סקודה פאביה 2012 1.4 ידנית Ambition במבחן: מרווחת ונוחה עם התנהגות כביש טובה ומנוע נמרץ ב-73,000 שקלים, צריך יותר מזה?

סקודה פאביה - לא הכי יפה אבל עושה את כל השאר בהצטינות

קשה להאמין, אבל עוד בתחילת שנות ה-2000, סקודה הייתה מושא ללעג וצחוק. אבל אז, הגיע הפאביה MK1 שהצטרפה לאוקטביה ולא רק שהצחוק נפסק באחת (למי שהכיר ולא חי על סטראוטיפים), אלא סקודה נתפסה כסוס עבודה אמין עם תג מחיר תחרותי הפונה אל השכל וכיום סקודה היא המכונית המועדפת ע"י אנשי עבודה, כאלו שצריכים מכונית לנסיעות ארוכות ומרובות ודורשים אמינות, חיסכון ונוחות.

 

סקודה פאביה במבחן הטוב והפחות טובהדור השני של הפאביה והמכונית הנבחנת כאן, אמנם מבוססת על הדור הראשון והיא לא מהפכנית כמוהו, אך עם בסיס טוב, כל מה שצריך לעשות זה לשפר ואת זאת הפאביה החדשה עשתה בדיוק. ובמקרה של דגם הבסיס הנבחן כאן, אז אם בדרך כלל ברכישת סופרמיני ידנית מוזלת מתלווה תחושה של פשרה, הפאביה מוכיחה שזה ממש לא צריך להיות כך, בעיקר בדברים החשובים.

 

 

סקודה פאביה – עיצוב חיצוני:

זה אולי הצד החלש היחידי של הפאביה, במיוחד בגרסתה הזולה. כמו תמיד, עיצוב הוא עניין של טעם וריח, אבל קשה להגדיר את הפאביה כמכונית נאה או יפה. אמנם בגרסאות היקרות יותר עם גג בצבע שונה וחישוקים קלים היא זוכה למנה של "בוטוקס", אך בשורה התחתונה, הפאביה היא מכונית שיותר באה לעבוד על השכל ולא על הרגש ובתחום של השכל, אם תמשיכו לקורא, תגלו שהיא נותנת תמורה יותר ממלאה למחיר.

 

סקודה פאביה – תא הנועים:

כמו החוץ גם תא הנוסעים של הפאביה לא מדבר אל הרגש ובמיוחד בגרסת הבסיס הנבחנת, בה הכל שחור משחור ולמי שמתעקש , אז יש גם קמצוץ של אפור. פרקטיקה ותכנון יעיל, זה שם המשחק בפאביה, בלי גימיקים ומשחקי עיצוב כי לשחק היא לא באה, אלא לעבוד ולהציע תא נוסעים מרווח לגודלה עם הנדסת אנוש טובה. בכלל נדמה כי הפאביה היא סוג של מכונית צווארון כחול, במיוחד עם התאורה הירוקה והלא יוקרתית של לוח המחוונים. אבל זה לא נאמר במובן הזול של "מעמד הפועלים" אלא במובן של מכונית שעושה הכל נכון רק בלי שאר רוח ובצורה סולידית במיוחד.

תא נוסעים שחור וחסר השראה, אך הכל מונח במקום עם הנדסת אנוש טובה, מערכת שמע איכותית ומשענת מרכזית נוחה

 

אז משחקי עיצוב אין, אך הכל מונח במקום לו מצפים בפאביה. פתחי האוורור בגובה הנכון וכולם ניתנים לסגירה . אולי היה עדיף אילו מערכת השמע הייתה מעל כפתורי המיזוג (הקטנים מידי), אך שניהם נגישים, קרובים לידיים ומערכת השמע (האיכותית יש לומר עם כניסת AUX) פשוטה לתפעול עם מסך גדול וברור במיוחד וככה זה צריך להיות, פשוט אינטואטיבי ונוח לשימוש עיוור. לוח המחוונים נקי וברור עם מסך מחשב דרך במרכזו.

 

תא הנוסעים של הפאביה מרגיש מוצק ואיכותי בסך הכל, אך מתחילים להרגיש את הגיל. הפלסטיקה בחלקו העליון של הדשבורד רכה, אך מתחת לשם כל הפלסטיקה קשיחה וכבר לא הכי מודרנית למראה אבל במקומות החשובים היכן שתניחו את ידיכם זה תמיד רך ונוח. שתי תלונות לאיכות הייצור, המשענת המרכזית אמנם נוחה ומתכוונת, אך היא חורקת בכל פעם שמניחים עליה את היד והפלסטיקה האפורה בקונסולה המרכזית לא מורכבת באופן מספיק הדוק.

