פולקסווגן מציגה מהדורת 20 שנה מיוחדת לגולף R החדשה, מהדורה המציינת 20 שנה מאז שהוצגה הגולף R32 שהולידה את משפחת דגמי R של פולקסווגן.
זו המקורית הייתה מצוידת במערכת הנעה כפולה ובמנוע 3.2 ליטר V6 בהספק מרבי של 241 כ"ס, מהדורת ה-20 שנה לגולף R מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו EA888 של הדגם הנוכחי אך באמצעות תוכנה מעודכנת לניהול המנוע הוא מייצר הספק מרבי של 333 כ"ס לעומת 320 כ"ס בגולף R הרגילה.
תוספת הכוח הצנועה הזו נועדה בכדי להציג את הדגם כגולף R מהדורת 20 שנה כגולף הסדרתית החזקה ביותר אי פעם, למרות שזה לא בדיוק נכון שכן פולקסווגן שיווקה בעבר את הגולף R360S עם 360 כ"ס, דגם מחווה מיוחד לשוויץ ממנו יוצרו 55 עותקים בסיוע של סדנת השיפורים ABT. אפשר להתווכח כי הגולף R360S לא ירד כך מפס הייצור אלא הועברה כגולף R רגילה לסדנת ABT ושם בוצעו כל השיפורים בדגם.
פולקסווגן לא מציינת את נתוני הביצועים של מהדורת ה-20 שנה אך אל תצפו לשיפור של יותר מ-0.1 שניות מנתון התאוצה 0-100 קמ"ש העומד על-4.7 שניות בגולף R הרגילה.
בכדי לספק לכם הרגשה מיוחדת, עם פתיחת הרכב מוקרן על הכביש הכיתוב "20 R" ועם הלחיצה על כפתור ההתנעה סל"ד המנוע יקפוץ ל-2,500 סל"ד בכדי לייצר "שאגת התנעה" שתנצל כראוי את מערכת הפליטה מבית אקרופוביץ' המגיעה כסטנדרט במהדורת 20 שנה. בנוסף, בהעברת תיבת ההילוכים למצב S או S+ העברות ההילוכים יהיו קצת מהירות ואגרסיביות יותר ומגדש הטורבו עודכן כך שגם בלחיצה חלקית על דוושת התאוצה הוא ישמור על גדישה גבוהה בכדי לאפשר תגובה מהירה יותר בעת לחיצה מלאה על דוושת התאוצה.
בצד הקוסמטי נמצא גימור קרבון בדלתות, חישוקי "19 מדגם Estoril, נמצא גם ספוילר גג אחורי גדול יותר, אופציה לצביעה של חישוקי הגלגלים ומראות הצד בכחול Lapiz שזה הצבע אשר שימש את הגולף R32.