יונדאי מסירה את הלוט מעל ה- אינסטר (Inster), הקרוסאובר העירוני החשמלי החדש של יונדאי אותו אנחנו צפויים לפגוש בישראל לקראת סוף השנה/תחילת השנה הבאה כדגם החשמלי הזול ביותר של יונדאי. יונדאי אינסטר הוא למעשה גרסה חשמלית ליונדאי קאספר, הקרוסאובר העירוני של יונדאי שלא יצא את מחוזות דרום קוריאה.
יונדאי אינסטר בקצרה:
- קרוסאובר קצר (3.85 מ') אך מרווח במיוחד
- ישווק בגרת טווח רגיל 300 ק"מ וטווח ארוך 355 ק"מ
- סוללות NCM בקיבולת של 42kWh או 49kWh בהתאמה
- מנוע חשמלי בהספקים של 97 כ"ס או 115 כ"ס בהתאמה
- טעינה מהירה ב-30 דקות וביתית בכ-ארבע שעות
- האינסטר הוא רכב העירוני עם הכי הרבה מערכות בטיחות מתקדמות
- מחיר באירופה: כ-22,000 אירו (88,000 שקל)
יונדאי אינסטר - מנועים, סוללות וטווח נסיעה:
יונדאי אינסטר ישווק בשלב הראשון בשני דגמים, דגם טווח רגיל ודגם טווח ארוך ובהמשך, יונדאי מבטיחה שהדגם ישווק בגרסה שלישית שתיקרא אינסטר קרוס עם מראה פחות עירוני ויותר "שטח קרבי".
גרסת הבסיסי של יונדאי אינסטר מצוידת במנוע חשמלי קדמי בהספק של 97 כ"ס וסוללה בקיבולת של 42kWh, שילוב המאפשר לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.7 שניות, מהירות מרבית של 140 קמ"ש וטווח נסיעה של 300 ק"מ (נתון לא סופי).
גרסת הטווח הארוך של יונדאי אינסטר מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 115 כ"ס וסוללה בקיבולת של 49kWh, שילוב המאפשר נתון 0-100 קמ"ש של 10.6 שניות, מהירות מרבית של 150 קמ"ש וטווח נסיעה של 355 ק"מ (נתון לא סופי).
יונדאי אינסטר מצויד מטען פנימי המאפשר טעינה ביתית בהספק של עד 11kW כך שטעינה מלאה אורכת כ-4 שעות בדגם הבסיס וכ-4 שעות ו-35 דקות בדגם הטווח הארוך. לשתי הגרסאות יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 120kW כך שטעינה מהירה של 10-80% אורכת כחצי שעה. הסוללה תומכת בטכנולוגיית V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים באמצעות מתאם המתחבר לשקע הטעינה.
עירוני קטן אך מרווח:
יונדאי אינסטר מבוסס כאמור על הקאספר של יונדאי, אך כדי להתאים את מערכת ההנעה החשמלית ובעיקר כדי לאפשר התקנה של סוללות גדולות יחסית, יונדאי האריכה את המרכב ב-230 מ"מ והוסיפה 180 מ"מ לבסיס הגלגלים שם נמצא את הסוללה של הדגם. התוצאה היא קרוסאובר עירוני באורך של 3,825 מ"מ, רוחב של 1,610 מ"מ, גובה של 1,575 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,580 מ"מ. למרות שינוי המידות, האינסטר מצליח לשמור היטב על המראה החביב של הקאספר עליהן הוא הוסיף כמה נגיעות עיצוב ותאורת "פיקסלים", המאפיינת את הדגמים החשמליים של יונדאי, ותוספת של שקע טעינה בחזית.
בסיס הגלגלים הארוך מאוד יחסית לאורכו של הדגם הוא מה שמאפשר לאינסטר לספק מושב אחורי מרווח למדי לשני נוסעים בוגרים מאחור, המושב עצמו נע על מסילה באורך של 16 ס"מ כך שבמצב האחורי ביותר מתקבל נפח תא מטען של 238 ליטר ובמצב הקדמי ביותר מתקבל נפח של 351 ליטר. בשלב זה יונדאי מציגה את האינסטר עם מושב אחורי המחולק לשני מושבים נפרדים עם אפשרות להטייה של משענת הגב, אך בכוונתה של יונדאי לשווק את האינסטר גם בגרסת שלושה מקומות מאחור עם ספסל מלא, למרות שעם רוחב צר של 1.61 מטר אל תצפו לדחוס שם שלושה מבוגרים. קיפול המושבים מאחור יוצא תא מטען שטוח לחלוטין בנפח של 1,059 ליטר ומכיוון שניתן לקפל את משענת הנוסע הקדמי לפנים, ניתן להעמיס גם חפצים ארוכים יחסית.
יונדאי אינסטר - רשימת אבזור נוחות ובטיחות עשירה:
חלל תא הנוסעים של האינסטר זהה למוכר לנו מהקאספר אך עם מספר שינויים שחלקם מתבקשים לאור המערכת ממנוע בנזין להנעה חשמלית. במקום מוט ההילוכים, שעבר כמו בכל החשמליות של יונדאי לצד גלגל ההגה, נמצא חללי אחסון שונים, במקום לוח מחוונים דיגיטלי פשוט נמצא לוח מחוונים "10.25 דיגיטלי עם תצוגה משתנה ובמקום מולטימדיה "8 יונדאי התקינה באינסטר מסך "10.25 עם מערכת המולטימדיה העדכנית ביותר של החברה. בנוסף לכך נמצא את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני, ואף יותר מכך כאשר מדובר ברכב עירוני, כגון שקעי USB טייפ C, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים, חימום למושבים הקדמיים, מפתח דיגיטלי, תאורת אווירה ב-64 גוונים, חלון גג פנורמי חשמלי, מצלמת 360 מעלות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד.
לרוב, רכבים קטנים לא זוכים למבחר עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות אך זה לא המצב עם האינסטר שזכה למפרט מלא של מערכות בטיחות מתקדמות בדיוק כמו שאר הדגמים הגדולים והיקרים יותר של החברה. רשימת אבזור הבטיחות כוללת לדוגמה בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור תנועה חוצה מאחור, ניטור שטח מת, אור גבוה אוטומטי, מערכת יציאה בטוחה, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, מגביל מהירות חכם משולב בזיהוי תמרורים ועוד.
יונדאי אינסטר - תחרות:
המתחרים העיקריים כיום של יונדאי אינסטר באירופה הם דאצ'יה ספרינג מהצד הנמוך יותר, בגודל ומחיר, וסיטרואן e-C3 החדשה מהצד הגדול והיקר יותר. האינסטר הבסיסי יהיה יקר יותר מהספרינג בכ-2,000 אירו אך הוא גדול ומרווח יותר, עם טווח גדול יותר משמעותית של 300 ק"מ לעומת 220 ק"מ בלבד בספרינג, ולצד זה עם ביצועים עדיפים, אבזור מתקדם יותר ומפרט בטיחות עשיר יותר.
סיטרואן e-C3 ארוכה ורחבה יותר (4.01 מ' ו- 1.76 מ') אך עם בסיס גלגלים קצת קצר יותר (2.54). לשני הדגמים מערכות הנעה חשמליות עם ביצועים דומים, טווח דומה של כ-300 ק"מ ויכולות טעינה זהות.