משרד התחבורה מפרסם לראשונה את נתוני " דירוג סל מוצרי תעבורה", דירוג של 60 רכבים פופולריים, בחלוקה לסגמנטים, לפי העלות של סל מוצרי תעבורה המונה 80 מוצרים שונים הכוללים מוצרים משתי קטגוריות, מוצרים הנצרכים בטיפול שותף כגון מסנן שמן, מסנן אוויר, רפידות בלם ועוד וכן חלקי מרכב הנדרשים להחלפה במקרה של תאונה כמו חלקי פח, פנסים, מראות צד, פגושים ועוד.
בשלב זה מדובר בפיילוט שיעודכן מידי חודש, המחיר של מוצרי התעבורה הוא לפי מחירון החלפים של היבואן הרשמי ולהזכירכם, כיום זה חובה על היבואנים להציג באתר האינטרנט את מחירון חלפים. הדירוג לא כולל בשלב זה רכבים חשמליים.
יש לא מעט בעיות ביוזמה הזו, פנס הלוגן ראשי לדוגמה זול משמעותית מפנס LED אדפטיבי ומעבר לכך, על מרבית החלקים שמחליפים במקרה של פגיעות פח ותאונות מכוסים ע"י הביטוח המקיף או ביטוח המראות/פנסים לכן עדיף לו הייתה הפרדה בין שתי הקטגוריות. החלוקה לקטגוריות שמציג הדירוג כללית מידי וכוללת לדוגמה דגמים שהאחד עולה כפול מהשני, היה עדיף לחלק את הדירוג לפי יותר סגמנטים ואולי גם לפי טווח מחירים. הדירוג מציג רק עד כמה יקר יותר דגם מדגם אחר באחוזים, היה עדיף לו הייתה טבלה מסודרת של כל חלק והמחיר שלו עבור כל דגם, גם לא ממש ברור איך הדירוג לוקח בחשבון חלקים של רמות גימור שונות או מנועים שונים, פילטר שמן לדוגמה של מנוע דיזל לרוב יקר יותר מזה של רכב בנזין. מכיוון שמדובר בפיילוט וביוזמה ברוכה בסך הכל, יש לקוות שעוד יערכו בו שינויים בהמשך.
ישנם דגמים שזה בהחלט לא מפתיע למצוא אותם כדגמים עם עלות סל זולה יותר מדגמים אחרים כמו דאצ'יה סנדרו, מיצובישי אטראז' או יונדאי אקסנט, אך אפשר פה ושם גם לזהות מגמה, טויוטה לדוגמה תמיד יקרה יותר משמעותית לעומת מותגים אחרים, מאזדה תמיד מציעה עלות סל נמוכה או הוגנת ועוד.