הקרוסאובר העירוני חדש של הונדה (וזל) מציע מידות של קרוסאובר קומפקטי וכאשר הוא ישווק באירופה, הוא יוצע עם מנועי הטורבו החדשים של הונדה.
בתערוכת טוקיו האחרונה הונדה חשפה לראשונה את הוזל (Vazel), הקרוסאובר העירוני/קומפקטי החדש של החברה הממוצב מתחת ל-CR-V הגדול והיקר יותר. בימים אלו, הונדה משיקה את הדגם בשוק הבית היפני מה שמאפשר לנו להיחשף לראשונה אל המפרט הטכני של הדגם.
בישראל (ואירופה) הדגם יזכה ישווק תחת שונה והוא יגיע לקראת/במהלך שנת 2015 וזאת מהסיבה שהונדה רוצה לשווק את הדגם באירופה גם עם מנועי הטורבו החדשים שלה - סדרת מנועים הכוללת שלושה מנועי טורבו חדשים בנפחים של 1.0 ליטר עד 2.0 ליטר ובהספקים של 128 כ"ס ועד 280 כ"ס בהתאמה.
הוזל מבוסס על פלטפורמה מוארכת של הג'אז החדשה והוא בעל מידות של4,295 מ"מ אורך, 1,770 מ"מ רוחב, 1,605 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,610 מ"מ. אלו מידות המציבות את הוזל בקצה העליון של סגמנט הקרוסאוברים העירוניים (שברולט טראקס, פיג'ו 2008) וצמוד יותר אל סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים (קיה ספורטאז', מאזדה CX-5). גם לפי תמחור הדגם ביפן, הונדה ממציבה את הוזל בתחרות ישירה עם מאזדה CX-5. נפח תא המטען בדגם עומד על 453 ליטר והוא מצטמצם לכדי 404 ליטר בגרסה ההיברידית של הדגם.
ביפן, הדגם ישווק עם שתי יחידות הנעה: 1.5 ליטר בנזין אטמוספרי או 1.5 ליטר היברידי. כל המנועים שישרתו את הדגם הם מסדרת המנועים החדשה של הונדה "EARTH DREAMS TECHNOLOGY “. למנוע ה-1.5 ליטר הספק מרבי של 131 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 15.8 קג"מ ב-4,600 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה CVT וצריכת הדלק עומדת של 20.8 ק"מ לליטר – לפי התקן היפני החדש JC08.
מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם היא גרסה משודרגת (SPORT HYBRID i-DCD ) למערכת ההנעה ההיברידית של הג'אז החדשה. המערכת משלבת בין מנוע בנזין 1.5 ליטר לבין מנוע חשמלי וההספק הכולל עומד על 152 כ”ס לעומת 137 כ”ס בג'אז. הכוח אל הגלגלים עובד דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים ( DCT) חדשה. בניגוד למערכת ההנעה הקודמת של הונדה (IMA) הפעם מדובר מערכת הנעה היברידית מקבילית כמו זו של הפריוס למשל, כלומר ניתן לנסוע על בסיס המנוע החשמלי בלבד או הבנזין בלבד או כל שילוב אחר ביניהם.לפי התקן היפני, צריכת הדלק עומדת על 27.0 ק"מ לליטר.
הונדה תציע את הוזל עם הנעה קדמית או כפולה 4WD בשתי גרסאות ההנעה. בנוסף, הונדה תציע את הוזל גם בגרסת מיוגן (Mugen) ספורטיבית לשוק היפני בלבד. גרסה זו כולל תוספות חיצוניות לטובת מראה ספורטיבי, חישוקי "17 או "18 במגוון עיצובים, בולמים ספורטיביים המספקים הנמכת מרכב של 25 מ"מ, מערכת פליטה ספורטיבית, בלמים מחוזקים ועוד.
אמנם ה-וזל מבוסס על הג'אז, אך הונדה העניקה לדגם תא נוסעים שונה לחלוטין ואם לשפוט לפי התמונות, זהו תא הנוסעים "הרגיל" ביותר של הונדה, בשנים האחרונות, שהרגילה אותנו לעיצובים "חלליים" מרובי משטחים, צורות וזוויות. אמנם המראה "רגיל" יחסית להונדה, אך הדגם כולל מספר פטנטים כגון מחזיק כוסות מרכזי המתאים לכל סוגי הכוסות האפשריים וכמובן, מאחור נמצא את מושבי "הקסם" של הונדה המתקפלים לפנים או לאחור ומאפשרים לקבל תא מטען שטוח לחלוטין.
הונדה בירכה את הוזל באבזור רב (כסטנדרט או כאופציה), זה כולל בלם יד חשמלי עם פונקציית "החזק", מערכת בלימה אוטו', תאורת LED ראשית, תאורת LED אחורית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה מהדור החדש של הונדה כולל כניסת HDMI בנוסף ל-USB ועוד ועוד.