יונדאי קונה
יונדאי קונה EV יוצג כבר בתחילת השנה הבאה.
יונדאי קונה
יונדאי קונה EV יוצג כבר בתחילת השנה הבאה.

עד שנת 2020, תתכוננו לפגוש טוסון וספורטאז' היברידיים וכן רכבים חשמליים של יונדאי וקיה עם טווח של עד 500 ק"מ.

 

במקביל להצגתו של הקרוסאובר מימן החדש של יונדאי, אותו היא תחל לשווק בשנה הבאה, יונדאי הכריזה על כך שעד שנת 2020 היא תשווק 31 דגמים "ירוקים" – היברידי, חשמלי ומימן – תחת המותגים יונדאי וקיה. מדובר בהרחבה של 3 דגמים לעומת התוכנית אותה הציגה החברה רק בתחילת השנה.

 

כיום, יונדאי וקיה משווקות שמונה דגמים היברידיים/פלאג-אין - סונטה, נירו, איוניק ואופטימה, שני דגמים חשמליים – סול EV ואיוניק EV, ודגם מימן אחד – טוסון FCEV. עד שנת 2020 נפגוש 10 דגמים היברידיים, 11 דגמי פלאג-אין, 8 דגמים חשמליים והשאר דגמי תא דלק מימני.

 

כבר בתחילת השנה הבאה, יונדאי תציג גרסה חשמלית לקונה אשר הוצג לאחרונה. הדגם יעשה שימוש בדור השני של מערכת ההנעה החשמלית של החברה (כלומר מתקדמת יותר מזו של האיוניק EV) עם טווח נסיעה של 390 ק"מ, זאת לעומת 250 ק"מ (ראלי 180 ק"מ) באיוניק EV הנוכחית. אם יש קונה חשמלי, סביר מאוד להניח כי נפגוש גם גרסה חשמלית לסטוניק המקביל של קיה.

גם רכבי הפנאי הקומפקטיים, כגון טוסון וספורטאז', והגדולים יותר, כגון סורנטו וסנטה פה, יזכו למערכות הנעה היברידיות הכוללת הנעה כפולה.

 

פלטפורמה לרכב חשמלי יונדאי
פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים.

בשלב מאחור יותר, יונדאי תציג את הדור השלישי של מערכת ההנעה החשמלית שלה עם מנועים חזקים חשמליים חזקים יותר וטווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ. עבור דגמים אלו, יונדאי מפתחת פלטפורמה המיועדת לרכבים חשמליים בלבד ובה מערך הסוללות מותקן כולו ברצפת הדגם ומהווה חלק מהפלטפורמה, בדומה לדגמים של טסלה מוטורס.

 

החל משנת 2021, יונדאי תצרף גם מותג היוקרה שלה, ג'נסיס, אך החגיגה החשמלית עם דגמים אשר יציעו טווח נסיעה של 500 ק"מ.

את מערכת תא הדלק המימני שלה, יונדאי מתכננת למזער כך שהיא תוכל להתקין אותה גם ברכבי סדאן. כבר כיום החברה מפעילה בקוריאה מספר מוניות מימן, קרוסאובר וסדאן כחלק, מניסוי שדה למערכת תא הדלק שלה.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.