סיאט לאון החדשה תוצע עם מנועים בהספקים של בין 85-180 כ"ס כולל ולראשונה 1.2TSI עם 105 כ"ס ותיבת הילוכים אוטו' DSG7.
סיאט לאון החדשה, כמו הדגם היוצא ועוד יותר מכך, תציע עיצוב ספורטיבי וצעיר, איכות של פולקסווגן מנועים חזקים וחסכוניים ותציב תחרות של ממש לפולקסווגן גולף החדשה המבוססת על אותה הפלטפורמה.
סיאט לאון החדשה, תוצע לראשונה גם בתצורת האצ'בק 3 דלתות וגם בתצורת סטיישן שיוצגו במהלך 2013. זו הסיבה שבסיאט ויתרו על מראה הדמוי קופה של דגם החמש דלתות ופנו למראה קונבנציונלי יותר, למרות שבסך הכל, הלאון החדשה נראית כמו גרסה מגודלת של האיביזה 2012 החדשה לאחר מתיחת הפנים.
סיאט תשווק את הלאון החדשה עם 5 מנועים בנזין בהספקים של בין 85-180 כ"ס וארבעה מנועי דיזל בהספקים של בין 90-184 כ"ס (כל המנועים משופרים). המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או לתיבת הילוכים DSG כפולת המצמדים. לראשונה, דגם 1.2TSI יוצע עם תיבת DSG-7 מה שיאפשר ללאון החדשה להתחרות בשוק המשפחתיות האצ'בק בישראל.
הלאון החדשה, מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של פולקסווגן המשמשת גם את הגולף החדשה ואת אודי A3 החדשה. הפלטפורמה החדשה ביחד עם שינויים נוספים אפשרו להפחית ממשקלה של הלאון כ-100 ק"ג בממוצע לעומת הדגם המוחלף.
לסיאט לאון החדשה מידות של: 4,263 מ"מ אורך, 1,784 מ"מ רוחב, 1,459 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,636 מ"מ. נפח המטען עומד על 380 ליטר.
כמו בגולף החדשה, גם בסיאט לאון החדשה כל הדגמים בהספק של מתחת ל-150 כ"ס, מוצעים עם מערך מתלים של מקפרסון מלפנים ומוט פיתול מאחור ורק הדגמים החזקים יותר מוצעים עם מתלה רב חיבורי מאחור. דגם FR כמו באיביזה החדשה (רמת גימור) מוצע רק בגרסאות החזקות ועם הקשחת מתלים להתנהגות כביש ספורטיבית יותר.
סיאט לאון החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
סיאט לאון 1.2TSI: מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 85 כ"ס בין 4,800-5,300 סל"ד ומומנט מרבי של 16.3 קג"מ בין 1,400-3,500 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית בלבד ומספק ביצועים של 11.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 178 קמ"ש. צריכת הדלק: 19.2 ק"מ לליטר.
סיאט לאון 1.2TSI: מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 105 כ"ס בין 4,500-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ בין 1,400-3,500 סל"ד (1,400-4,000 באוטו'). מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית או DSG-7 ומספק ביצועים של 10.1 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 10.0 ש') ומהירות מרבית של 191 קמ"ש. צריכת הדלק: 20.4 ק"מ לליטר בדגם הידני ו-20.8 ק"מ לליטר בדגם האוטו'.
סיאט לאון 1.4TSI: מנוע 1.4 ליטר טורבו בהספק של 122 כ"ס בין 5,000-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ בין 1,400-4,000 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית בלבד ומספק ביצועים של 9.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 202 קמ"ש. צריכת הדלק: 19.2 ק"מ לליטר.
סיאט לאון 1.4TSI ACT: מנוע 1.4 ליטר טורבו (חדש לחלוטין) בהספק של 140 כ"ס בין 4,500-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,500-3,500 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית בלבד ומספק ביצועים של 8.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 211 קמ"ש. צריכת הדלק: 19.2 ק"מ לליטר.
סיאט לאון 1.8TSI: מנוע 1.8 ליטר טורבו בהספק של 180 כ"ס בין 4,000-6,200 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,500-3,900 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית או DSG-7 ומספק ביצועים של 7.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 224 קמ"ש (ידני:226 קמ”ש). צריכת הדלק: 16.7 ק"מ לליטר בדגם הידני ו-17.5 ק"מ לליטר בדגם האוטו'.
*כל המנועים מוצעים עם מערכת עצור/סע ובלימה רגנרטיבית למעט דגם 1.2TSI עם 85 כ"ס.
דגמי הדיזל מבוססים על מנוע 1.6TDI CR בהספקים של 90-105 כ"ס ומנוע 2.0 TDI CR בהספקים של 150-184 כ"ס. צריכת הדלק עם מנועים אלו עומדת על בין 26.3-22.7 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות, כל הדגמים מוצעים כסטנדרט עם 7 כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), מערכת בקרת יציבות ESC, מערכת סיוע לזינוק בעליה HAC, מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים ועוד. דפירנציאל XDS (מוגבל החלקה אלקטרוני) מוצע ברמת הגימור סטייל ו-FR בלבד.