הפרו-סיד החדשה, במרכב חמש דלתות פאסטבק/שוטינג ברייק המחליף את מרכב השלוש דלתות של הדגם היוצא, תוצע גם בדגם פרו-סיד GT ספורטיבית עם מנוע 1.6 טורבו 204 כ״ס.
הבוקר, קיה הציגה בקוריאה את הפורטה GT פאסטבק וכעת, היא חושפת את הפרו-סיד (ProCeed) החדשה במרכב חמש דלתות פאסטבק (או שוטיג-ברייק אם תרצו) המחליף את מרכב השלוש דלתות של הדגם היוצא. הפרו סיד החדשה תשווק עם אותם מנועים של הסיד האצ׳בק החדשה וגם בדגם GT ספורטיבי. רק נזכיר לכם כי גם יונדאי החליפה את מרכב השלוש דלתות של ה-i30 בדגם i30 פאסטבק חדש.
הפרו-סיד החדשה מבוססת גם היא על פלטפורמת K2 החדשה של קיה ועם אורך של 4,605 מ״מ, גובה של 1,422 מ״מ, רוחב של 1,800 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,650 מ״מ היא ארוכה ב-5 מ״מ מהסיד סטיישן החדשה ונמוכה ממנה ב-43 מ״מ. תוסיפו לזה הנמכת מרכב של 5 מ״מ ותקבלו את המראה הדינאמי שעיצוב השוטינג ברייק מעניק לפרו-סיד החדשה. נפח תא המטען בדגם עומד על 594 ליטר, לעומת 625 ליטר בדגם הסטיישן או 395 ליטר בדגם החמש דלתות האצ׳בק - את המושבים מאחור ניתן לקפל ביחס של 40:20:40.
המראה הספורטיבי מתקבל גם בזכות העבודה שהפרו-סיד החדשה תשווק כסטנדרט עם חבילת GT-Line, המעניקה לדגם את המראה הספורטיבי בהשראת דגם ה-GT הבכיר. הדגם יוצע עם מבחר של 10 צבעים וחישוקי סגסוגת ״17 בדגמי GT-Line או ״18 בדגמי ה-GT. בכל גרסאות הפרו סיד קיה התקינה צמיגי מישלן Pilot Sport 4 משובחים.
היצע המנועים בפרו-סיד החדשה כולל ארבעה מנועים, שלושה מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 120 כ״ ו-17.5 קג״מ עם תיבה ידנית, 1.4 ליטר טורבו עם 140 כ״ס ו-24.7 קג״מ בין 1,500-3,200 סל״ד המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DCT. מנוע הדיזל הוא מנוע 1.6 ליטר CDRi החדש מסדרת Smartstream עם הספק מרבי של 136 כ״ס ומומנט מרבי של 32.6 קג״מ המשודך לתיבת 7 הילוכים DCT.
הגרסה הספורטיבית הבכירה, הפרו סיד GT, מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו עם הספק מרבי של 204 כ״ס ומומנט מרבי של 27 קג״מ. בניגוד למנוע בדגם היוצא ששודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, הפעם המנוע משודך גם לתיבת 7 הילוכים DCT כאופציה.
הפרו סיד זכתה לכיול מתלים שונה וקשיח יותר משאר גרסאות הסיד, לכיול שונה לבקרת היציבות וכן להיגוי מהיר יותר, כל זאת בכדי להעניק לדגם אופי ספורטיבי יותר משאר גרסאות המרכב של הסיד.
תא הנוסעים של הפרו סיד מבדיל עצמו מהסיד הרגילה באמצעות גלגל הגה עם תחתית שטוחה, תפירה קונטרסטית בלבן על גלגל ההגה, הדשברוד והמושבים. בדגם GT הבכיר נמצא מושבים אוחזים בריפוד עור ואלקנטה ותפירה בחוט אדום. כמו בשאר דגמי הסיד נוכל למצוא בתא הוסעים מולטימדיה ״7 או ״8 עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, משטח טעינה לסלולרי ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצור/סע, מעקב אחר רכב קדמי (על אותו נתיב נסיעה) - מערכת השומרת את הרכב במרכז הנתיב ופועלת במהירויות של 0-180 קמ״ש ועוד.