SM TRIBUTE קונספט
SM TRIBUTE.
SM TRIBUTE קונספט
SM TRIBUTE.

לפני 4 שנים נערכה תחרות פנימית בסטודיו העיצוב של DS בפריז כאשר המתחרים התבקשו להציג פרשנות מודרנית לסיטרואן SM לציון 50 שנות דגם. התוצאות הוצגו ברשתות החברתיות השונות והתגובות היו נלהבות במיוחד וכעת, במסגרת חגיגות העשור מאז שמותג DS נפרד מסיטרואן והפך למותג עצמאי, DS חושפת את הקונספט SM TRIBUTE שהוא לא רק מחווה לאותה SM מיתולוגית אלא הצצה לשפת העיצוב העתידית של החברה. 

 

פרסומת יונדאי וניו

סיטרואן SM הוצגה בשנת 1970 כספינת הדגל החדשה, והספורטיבית, של סיטרואן שלמעשה החליפה את ה- DS המיתולוגית. סיטרואן SM הייתה מופת טכנולוגי והמכונית המתקדמת ביותר בזמנה ואלו לא רק המתלים ההידרו-פניאומטיים שסיפקו לדגם נוחות יוצאת דופן ואחיזת כביש גבוהה (מערכת שנרכשה ע"י רולס רויס) אלא גם פנסי החזית עוקבי הפנייה, מערכת היגוי הידראולית עם מרכוז אוטומטי, מגבים עם מהירות משתנה בהתאם לעוצמת הגשם, מערכת בלימה הידראולית מתקדמת שהייתה הדבר הקרוב ביותר ל-ABS לפני שהמערכת הזו המוצאה בכלל ועוד ועוד. 

 

SM קונספט
המקורית לצד הפרשנות.

לצד החידושים הטכנולוגיים סיטרואן SM זכתה לעיצוב אווירודינמי במיוחד עם חלק קדמי רחב יותר מזה האחורי ובחזית הותקן מנוע V6 בנפח של 2.7 ליטר מבית מזראטי, אותה סיטרואן רכשה כשנתיים לפני השקת הדגם. נפח המנוע נקבע בהתאם לתקנות המס בצרפת באותן שנים, בהמשך התקנות הוסרו והנפח שודרג ל-3.0 ליטר כך שההספק המרבי עלה מ-170 כ"ס בגרסה הראשונה עד ל-180 כ"ס בגרסה האחרונה. רוכשי הדגם יכלו אז לבחור בין תיבת 3 הילוכים אוטומטית או תיבת 5 הילוכים ידנית, שגם היא הייתה ייחודית למדי. 

 

SM טריביוט
SM טריביוט.

הקונספט SM TRIBUTE שומר באדיקות רבה על הרוח של אותה SM, כך שגם המידות והפרופורציות דומות עם אורך של 4,940 מ"מ, רוחב של 1,980 מ"מ וגובה של 1,340 מ"מ. לטובת שיפור נוסף לייעילות האווירודינמית הקונספט קרוב יותר לקרקע עם מרווח גחון מינימלי של 12 ס"מ ובפינות הרכב הותקנו חישוקי "22.

 

גם חלל תא הנוסעים עוצב בהשראה רבה מאותה SM, במיחד בעיצוב המושבים וחלקו העליון של הדשבורד, כמובן שכל הממשקים המיושנים הוחלפו באלו מודרניים על בסיס מסכים. 

 

SM טריביוט
SM טריביוט.

למרות דגמים מיוחדים למראה, DS לא הצליחה להמריא במכירות ואת זה היא תנסה לשנות עם שני הדגמים הבאים שלה, קרוסאובר שצפוי להתחרות בגזרה החמה יותר של שוק הפרימיום מול דגמים כגון ב.מ.וו X3 ואודי Q5 וכן מכונית סאלון חדשה אשר תחליף את ה- DS9 הנוכחית. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.