מרצדס תשיק בקרוב ליין חדש של מנועי V8 ו-V6, פחות נפח יותר כוח ויותר מומנט
מרצדס שנשארה קצת מאחור לעומת אודי וב.מ.וו מבחינת נפח המנועים שלה, או יותר נכון עודף נפח המנועים שלה, מציגה מנועי V6 ו-V8 חדשים. יותר חזקים וכמובן גם יותר חסכוניים שזו עיקר הסיבה לשינויים מתוך הצורך לעמוד בתקנות האיחוד האירופאי.
המנועים החדשים מקבלים את הדור השלישי של ההזרקה הישירה של מרצדס, עם מזרקים בעלי גביש פיזואלקטרי (מאפשרים שליטה טובה יותר על ספיקת הדלק במזרק), הם בעלי בעירה משופרת, הצתה עם מספר ניצוצות וחיכוך נמוך יותר, שיפורים אלו במנועים מאפשרים חסכון של עד 24% בצריכת הדלק.
עיקר השינויים נעשו במנועי ה-V8. מנוע ה-5.5 ליטר V8 הוקטן לנפח של 4.6 ליטר ומקבל צמד מגדשים, עם טורבינה נפרדת לכל רביעית צילינדרים. ההספק צמח מ-388 כ"ס ל-429 כ"ס והמומנט צמח מ-54 קג"מ ל- 71 קג"מ. לפי מרצדס "מנוע ה-V8 החדש מספק לנהג את אותה תחושת חוסר המאמץ והביצועים של מנוע אטמוספרי בנפח 7.0 ליטר". הנהג לא ירגיש בהשהיית טורבו, לפי מרצדס, וקרוב ל-90% מהמונט המקסימלי זמין כבר החל מ-1600 סל"ד. יהיה מעניין לראות את המנוע הזה בגרסאות של AMG במיוחד אחרי שאודי עקפה את מרצדס במכירות השנה.
במרצדס CL500 שתושק בקרוב עם המנוע החדש הזה ותהה הראשונה לקבל אותו, צריכת הדלק השתפרה ב-20% ומצביעה כעת על 10.5 ק"מ לליטר לעומת 8.4 ק"מ לליטר. זאת כמובן כל עוד מלטפים את הדוושה בעדינות, אם קצת תלחצו תשכחו מהנתונים האלו. גם פליטת ה-C02 ירדה מ-288 גרם/ק"מ ל-224 גרם/ק"מ.
מנוע ה-V6 החדש, יופיע לראשונה במרצדס S350 קלאס בחודשים הקרובים ויותר מאחור ב-CL350. המנוע החדש מציג זווית של 60 מעלות בין הבוכנות ולא 90 מעולות כמו במנוע הקודם, שזו זווית יותר אידאלית למנועי V6 המפחיתה רעידות ומאפשרת למרצדס להסיר את ציר האיזון מה שמביא להפחתת משקל המנוע.
מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר החדש נשאר אטמוספרי, אך עדיין מספק יותר כ"ס, 304 כ"ס לעומת 272 כ"ס והמומנט צמח במעט מ-35.7 קג"מ ל- 37.6 קג"מ. השיפור המשמעותי יותר במנוע זו צריכת הדלק, שעומדת כעת על צריכה מתחום הרכבים המשפחתיים של 13.1 ק"מ לליטר, שיפור של 24%. פליטת ה-CO2 צנחה ל-177 גרם/ק"מ, שזה פחות ממאזדה 6 עם מנוע 2.0 ליטר!!!