 

מאחור מרווח יחסית לסגמנט בזכות תכנון נכון של המרווח, כמו בכל דגמי סקודההדשבורד של הפאביה גבוהה יחסית למיקום מושב הנהג כך שהראות החוצה בתנועה עירונית היא לא כמו בסופרמיני מובהקת. מצד שני, התחושה היא של ישיבה בתוך הרכב ולא על הרכב, דבר המוסיף לתחושה הבוגרת שפאביה מספקת. מושב הנהג נוח גם לנסיעות ארוכות ועם כיוון מלא למושב ולהגה ניתן בקלות למצוא תנוחת נהיגה טובה. מעבר למושב האחורי מפתיע לטובה כאשר הפאביה מציעה מרווח רגליים מצוין גם מאחורי נהגים גבוהים, אך בשל ממד רוחב צר יחסית (כמו כל המתחרות), אפשר לשכוח מנוסע שלישי שהוא לא ילד קטן. תא המטען אלוי לא רושם נפח גדול במיוחד על הנייר (315 ליטר), הוא גדול מספיק עבור משפחה, נוח להעמסה ועם קיפול המושבים מתקבל תא מטען כמעט שטוח לחלוטין בנפח 1180 ליטר.

 

בתחום הפרקטיקה, כאמור אין גימיקים אך יש את כל מה שצריך. שני מחזיקי כוסות מלפנים ואחד מאחור (אך צרים במעט לפחיות) ועוד שני מחזיקי בקבוקים (0.5 ליטר) בדלתות. תאי אחסון לא חסר עם תא כפפות כפול (עליון ותחתון), מקום לדברים הקטנים והנגישים בקונסולה המרכזית, תא במשענת המרכזית ובדלתות מלפנים ומאחור.

 

אבזור: פאביה 1.4 הידנית הנבחנת במחיר של 73,000 שקל, מגיעה ברמת גימור Ambition הבסיסית הכוללת בין היתר: 4 חלונות חשמל, מראות חשמליות, מזגן מכני, מערכת שמע מקורית, משענת מרכזית ועוד. בתחום הבטיחות נמצא 4 כריות אוויר, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, ESP, דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה אלקטרוני, בקרת יציבות ובקרת החלקה. לפאביה 4 כוכבי בטיחות בלבד במבחני הריסוק NCAP, פחות מהסטנדרט עבור סופרמיני מודרנית.

 

 

סקודה פאביה - יוצאים לדרך:

סקודה פאביה 1.4 ידנית - מנוע נמרץ, התנהגות כביש בוגרת ובטוחה ונוחת נסיעה טובה מאוד

 

לפאביה הנבחנת, מנוע 1.4 ליטר MPI בהספק של 86 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט של13.6 קג"מ ב-3,800 סל"ד. את המנוע שידכה סקודה לתיבת 5 הילוכים ידניתועל הנייר מציעה הפאביה ביצועים של 12.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 175 קמ"ש.

 

כפי שהנתונים רומזים, יחידת ההנעה הזו די גמישה יחסית ובשילוב של תיבת הילוכים ידנית טובה ונוחה לתפעול, מתקבל קצב נסיעה זריז למדי כאשר המנוע מטפס די בקלות במעלה הסל"ד ומציע תאוצת ביניים של 80-120 קמ"ש ב-7.8 שניות בלבד, נתון יותר ממכובד לסופרמיני קטנה. לחלופין אם רוצים, ניתן לקבל קצב נסיעה נינוח כאשר שילוב המנוע עם יחסי העברה מוצלחים בתיבה, מספקים קצב תנועה רציף מבלי שיש צורך למשוך את ההילוכים ולאמץ את המנוע. בשורה התחתונה, המנוע הזה בשילוב התיבה הידנית מתאים לפאביה כמו כפפה ליד.

 

תלונות? יש, רק קצת. בידוד רעשי המנוע בפאביה לא הכי מוצלח ובשיוט ב-100 קמ"ש עם חלונות סגורים ללא מזגן ומערכת שמע כבויה (כך אנחנו בודקים בכל מבחן) המנוע נשמע קצת יותר מהרצוי, אך לא באופן מטריד במיוחד. רעשי רוח וכביש לעומת זאת מבודדים היטב. תלונה שנייה היא לסידור לא מוצלח של הדוושות. דוושת המצמד טובה ורכה, אך היא רחוקה מידי ממדרס רגל שמאל וזה לא נוח במיוחד. בנוסף, הדוושות צפופות מידי מה שגרם לי לא פעם ללחוץ בתחילת נסיעה על דוושת הבלם ולא על דוושת המצמד, פשוט תכנון לא מוצלח, אך בסוף בטח מתרגלים.

 

הפאביה מספקת נוחות נסיעה טובה ובוגרת כמו מכונית גדולההפאביה MK2, נשארה עם אותה הפלטפורמה כבדור הראשון (PQ24) ומבוססת על זו של הדור הקודם של הפולו (דור רביעי). זה רע? ממש לא, שכן זו הייתה פלטפורמה מוצלחת עם מערך מתלים מתקדם יחסית. עבור הפאביה זה אומר שהיא מציעה התנהלות בוגרת ומבוגרת על הכביש, לא מכונית משעשעת, אלא מכונית שעושה את העבודה ועושה אותה בהצלחה מרובה.

