עם מסירות של 181,075 רכבים חדשים בשבעת החודשים הראשונים של 2019, שוק הרכב הישראלי לא מצליח להתאושש ורושם ירידה של 4% לעומת 2018.
22,993 רכבים חדשים נמסרו בחודש יולי האחרון, זאת לעומת 25,452 רכבים בחודש יולי אשתקד. בשבעת החודשים הראשונים של 2019 נמסרו 181,075 רכבים חדשים המהווים ירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (7,474 פחות רכבים).
יונדאי מובילה בבטחה את טבלת המסירות עם 30,285 רכבים חדשים מתחילת השנה, עלייה של 2.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה, בעיקר בזכות הקורולה החדשה, אוחזת במקום השני (הדיחה את קיה) ומציגה עלייה מרשימה של 29.3% בזכות מסירות של 24,879 רכבים חדשים. נדמה כי גם נהגי המוניות גילו את הקורולה ההיברידית החדשה שכן 300 מהם בחרו בדגם.
קיה שבמקום השלישי עם מסירות של 23,004 רכבים חדשים רושמת ירידה של 5.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם סקודה, שבמקום הרביעי, לא מצליחה לשחזר את המספרים של השנה שעברה ועם מסירות של 13,323 רכבים חדשים היא רושמת ירידה של 6.1%. בסקודה ישראל בהחלט ממתינים לשנה הבאה, אז המיסוי על רכב היברידי יעלה, תוצג אוקטביה החדשה ויחל השיווק של הסקאלה והקאמיק, שני דגמים הצפויים לסייע מאוד למותג בישראל. את החמישייה המובילה סוגרת מיצובישי, שלמרות צי דגמים צנום מצליחה להציג נתוני מכירות מרשימים. עם מסירות של 11,086 רכבים מיצובישי רושמת עלייה של 18.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מותגים רבים רשמו מתחילת השנה ירידה דו ספרתית, פולקסווגן עם ירידה של 31.9%, ניסאן עם ירידה של 25.4%, סובארו רושמת ירידה של 21.9%, מאזדה עם ירידה של 16%, רנו עם 14.1% ועוד.
מקום | יצרן | 1-7.2019 | מוניות 2019 | 1-7.2019 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 30285 | 29510 | 2.6% | |
2 | טויוטה | 24879 | 300 | 19234 | 29.3% |
3 | קיה | 23004 | 181 | 24344 | -5.5% |
4 | סקודה | 13323 | 1113 | 14191 | -6.1% |
5 | מיצובישי | 11086 | 9379 | 18.2% | |
6 | סוזוקי | 8425 | 9027 | -6.7% | |
7 | מאזדה | 8360 | 2 | 9949 | -16.0% |
8 | ניסאן | 7737 | 10370 | -25.4% | |
9 | רנו | 6522 | 318 | 7589 | -14.1% |
10 | סיאט | 5284 | 1 | 5895 | -10.4% |
11 | פיג'ו | 4876 | 42 | 4638 | 5.1% |
12 | שברולט | 4638 | 5329 | -13.0% | |
13 | סיטרואן | 4487 | 248 | 4792 | -6.4% |
14 | הונדה | 3907 | 1 | 4266 | -8.4% |
15 | סובארו | 2946 | 2 | 3773 | -21.9% |
16 | אאודי | 2672 | 3156 | -15.3% | |
17 | פולקסווגן | 2578 | 6 | 3786 | -31.9% |
18 | מרצדס | 2371 | 537 | 2940 | -19.4% |
19 | דאצ'יה | 1991 | 137 | 2656 | -25.0% |
20 | ב.מ.וו | 1898 | 2330 | -18.5% | |
21 | וולוו | 1149 | 1056 | 8.8% | |
22 | לקסוס | 1089 | 961 | 13.3% | |
23 | איסוזו | 1055 | 966 | 9.2% | |
24 | פיאט | 1040 | 1 | 2012 | -48.3% |
25 | אופל | 930 | 2003 | -53.6% | |
26 | ג'יפ | 900 | 627 | 43.5% | |
27 | אם.ג'י | 787 | 255 | 208.6% | |
28 | פורד | 752 | 1138 | -33.9% | |
29 | מיני קופר | 370 | 408 | -9.3% | |
30 | אלפא רומיאו | 366 | 337 | 8.6% | |
31 | לנד רובר | 319 | 212 | 50.5% | |
32 | קאדילאק | 228 | 366 | -37.7% | |
33 | סאנגיונג | 190 | 84 | 284 | -33.1% |
34 | אינפיניטי | 171 | 327 | -47.7% | |
35 | די אס | 110 | 69 | 59.4% | |
36 | יגואר | 77 | 90 | -14.4% | |
37 | פורשה | 73 | 138 | -47.1% | |
38 | קרייזלר | 42 | 1 | 4100.0% | |
39 | מזראטי | 31 | 58 | -46.6% | |
40 | סמארט | 28 | 44 | -36.4% | |
41 | סייק | 24 | 0 | ||
42 | בנטלי | 21 | 0 | ||
43 | אבארט | 17 | 23 | -26.1% | |
44 | איווקו | 12 | 9 | 33.3% | |
45 | די.אף.אס.קיי | 12 | 0 | ||
46 | פרארי | 7 | 6 | 16.7% | |
47 | אסטון מרטין | 6 | 5 | 20.0% | |
181075 | 2973 | 188549 | -4.0% |