מיצובישי ספייס סטאר, הסופרמיני החדשה של מיצובישי נוחתת בישראל ומציעה מרכב קטן וקל, מנוע 1.2 ליטר או 1.0 ליטר שלושה צילינדרים 80 כ"ס או 71 כ"ס, תיבה ידנית או רציפה וצריכת דלק של 25 ק"מ לליטר.
כלמוביל, יבואנית מיצובישי בישראל, השיקה היום (יום שלישי) את מיצובישי ספייס סטאר, הסופרמיני החדשה של מיצובישי אשר מחזירה את מיצובישי לסגמנט זה בישראל לאחר היעדרות ארוכה למדי מאז ששווקה כאן הקולט. מיצובישי ספייס סטאר (הנקראת גם מיראז') תשווק בתחילה בתצורת האצ'בק ובהמשך השנה תצטרף אליה הספייס סטאר סדאן.
מיצובישי תציע את הספייס סטאר עם מנוע 1.0 ליטר 71 כ"ס או מנוע 1.2 ליטר 80 כ"ס, תיבה ידנית או רציפה ובשתי רמות גימור במחירים של בין 70-80 אלף שקל, מה שהפוך את הדגם לסופרמיני האוטו' הזול והחסכוני בישראל.
מיצובישי ספייס סטאר נבנתה לפי הפילוסופיה של "פחות זה יותר" – קטנה מבחוץ אך גדולה מבפנים, משקל קל במיוחד, מנועים קטנים וחסכוניים ולפי מיצובישי הושם דגש רב על אחזקה זולה ואמינות/עמידות.
לספייס סטאר מידות חיצוניות המציבות אותה בין דגמי המיני העירוניים לדגמי הסופרמיני "הקלאסיים" עם אורך של 3,710 מ"מ אורך, 1,665 מ"מ רוחב, 1,490 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,450 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 235 ליטר. המידות הקטנות יחסית מאפשרות לספייס סטאר לרשום על המאזניים משקל של מכונית עירונית, כ-850 ק"ג.
מיצובישי ספייס סטאר - מנועים ביצועים וצריכת דלק:
מיצובישי ספייס סטאר, תשווק כאמור עם שני מנועי שלושה צילינדרים: 1.0 ליטר 71 כ"ס בדגם הידני או 1.2 ליטר 80 כ"ס עם תיבה אוטו' רציפה. לספייס סטאר ציון ירוק 2 (שישאר כך גם לאחר העדכון בחודש הבא).
ספייס סטאר 1.0: מנוע שלושה צילינדרים MIVEC בנפח 1.0 ליטר בהספק של 71 כ”ס ב-6,000 סל”ד ומומנט מרבי של 9.0 קג”מ ב-5,000 סל”ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית מספק ביצועים של 13.6 שניות 0-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 172 קמ”ש. צריכת דלק: 25 ק”מ לליטר.
ספייס סטאר 1.2: מנוע בנפח 1.2 ליטר שלושה צילינדרים בהספק מרבי של 80 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 10.8 קג"מ ב-5,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבה CVT רציפה ומספק ביצועים 12.8 ש' ומהירות מרבית של 173 קמ”ש. צריכת דלק: 23.2 ק”מ לליטר.
מיצובישי ספייס סטאר - מפרט טכני מלא.
מיצובישי ספייס סטאר תוצע בשתי רמות גימור/אבזור. רמת הגימור הבסיסית Invite בדגם הידני כוללת כוללת 2 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, מערכת עצור\סע ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר Instyle בדגם האוטו' מוסיפה 4 חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית עם 4 רמקולים וכניסת AUX+USB, חיישני תאורה וגשם, חישוקים קלים ועוד. בתחום הבטיחות, לדגם 6 כריות אוויר, בקרת יציבות איגוני ISOFIX, מערכת סיוע לזינוק בעליה ועוד. הדגם עדיין לא נבחן במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP.
דן אורנשטיין סגן נשיא כלמוביל ומנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי מציין "מדובר בכניסה חדשה של מיצובישי לקטגוריית הסופר מיני ובבשורה אמיתית בתחום צריכת הדלק, מינוף טכנולוגיות ירוקות ובתוך כך שמירה על הסביבה. הספייס סטאר הוא עוד צעד בכיוון הזה, שהתחיל עם האאוטלנדר החדש וצפוי להמשיך באאוטלנדר PHEV השנה. אנו מאמינים שהחבילה המוצעת ללקוח הישראלי, המספקת את ההצעה האטרקטיבית ביותר בקטגוריה, בין אם בגרסת ה- Invite הידנית או ה-Instyle האוטומטית, בנוסף לצריכת הדלק המובילה בקרב רכבי הסופר מיני, יהפכוהו לאחד הדגמים המובילים בסגמנט."
תמונות מהשקת הדגם: