כל מנועי Drive-E החדשים עומדים כמובן בתקן הזיהום אירו 6 ולמעשה, הם תוכננו כך שיהיו מוכנים כבר עתה לתקן הזיהום הבא הצפוי להיכנס לתוקפו לא לפני שנת 2020.
מנועי הדיזל החדשים מצוידים בטכנולוגיית ההזרקה החדשה של וולוו ( i-ART) הכוללת חיישן לחץ בכל צילינדר (לעומת חיישן לחץ הזרקה אחד במסילה משותפת רגילה) . טכנולוגיה זו לפי וולוו מאפשרת שיפור בצריכת הדלק, התחממות מהירה יותר של המנוע לאחר התנעה קרה והפחתה משמעותית של פליטת המזהמים.
וולוו V40 תצויד בדגמי 2016 בארבעה מנועי בנזין, החל מ-T2 ועד T5 ושני מנועי דיזל, D2 ו-D3. עם מנוע T2 Drive-E ותיבת הילוכים ידנית צריכת דלק המשולבת עומדת על 18.5 ק"מ לליטר ועם מנוע T6 Drive-E ותיבת 8 הילוכים אוטו' צריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.95 ק"מ לליטר.
הגרסה החסכונית ביותר של ה-V40 מצוידת במנוע הדיזל D2 Drive-E וכאן כבר צריכת הדלק המשולבת מרשימה למדי עם נתון של 31.2 ק"מ לליטר. מנוע ה-1.6 טורבו T4 של פורד בהספק של 180 כ"ס המשמש כיום את הדגם, מוחלף במנוע T4 Drive-E בהספק מרבי של 190 כ"ס שישודך לתיבת 8 הילוכים אוטו'.
מנועי DRIVE-E דיזל:
מנוע | D2 | D3 | D4 | D5 |
נפח (ליטר) | 2.0 | 2.0 | 2.0 | 2.0 |
צלינדרים | 4 | 4 | 4 | 4 |
הספק (כ"ס) | 120 | 150 | 190 | 225 |
מומנט (קג"מ) | 28.5 | 32.6 | 40.8 | 47.9 |
וולוו S60 מצטיידת בשלושה מנועי בנזין חדשים – בנוסף למנוע T5 Drive-E שנכנס לשירות כבר בשנה שעברה - החל מ-T3 עם 152 כ"ס ועד ל-T6 החדש עם 306 כ"ס. מנוע T6 Drive-E החדש מצויד במגדש טורבו ומגדש-על ומחליף את מנוע ה-T6 שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר של הדגם הנוכחי. בתחום מנועי הדיזל הדגם יוצע עם כל ארבעת מנועי הדיזל החדשים, דגם S60 D2 יציע צריכת דלק משולבת של 27.0 ק"מ לליטר. וולוו לא מציינת מדוע, אך דגם S60 T3 ידני מצויד בגרסת 152 כ"ס של מנוע ה-2.0 טורבו ולא בגרסת ה-1.5 טורבו כמו בדגם האוטו'.
וולוו XC60, שכמו ה-S60 הצטייד כבר בשנה שעברה במנוע ה-T5 החדש, מצטייד בדגמי 2016 במנוע הבנזין T6 Drive-E ובמנוע הדיזל D4 Drive-E בדגמי ההנעה הקדמית. דגמי ההנעה כפולה דיזל ימשיכו כאמור לעשות שימוש במנוע החמישה צילינדרים הוותיק (שעודכן קלות).
וולוו S80 הוותיקה - שלא לומר קשישה, שמחליפתה תוצג ככל הנראה כבר בתחילת השנה הבאה, מצטיידת במנוע ה-T5 Drive-E בתחום מנועי הבנזין וב- D4 Drive-E בתחום מנועי הדיזל.