ג'יפ חושפת את הקרוסאובר העירוני הראשון שלה, הרנגייד (Renegade), שבניגוד למקובל יציע גם יכולת שטח של ממש.
ג'יפ מצטרפת אל קלחת הקרוסאוברים העירוניים ומציגה בתערוכת ז'נבה את הרנגייד (Renegade), רכב פנאי קטן הנשאר נאמן למסורת ולשם המחייב כך שבעוד כל הקרוסאוברים העירוניים הם יותר דוגמנים למדרכה, הרנאגייד הוא רכב פנאי/שטח לכל דבר ועניין רק במידות קטנות.
העיצוב אמנם מרובע, זקוף וקשוח כיאה לרכב שבאמת מיועד גם לשטח, אך צריך להודות שהוא די קשה לעיכול והוא בהחלט נכנס לקטגוריה של או שאוהבים או שונאים. הרנגייד מבוסס על הפלטפורמה של פיאט 500L שבקרוב, תשמש גם את פיאט 500X – הקרוסאובר העירוני של פיאט שיחלוק רכיבים רבים עם הרנאגייד ושניהם ירדו מאותו פס ייצור באיטליה.
אמרנו יכולות שטח? אמנם חלק מגרסאות הדגם יהיו גרסאות הנעה קדמית בלבד, אך לטובת חובבי השטח ג'יפ מציעה גרסאות הנעה כפולה עם יכולת העברה של 100% מהמומנט לאחד הצירים. לאלו הרוצים מעבר לסתם שבילים וקצת בוץ בסוף השבוע, ג'יפ מציעה את גרסת "Trailhawk” הבכירה הכוללת הגבהת מרכב של 20 מ"מ, מערכת הנעה כפולה 'Jeep Active Drive Low' עם בורר מצבי שטח ומצב הפחתה בגיר (20:1) לטובת זחילה בשטח סלעי, הגנות בתחתית המרכב, בקרת ירידה במדרון, יכולת מעבר מכשול מים בגובה של עד 48 מ"מ ועוד.
כדגם המיועד לשיווק בכל העולם, הרנגייד יוצע עם מגוון רחב של מנועים ותיבות הילוכים: ארבעה מנועי בנזין, שני מנועי דיזל, מנועים המותאמים לביו-דלק, שתי תיבות הילוכים ידניות, תיבת הילוכים כפולת מצמדים ולראשונה בסגמנט, גם תיבת 9 הילוכים אוטו'.
באירופה, הדגם יוצע עם שני מנועי דיזל ושלושה מנועי בנזין כולל 1.4 מולטיאייר בהספקים של 170 ו-140 כ"ס, 2.4 ליטר 184 כ"ס ועד 2.0 ליטר טורבו דיזל 140 כ"ס. כמחווה לדגמי העבר הפתוחים, ג'יפ מציעה את הדגם עם גג נפתח "My Sky" בשתי קונפיגורציות – תפעול חשמלי או ידני. אלו הבחורים בתפעול ידני יסירו מהגג שני לוחות פוליקרבונט להם מקום ייעודי בתא המטען.
ג'יפ/פיאט תחל בשיווקו של הרנגייד לקראת סוף 2014/תחילת 2015 והדגם צפוי להגיע גם לישראל ול-100 מדינות נוספות בעולם.