A קלאס סדאן החדשה מוכנה לתחרות מול ה-A3 סדאן של אודי עם שפע של טכנולוגיה לנוחות ובטיחות, תא נוסעים מרווח ומנועים שפותחו עם רנו.
לאחר שחשפה בחודש אפריל האחרון את ה-A קלאס סדאן בגרסתה לשוק הסיני, מרצדס חושפת כעת את הגרסה האירופאית של הדגם, זו שתשווק אצלנו. A קלאס סדאן תאפשר למרצדס להתחרות בדגמים כגון אודי A3 סדאן וסדרה 1 סדאן - שבשלב זה הוצגה עבור השוק הסיני בלבד.
ההבדל העיקרי לעומת הגרסה לשוק הסיני הוא במידות הדגם, A קלאס סדאן לשוק האירופאי נושאת אורך של 4,549 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,729 מ״מ, בעוד שהגרסה לשוק הסיני מוסיפה 60 מ״מ לאורך ולבסיס הגלגלים ו-14 מ״מ לגובה. שאר מידות הדגם הן 1,796 מ״מ רוחב ו-1,446 מ״מ גובה. מידותיה של ה-A קלאס סדאן דומות למידות של הדור הקודם של ה-C קלאס והיא גדולה בכל המידות לעומת ה-A3 סדאן של אודי. לתא המטען בדגם נפח ממוצע של 420 ליטר.
בשאר התחומים אנחנו פוגשים את שפגשנו ב-A קלאס האצ׳בק החדשה, בין אם זה העיצוב החיצוני המלטוש והספורטיבי בהשראת ה-CLS החדשה ותא נוסעים שהוא קפיצת מדרגה לעומת הדגם היוצא בכל הקשור לעיצוב, מרווח, איכות וטכנולוגיה. מרצדס מתגאה בתכנון האווירודינאמי של הדגם - מקדם גרר של 0.22 - תכנון שאפשר להשיג את הגרר הנמוך ביותר בעולם לרכב בייצור סדרתי.
בשלב הראשון, מרצדס תשווק את ה-A קלאס סדאן באירופה עם מבחר של שני מנועים בלבד, בנזין אחד ודיזל אחד. דגם הבנזין A200 מצויד במנוע 1.3 ליטר טורבו שפותח במשותף עם רנו בהספק מרבי של 163 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,620-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 7 הילוכים 7G-DCT כפולת מצמדים חדשה (מצמד רטוב) אשר פותחה גם היא במשותף עם רנו (תיבה של GETRAG). צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על כ-19.2 ק״מ לליטר.
דגם הדיזל A180d מצויד במנוע 1.5 ליטר שמקורו ברנו עם הספק מרבי של 116 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ בין 1,750-2,500 סל"ד. גם מנוע זה משודך לתיבת 7 הילוכים 7G-DCT וצריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על כ-25 ק״מ לליטר.
כמו בדגם ההאצ׳בק, גם כאן נפגוש בתא הנוסעים את מערכת MBUX החדשה המאפשרת תפעול קולי טבעי ושליטה על שני מסכים - מולטימדיה ולוח מחוונים - אשר יוצעו במספר גדלים בהתאם לרמת הגימור: ״7 בדגמי הבסיס, ״7 ו-״10.25 בדגמי הביניים ושני מסכים של ״10.25 בדגמים הבכירים - כמו בתמונות.
רשימת אבזור הבטיחות בדגם ארוכה ומרשימה הכוללת, לדוגמה: בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את המהירות לתוואי הנסיעה, כגון האטה לפני סיבובים או צמתים, מערכת היגוי אקטיבית (עד 130 קמ״ש) אשר שומרת על הרכב בנתיב גם כאשר הסימון על הכביש לא ברור, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ועוד.