סקודה אוקטביה vRS החדשה, מוצעת עם מנוע ה-GTI של פולקסווגן: 2.0TSI עם 220 כ"ס המספיק ל-6.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 248 קמ"ש.
לאחר שהציגה את האוקטביה החדשה לפני כחצי שנה, סקודה חושפת לראשונה את גרסת הביצועים של הדגם – אוקטביה vRS החדשה – שתוצע בתצורת סדאן/נוצ'בק וסטיישן. את הפועת הבכורה העולמית שלה לציבור, תעשה אוקטביה RS החדשה בפסטיבל המהירות של גוד-ווד(Goodwood) בריטניה הנפתח ב-10 ביולי.
אוקטביה RS מצוידת תשווק עם שתי יחידות הנעה: מנוע 2.0 ליטר TSI שמקורו בגולף GTI החדשה בהספק של 220 כ"ס ולממהרים החסכניים מוצעת גם הגרסה החזקה של מנוע ה-2.0 TDI בהספק מרבי של 184 כ"ס.
שני המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים DSG. גרסת הבנזין מספקת ביצועים מצוינים של 6.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 248 קמ"ש ואילו גרסת הדיזל מסתפקת ב-8.1 שניות 0-100 קמ"ש ו-232 קמ"ש.
חיצונית, אוקטביה RS החדשה נבדלת מהדגם הרגיל בעיצוב בעל מקראה קרבי יותר המושג בזכות מסגרת מושחרת בגריל במקום פס כרום בוהק, עיצוב שונה לפגוש הקדמי יחד עם פנסי ערפל שונים, חישוקי 17-19 אינצ' בעיצוב ייחודי לדגם ומאחור נוספה כנף קטנה על דלת תא המטען וכן פגוש אחורי מושחר עם צמד יציאות מפלט בולטות ופס אדום בחלקו העליון.
בצד המכני, הדגם הונמך ב-12 מ"מ (13 מ"מ בסטיישן), מתלה רב חיבורי חדש מאחור, כיול ספורטיבי למתלים ולהיגוי וכן דיפרנציאל XDS מוגבל החלקה אלקטרוני מלפנים יהיה אחראי על העברת כוח מיטבית מלפנים. בנוסף לכך, מפסק הסרנים הורחב ב-4.5 ס"מ ובסיס