סדרה 2 גראן קופה היא גרסת ה-4 דלתות הראשונה של סדרה 2, מבוססת על ההנעה הקדמית של סדרה 1 החדשה ותתחרה בשנה הבאה מול מרצדס A קלאס סדאן ואודי A3 סדאן.
רשמית הדגם ייחשף רק בעוד מספר שעות, אך כל הנתונים והתמונות של סדרה 2 גראן קופה הספיקו כבר לדלוף לרשת. ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה היא התשובה של ב.מ.וו למרצדס A קלאס סדאן ו-CLA ולאודי A3 סדאן, תשובה שמגיעה לאחר זמן רב בו למותג לא היה מענה לגרסאות ה-4 דלתות של המתחרות מהבית הגרמני.
ב.מ.וו העניקה לדגם עיצוב על הצד הדינאמי יותר, במיוחד כמובן בדגם הביצועים M235i הנושא עיצוב ספורטיבי ואגרסיבי יותר מזה של הגרסאות הרגילות של הדגם. שפת העיצוב של סדרה 1 החדשה (F40) מיושת על חזיתה של הגראן קופה ומאחור, ניתן למצוא אלמנטים עיצוביים בהשראת ב.מ.וו X4 - עיצוב דלת תא המטען, הפנסים והפגוש האחוריים.
עיצוב תא הנוסעים נלקח ללא שינוי מסדרה 1 החדשה, אלו חדשות טובות שכן מדובר בתא נוסעים איכותי וטכנולוגי במיוחד המהווה שדרוג ענק לעומת תא הנוסעים של סדרה 1 היוצאת או 2 קופה הנוכחית. תא הנוסעים כולל שני מסכים בגודל "10.25 (ברמות הגימור הגבוהות), האחד עבור לוח המחוונים והשני עבור מערכת המולטימדיה iDrive-7. בנוסף נמצא פתיחה של הרכב באמצעות שבב NFC, משטח טעינה אלחוטי, מספר כניסות USB-C, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, תאורת אווירה מתקדמת, מראה מרכזית ללא מסגרת ועוד ועוד. דגם M235i זוכה לגימור קרבון בדלתות ולאורך הדשבורד ובמושבי ספורט הדומים בעיצובם למושבים של ה-M2 הנוכחית.
סדרה 2 גראן קופה מבוססת על אותה פלטפורמת ההנעה הקדמית של סדרה 1 החדשה (FAAR), פלטפורמה אשר תוכננה מראש לשאת גם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין על בסיס מנוע ה-1.5 ליטר בנזין של הדגם - במהלך 2020. סדרה 2 גראן קופה תהווה את הבסיס לדור הבא של סדרה 2 קופה וקבריולט שגם הן, תעבורנה מהנעה אחורית להנעה קדמית.
בשלב ההשקה, סדרה 2 גראן קופה תשווק עם מבחר של 4 דגמים: דגם 218i עם מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ (0-100 קמ"ש 8.7 שניות) מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים.דגם 228i xDrive עבור השוק האמריקאי בלבד עם מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 231 כ"ס ודגם הבנזין הבכיר הוא דגם M235i xDrive עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 306 כ"ס ו-45.9 קג"מ (0-100 קמ"ש 4.9 שניות) המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' והנעה כפולה כסטנדרט.
דגם הדיזל היחיד בשלב ההשקה הוא דגם 220d עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק של 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו'. לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 7.5 שניות וצריכת דלק משולבת של 23.8 קג"מ. בהמשך יורחב ההיצע של מנועי בנזין והדיזל של הדגם.
כמו בסדרה 1 החדשה, גם סדרה 2 גראן קופה נשענת על מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור והיא מצוידת במערכת ARB המאפשרת מניעה מהירה וחלקה יותר של גלגל מחליק באמצעות מערכת הבלימה. דגם הביצועים M235i גראן קופה מצויד בנוסף במערכת בלימה משודרגת, כיול שונה וקשיח יותר למתלים כולל הנמכת מרכב, דיפרנציאל מוגבל החלקה קדמי (טורסן) כסטנדרט ומערכת פליטה משודרגת.
לסדרה 2 גראן קופה אורך של 4,526 מ"מ, רוחב של 1,800 מ"מ גובה של 1,420 מ"מ בסיס גלגלים של 2670 מ"מ ונפח תא מטען של 430 ליטר - עם אפשרות לקיפול המשענת האחורית ביחס של 40:20:40. למרות שהיא ארוכה יותר בכ-200 מ"מ מסדרה 1 החדשה, כל התוספת הזו הלכה בעיקר לתא המטען מאחור ולא למרווח הנוסעים שכן בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי לעומת סדרה 1. אין ממש טעם להשוות לסדרה 2 קופה הנוכחית, שכן מדובר בשני דגמים המבוססים על פלטפורמה שונה לחלוטין אך בכדי להבין את אחת הסיבות העיקריות למעבר לפלטפורמת הנעה קדמית נציין כי למרות שלסדרה 2 קופה בסיס גלגלים ארוך יותר 20 מ"מ (2690 מ"מ) לסדרה 2 גראן קופה מרווח ברכיים גדול יותר ב-33 מ"מ.
את סדרה 1 החדשה נפגוש בישראל לקראת סוף השנה, את סדרה 2 גראן קופה נפגוש במהלך המחצית הראשונה של 2020.