 

נוחות הנסיעה שהפאביה מציעה היא לא פחות ממצוינת, על כל סוגי הכבישים והשיבושים, רכה ומגהצת את אלו הקטנים וחסונה ולא מתרסקת על אלו הגדולים, זאת גם בזכות בחירה נכונה של צמיגים (185/60R14). זו נוחות ואיכות נסיעה בוגרת ובשלה שלא מעט מכוניות גדולות יותר היו שמחות לאמץ. בעיר זה אומר שהיא נוחה גם אם מחלקת התעבורה העירונית מתרשלת בתפקידה ובכביש המהיר זה אומר שהיא רגועה ומרגיעה ושומרת על יציבות כיוונית. בתחום הזה, הפאביה היא מהטובות בקטגוריה אם לא הטובה ביותר.

 

כמה פעמים כבר אמרנו בוגרת בכתבה הזו על הפאביה? אז תסלחו לי שוב, אבל יש מקום לפעם נוספת וזה בתחום ההתנהלות בכביש המהיר, שם הפאביה מרגישה כמו מכונית גדולה (שנגיד בוגרת?) עם יציבות כיוונית מרשימה למכונית בגודלה ואם לא הייתם מרגישים את ממד הרוחב הקטן שלה, בקלות ניתן לטעות ולחשוב שאתם נוסעים במכונית גדולה בהרבה. ואם המילה בוגרת לא מובנת, אז זה אומר שעל הכביש המהיר ניתן לנהוג בפאביה במהירות גבוהה בביטחון מלא.

 

הבחירה החכמה מוצאת ביטוי מדויק בפאביהלאותה תחושת ביטחון, תורם גם ההגה האלקטרו-מכני של הפאביה. הוא אולי לא מהיר במיוחד לשינויי כיוון זריזים (או בקיצור בוגר), אך הוא מתקשר ובעל משקל נכון, מדויק, נעים לאחיזה עם מרכוז יציב וברור, משהו שכבר כמעט ולא מוצאים כיום בקטגוריה הזו עם כל ההגאים החשמליים והמלאכותיים.

 

למרות שהפאביה מציעה רמת אחיזה גובהה וההיגוי מוצלח, היא רק חביבה לנהיגה ומספקת על הדרך המון בטחון לאוחז בהגה בכל כביש מפותל, אך מהנה לנהיגה היא לא, אין לה פלפל או ישבן שמח ועליז. הכניסה לפניה נחושה, אך היא מלווה בזווית גלגול מוחשית והמושבים חסרי תמיכה צידית לנהיגה של ממש. בכל מקרה, מי שמצפה ממכונית עם 86 כ"ס ליותר מכך, כנראה לא נמצא במקום הנכון.

 

מכונית שכזו רוכשים כמובן גם בזכות צריכת דלק חסכונית והפאביה אכן כזו עם צריכת דלק במבחן שעמדה על 13.6 ק"מ לליטר. נהיגה רגועה וחסכונית תשיג כמובן תוצאה טובה יותר ודי בקלות.

 

סקודה פאביה 1.4 ידנית – סיכום מבחן:

אז היא לא ממש יפה מהחוץ ותא הנוסעים שלה מקבל אותך בסבר פנים חמור ורציני במיוחד, אך בכל הקשור בדברים החשובים באמת, הפאביה היא סופרמיני מוצלחת ולמרות גילה, היא עדיין יכולה להראות ללא מעט סופרמיני מודרניות יותר איך מכונית טובה צריכה להיות.

 

סקודה פאביה, במיוחד בגרסה זו ועם תג מחיר של 73,000 שקל, מספקת בדיוק את מה שצריך לצפות מרכב שכזה, עם נוחות נסיעה מצוינת, מנוע נמרץ וחסכוני, התנהגות כביש בטוחה ובוגרת במיוחד ומרווח מצוין ל-4 נוסעים ומטען. זה כלל לא משנה איך היא בהשוואה לאחרות כי עם בחירה בסקודה פאביה הידנית, פשוט אי אשר לטעות.

2012 סקודה פאביה  - מפרט טכני מלא.

 

img_2301
img_2301
img_2304
img_2304
img_2306
img_2306
img_2310
img_2310
img_2313
img_2313
img_2331
img_2331
img_2338
img_2338
img_2349
img_2349
img_2351
img_2351
img_2356
img_2356
img_2375
img_2375
img_2377
img_2377
img_2390
img_2390
img_2400
img_2400
img_2405
img_2405
img_2414
img_2414
img_2417
img_2417
img_2426
img_2426
img_2428
img_2428
img_2460
img_2460
img_2463
img_2463

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.