כבר ידענו שיונדאי טוסון 2021 החדש, שנחשף בחודש ספטמבר האחרון, ישווק גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין 265 כ"ס בנוסף לדגם היברידי רגיל עם 230 כ"ס, אך כעת יונדאי מספקת לנו פרטים נוספים על דגם הפלאג-אין המצויד באותה מערכת הנעה היברידית פלאג-אין שהוצגה עם הסנטה פה המחודש מוקדם יותר השנה.
מערכת הפלאג-אין משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו, T-GDi Smartstream החדש, עם 180 כ"ס ו-27 קג"מ, למנוע חשמלי בהספק של 90 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. השילוב הזה מייצר מערכת הנעה עם הספק מרבי של 265 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. המנוע החשמלי משולב בתוך תיבת 6 הילוכים אוטו', חסרת ממיר מומנט עם שליטה אלקטרונית מתקדמת, המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה. יונדאי לא חושפת עדיין את נתוני הביצועים של הדגם, זה יקרה לקראת תחילת השיווק רק באביב 2021.
סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 13.8kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-50 ק"מ בתקן WLTP (הערכה פנימית של יונדאי, לא נתון רשמי עדיין). הדגם מצויד במטען פנימי מהיר יחסית בהספק של 7.2kW שיאפשר לטעון את הסוללה בזמן של קצת מעל לשעתיים.
המתחרה העיקרי של הטוסון פלאג-אין הוא כמובן הראב4 פלאג-אין החדש, זה האחרון מציע 304 כ"ס עם הנעה כפולה באמצעות מנוע חשמלי אחורי, נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.0 שניות וטווח נסיעה חשמלי מרשים של 75 ק"מ באמצעות סוללה גדול יחסית בקיבולת של 18.1kWh.
לדגם הפלאג-אין, האירופי, נפח תא מטען של 558 ליטר שזה 7% יותר מהטוסון הנוכחי ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1,737 ליטר שהם תוספת של 15%. זה המקום להזכיר שהטוסון החדש משווק בגרסה קצרה, בעיקר לשוק האירופי, וארוכה, לשוק הקוריאני האמריקאי ועוד. לגרסה הקצרה אורך של 4.5 מטר, רוחב של 1.86 מטר ובסיס גלגלים של 2.68 מטר ולגרסה הארוכה אורך של 4.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר.
לכל שאר הפרטים על הטוסון החדש לחצו על הקישור.