סובארו פורסטר החדש 2024
סובארו פורסטר החדש.
סובארו פורסטר החדש 2024
סובארו פורסטר החדש.

סובארו חושפת בבכורה עולמית בלוס אנג'לס את הפורסטר 2024 החדש, דור שישי לקרוסאובר המצליח והמוצלח של החברה. סובארו פורסטר החדש מציג עיצוב נועז ומוחצן יותר, תא נוסעים חדש וטכנולוגי יותר, דור חדש ומתקדם יותר של מערכת הבטיחות EyeSight והבטחה למערכת הנעה היברידית שתוצג בשנה הבאה, עד אז הדגם יהיה זמין עם מנוע 2.5 ליטר בלבד, כמו בדגם היוצא. 

 

סובארו פורסטר 2024 החדש מציג שינוי כיוון ויזואלי משמעותי עם עיצוב קופסתי יותר, מודרני, מוחצן ונועז יותר, במיוחד ברמת הגימור ספורט המוסיפה אלמנטים בצבע נחושת - במקום כתום בדגם היוצא, אך בשורה התחתונה זה עדיין פורסטר וזו עדיין סובארו כך שהעיצוב תכליתי יותר ולא מעורר התלהבות של ממש. 

 

2024 סובארו פורסטר החדש
סובארו פורסטר החדש.

 

עיצוב מעולם לא היה הסיבה לרכוש פורסטר, את הפורסטר רוכשים בזכות שדה ראיה חסר תחרות עם משטחי חלונות גדולים וראות מצוינת לכל הצדדים, ישיבה שהיא לא גבוהה מדי ולא נמוכה אלא בדיוק בגובה הנכון לכניסה/יציאה נוחה יותר, בזכות ההנעה הכפולה ויכולות השטח, נוחות הנסיעה המצוינת, המרווח הנדיב לנוסעים ומטען ועוד, ואת כל זה גם הפורסטר יודע לספק. 

 

הפורסטר החדש מבוסס על אותה פלטפורמה (SGP) של הדגם היוצא שלפי סובארו זכתה למגוון שדרוגים שהגדילו ב-10% את קשיחות השלדה. לפורסטר החדש בסיס גלגלים של 2,690 מ"מ, אורך של 4,656 מ"מ, רוחב של 1,829 מ"מ וגובה של 1,730 מ"מ, כך שלמעט הבדלים זניחים בשל העיצוב החדש הוא זהה בגודלו לדגם היוצא. מרווח הגחון בדגם עדיין יוצא דופן ביחס לסגמנט ועומד על 23 ס"מ. 

 

2024 סובארו פורסטר החדש
סובארו פורסטר החדש - רמת גימור ספורט.

 בשלב זה אין חדשות בתחום ההנעה והפורסטר החדש ממשיך עם מנוע ה-2.5 ליטר אטמוספרי המוכר מהדגם היוצא. המנוע זכה למספר עדכונים כך שכעת הוא מייצר הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 24.6 קג"מ, זאת לעומת 182 כ"ס ו-24.2 קג"מ בדגם היוצא. המנוע משודך כמובן לתיבת הילוכים רציפה (Lineartronic CVT) וכמובן שלמערכת הנעה כפולה. בשנה הבאה סובארו תחשוף פורסטר היברידי חדש, בשלב זה אין פרטים על הדגם אך מה שכן ידוע שזו תהיה מערכת הנעה היברידית עם טכנולוגיה היברידית של טויוטה.

 

לפי סובארו מערכת ההנעה הכפולה של הדגם זכתה למספר שדרוגים והיא מציעה כעת תגובה מהירה יותר לשינויים במצב האחיזה. בכל רמות הגימור נמצא בקרת ירידה במדרון X-MODE וברמות הגימור הגבוהות יותר נוספת בקרת משיכה מתקדמת. 

 

2024 סובארו פורסטר החדש תא הנוסעים
סובארו פורסטר החדש.

אם בדגם היוצא תא הנוסעים של הפורסטר היה זהה לתא הנוסעים של הקרוסטרק הקטן יותר, הפעם לפורסטר תא נוסעים שונה וייחודי. במרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה "11.6 האנכית של סובארו עם כפתורי שליטה פיזיים. המערכת מהדור העדכני של סובארו כך שהיא כוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי על מסך מלא לצד אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד. ברמות הגימור הנמוכות נמצא צמד מסכי "7 במקום המסך הגדול. לצד זה נמצא בידוד רעשים משופר, מושבים חדשים עם הבטחה לנוחות משופרת, תאורה ראשית LED עוקבת פנייה, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, חימום/אוורור למושבים ועוד. 

 

2024 סובארו פורסטר החדש תא הנוסעים
סובארו פורסטר החדש.

הפורסטר החדש מצויד בדור העדכני ביותר של מערכת הבטיחות EyeSight המבטיחה זיהוי מוקדם יותר, טווח פעולה רחב יותר מבעבר ופעולה מעודנת שתרגיש "אנושית" יותר לנהג. מערכת בקרת ערנות נהג (מבוססת מצלמה) מסוגלת כעת להביא את הרכב לעצירה מלאה במידה והנהג הפסיק להגיב להתראות (כאשר בקרת שיוט האדפטיבית פועלת). לצד זה נמצא בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור תנועה חוצה מאחור, ניטור שטח מת עם סיוע במעבר נתיב, סיוע אקטיבית להיגוי בעת תמרון חירום להתחמקות מכשול (עד 80 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב ותגובה לנתיבים משתלבים מהצד, אור גבוה אוטומטי, בלימה אוטונומית, מצלמת 360 מעלות ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 29

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.