סקודה אניאק קופה iV
סקודה אניאק קופה iV.
סקודה אניאק קופה iV
סקודה אניאק קופה iV.

לאחר שחשפה לראשונה בחודש ינואר האחרון את האניאק קופה iV החשמלי, גרסת הקופה הדינמית יותר למראה של האניאק iV, סקודה משחררת שלל תמונות וסרטונים חדשים של הקרוסאובר קופה שלה המקביל לפולקסווגן ID.5 שהוצג בנובמבר אשתקד.

 

האניאק קופה iV משווק בארבע גרסאות שונות, דגמי הנעה אחורית בהספקים של 160 כ"ס או 204 כ"ס עם סוללה בקיבלות נטו של 58kWh או 77kWh בהתאמה או דגמי הנעה כפולה בהספקים של 265 כ"ס או 300 כ"ס עם סוללה בקיבלות נטו של 77kWh.

 

סקודה אניאק קופה RS
אניאק קופה RS.

סקודה עדיין לא מספקת את נתוני הטווח הסופיים של הדגם בתקן WLTP, אך היא כן מציינת כי לדגם הטווח הארוך, עם הנעה אחורית והסוללה הגדולה יותר, טווח נסיעה של מעל ל-540 ק"מ ובזכות מקדם הגרר הנמוך יותר (0.234) לעומת הגרסה הרגילה של האניאק לדגם יהיה יתרון קל בנסיעה בכביש המהיר.

סקודה אניאק iV קופה

  אניאק קופה iV 60 אניאק קופה iV 80 אניאק קופה iV 80x אניאק קופה RS iV
קיבולת סוללות
(ברוטו/נטו)
62/58 kWh 82/77 kWh 82/77 kWh 82/77 kWh
הספק מרבי 160 כ"ס 204 כ"ס 265 כ"ס 300 כ"ס
מומנט מרבי 31.6 קג"מ 31.6 קג"מ 43.3 קג"מ 46.9 קג"מ
תאוצה
0–100 קמ"ש
8.8 ש' 8.7 ש' 6.9 ש' 6.5 ש'
מהירות מרבית 160 קמ"ש 160 קמ"ש 160 קמ"ש 180 קמ"ש
הנעה הנעה אחורית הנעה אחורית הנעה כפולה הנעה כפולה

טעינה של הדגם בהספק של 2.3kW באמצעות שקע ביתי רגיל 220V תדרוש המתנה של מעל ל-24 שעות. טעינה באמצעות עמדת טעינה AC ייעודית (או שקע תעשייתי 400V) מאפשרת טעינה בהספק של עד 11kW כך שזמן הטעינה עומד על 6.5 שעות או 7.5 שעות בהתאם לגודל הסוללה. טעינה מהירה DC אפשרית בהספק של עד 120kW בסוללה הקטנה ועד 135kW בסוללה הגדולה יותר, זמן הטעינה מקיבלות של 10% עד 80% עומד על 35 דקות או 29 דקות בהתאמה.

 

סקודה אניאק קופה תא הנוסעים
זהה למוכר לנו מהאניאק הרגיל.

את האניאק קופה תוכלו לרכוש גם בדגם RS ספורטיבי יותר למראה עם חישוקי "20 אותם נתן לשדרג לחישוקי "21, השחרה של חלקי הכרום השונים כמו הגריל הקדמי או מסגרת החלונות וגריל קדמי עם תאורה אחורית המורכבת מ-131 נורות LED. רוכשי הדגם יוכלו לשדרג את הצד הדינמי עם בולמים/קפיצים בכיול קשיח יותר (sports chassis ) המנמיכים את המרכב ב-15 מ"מ מלפנים ו-10 מ"מ מאחור - סטנדרט עם חבילת ספורטליין או בדגם RS. מי שירצה משהו מתוחכם יותר יוכל להוסיף בולמים אדפטיביים DCC המאפשרים בחירה מבין 10 דרגות קשיחות שונות. בורר מצבי נהיגה מאפשר בחירה מבין 4 מצבים שונים, בדגם RS יש מצב נוסף Traction המאפשר ביצוע דריפט נשלט או הנעה כפולה קבועה עד 20 קמ"ש לנסיעה על משטחים בעלי מקדם חיכוך נמוך.

 

אניאק קופה iV
טווח נסיעה של מעל ל-540 קילומטר.

לאניאק קופה אורך של 4,652 מ"מ, רוחב של 1,879 מ"מ, גובה של 1,622 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,765 מ"מ, כלומר ארוך וגובה יותר באופן זניח לחלוטין של כ-5 מ"מ לכל כיוון. נפח תא המטען בדגם גדול מאוד ועומד על 570 ליטר, רק 15 ליטר פחות מהאניאק הרגיל. לדגמי ההנעה האחורית כושר גרירה של 1,200 ק"ג ולדגמי ההנעה הכפולה כושר גרירה של עד 1,400 ק"ג - לנגרר עם מערכת בלימה.

 

כל דגמי האניאק קופה מצוידים בתאורת LED מלאה ואת זו הראשית ניתן לשדרג לתאורת Matrix-LED אדפטיבית. לצד מערכות הבטיחות המוכרות נמצא מספר מערכות חדשות ומתקדמות כגון מערכת Travel Assist 2.5 הכוללת היגוי אקטיבי לעקיפה של מכשולים בנסיעה עירונית כגון עבודות בכביש או אי תנועה, מעבר נתיב אוטונומי לעקיפה במהירויות של מעל ל-90 קמ"ש, זיהוי "נתיב" גם כאשר הסימון לא ברור כמו במקרה של עבודות בכביש, מערכת Trained Parking החדשה מאפשרת לשמור בזיכרון של הרכב גישה למקומות חנייה בשימוש חוזר ואז בחזרה לאותו מקום לחיצה על כפתור תאפשר לרכב לבצע את הנסיעה הזו באופן אוטומטי. בנוסף נמצא בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת יציאה בטוחה, מערכת קדם תאונה המכינה את תא הנוסעים להתנגשות ועוד.

 

אניאק קופה iV
אניאק קופה iV.

בצד הקישוריות, בתא הנוסעים נמצא לוח מחוונים "5.3 ואת מערכת המולטימדיה "13 החדשה של סקודה הכוללת תפעול קולי, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועדכוני OTA (גם למערכת התצוגה העילית). באמצעות חיבור קבוע לרשת האינטרנט (eSIM) הרוכשים יוכלו ליהנות משירותי רשת שונים וכן מאפליקציה לשליטה מרחוק.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.