פולקסווגן פאסאט החדשה מציגה עיצוב מלוטש יותר יחד עם מערכות נהיגה סמי-אוטונומיות חדשות ושלל שדרוגים טכנולוגיים.
פולקסווגן לא ממתינה לתערוכת ז׳נבה בכדי לחשוף את דגמי 2019 החדשים של הפאסאט, מתיחת פנים לכל הגרסאות של המשפחתית הגדולה של פולקסווגן - סדאן, סטיישן (וריאנט), אולטראק ודגמי הפלאג-אין GTE. השינויים הויזואליים בדגמי 2019 המחודשים של הפאסאט לא משמעותיים במיוחד, אך בצד הטכנולוגי פולקסווגן ציידה את הדגם בשפע של חידושים, כולל מערכות נהיגה סמי-אוטונומיות מתקדמות.
החידושים העיקריים בפאסאט החדשה:
- גלגל הגה עם משטחי מגע לשליטה על לוח המחוונים הדיגיטלי ומערכת המולטימדיה
- מערכת סיוע להתחמקות ממכשול
- מערכות נהיגה סמי-אוטונומית Travel Assist לנהיגה עד 210 קמ״ש
- מעטפת מערכות בטיחות מורחבת I.Q DRIVE
- תאורת LED מטריקס מתקדמת I.Q LIGHT
- מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר עם sim מובנה
- הדור האחרון של לוח המחוונים הדיגיטלי
- מערכת היברידית פלאג-אין עם טווח חשמלי של 55 ק״מ בדגם GTE
ויזואלית, השינויים לא דרמטיים וכוללים עיצוב מודגש יותר לגריל הקדמי, פגוש קדמי רחב ובולט יותר, תאורת LED מעודכנת בפנסים מאחור, ועדכון קל לפגוש האחורי יחד עם עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים. כל דגמי 2019 המחודשים של הפאסאט יוצודו בתאורה ראשית בטכנולוגיית LED, כאופציה ניתן לבחור בתאורת LED Metrix מתקדמת עם 32 יחידות תאורה הנשלטות בנפרד.
ֿ
בתא הנוסעים של הדגם נוכל למצוא שינויים משמעותיים יותר. פולקסווגן התקינה גלגל הגה חדש הכולל כפתורי מגע קפסטיביים, נמצא גם לוח מחוונים דיגיטלי חדש, איכותי ומהיר יותר בגודל ״11.7 עם שלושה מסכי תצוגה עיקריים לבחירה דרך גלגל ההגה וכן את הדור השלישי של מערכת המולטימדיה של פולקסווגן (MIB3) בגדלים של ״6.5 או ״8 ועם מערכת ניווט בדגם ״9.2 . המערכת כולל SIM מובנה לעדכונים שוטפים של המערכת ולשרותי רשת שונים. המערכת כוללת בנוסף תפעול קולי טבעי באמצעות הפקודה ״Hello Volkswagen״ ואפשרות לחיבור אלחוטי של אפל קארפליי באמצעות בלוטות'.
בנוסף לשדרוג הטכנולוגי נוכל למצוא עדכון לגימור בתא הנוסעים, עם אופציות חדשות לשילובי הצבעים וריפודי המושבים והשעון האנלוגי במרכז הדשברוד הוסר.
בתחום מערכות הבטיחות, הפאסאט המחודשת היא הראשונה בפולקסווגן לקבל את מערכת Travel Assist. אנחנו מכירים את מערכת הנהיגה האוטונומית לפקקי תנועה Traffic Jam Assist השולטת על ההיגוי והבלימה/תאוצה עד 60 קמ״ש, מערכת Travel Assist מרחיבה את מעטפת המהירות עד ל-210 קמ״ש.
פולקסווגן התקינה בכל דגמי הפאסאט, בעבר רק בדגם ה-GTE, מערכת בלימה אלקטרומכנית. זו מאפשרת פעולה מדויקת ומהירה יותר של מערכת הבלימה, בעיקר עבור מערכות הנהיגה האוטונומיות. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית ACC שודרגה וכעת היא מתחשבת גם בתנאי הדרך, באין אם במהירות המותרת לפי מידע ממערכת זיהוי התמרורים או התאמה אוטומטית של מהירות הנסיעה לפני עיקולים בהתאם למידע ממערכת הניווט.
הפאסאט המחודשת היא גם הראשונה לקבל את מערכת Emergency Steering Assist, מערכת סיוע להתחמקות ממכשול הנכנסת לפעולה אוטומטית בעת זיהוי סכנת התנגשות. בנוסף למערכות אלו נוכל למצוא את כל שאר מערכות הבטיחות המוכרות כגון בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ובלימה בעת הצורך, תמיכה במעבר נתיב, בקרת סטייה מנתיב ועוד.
הגרסה ההבירידית פלאג-אין (GTE) של הפאסאט זכתה לסוללה גדולה יותר בקיבולת של 13.0kWh במקום 9.9kWh בדגם היוצא, מספיק לטווח נסיעה חשמלי של 55 ק״מ בתקן WLTP, תוספת של 20 ק״מ לעומת הדגם היוצא. מערכת ההנעה ההיברידית של הפאסאט GTE ממשיכה להתבסס על מנוע 1.4TSI עם 156 כ״ס ומנוע חשמלי בהספק של 115 כ״ס המשולב בתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים (DQ400E). ההספק הכולל של המערכת עומד על 218 כ״ס.
היצע המנועים בדגם כולל את המנועים המוכרים של פולקסווגן: 1.5TSI עם 150 כ״ס, 2.0TSI עם 190 כ״ס או 272 כ״ס עם הנעה כפולה, 1.6TDI עם 120 כ״ס, 2.0 TDI Evo עם 150 כ״ס (מנוע חדש בפולקסווגן), 2.0TDI עם 190 כ״ס או 240 כ״ס בגרסת בי-טורבו.
מידות הדגם נותרו ללא שינוי משמעותי (דגם סדאן): 4775 מ״מ אורך, 1832 מ״מ רוחב ובסיס גלגלים של 2,791 מ״מ.