Citytransformer 2
CT-2.
Citytransformer 2
CT-2.

סיטי טרנספורמר הישראלית חושפת באיטליה את הדור השני של מכונית המיקרו חשמלית של החברה, Citytransformer 2 או בקיצור CT-2. אם אתם לא מכירים את הדור הראשון של הדגם, CT-1, נזכיר לכם כי מדובר ברכב 1+1 ברוחב של מטר בלבד עם פטנט ייחודי המאפשר בלחיצת כפתור להגדיל או להקטין את מפסק הגלגלים.

 

פרסומת יונדאי וניו

CT-2, שהוא גרסת הייצור הסדרתית הראשונה של הדגם, הוא תוצאה של משוב משתמשים שנהגו בדור הראשון של הדגם שהיה רק אב טיפוס לניסוי שדה רחב היקף. חלק מהשדרוגים שהוכנסו בדגם, מעבר לעיצוב החדש, הם שיפור המרווח לנוסע השני המזדמן, עיצוב חדש לחלל תא הנוסעים המציג שיפורי ארגונומיה שונים, מערכת הנעה חשמלית משודרגת, מתלים ומערכת בלימה משודרגים ועוד.

 

סיטי טרנספורמר 2
שינוי מפסק הגלגלים בלחיצת כפתור.

סיטי-טרנספורמר 2 הוא מענה לצרכנים שרוצים כלי תחבורה עירוני נקי שאפשר להשתחל איתו בכל חור, לחנות בניצב למדרכה (או בחניית אופנועים) ובזכות המרכב הסגור הוא כלי אידיאלי לתנועה בכל עונות השנה ולא רק בימים חמים, אז גם יש מזגן שידאג לצנן את הנוסעים. בזכות המושב השני המזדמן הוא מאפשר לקחת נוסע נוסף ועם תא מטען גדול של 450 ליטר הוא גם יכול לשמש כרכב שליחויות עירוני במקום אופנוע. 

 

ל- CT-2 אורך של 2.50 מטר, בסיס גלגלים של 1.80 מטר, גובה של 1.58 מטר. מה הרוחב של הדגם? רוחב תא הנוסעים הוא כמטר אחד אך רוחב מפסק הגלגלים יכול להשתנות בלחיצת כפתור מ-1 מטר לעד 1.3 מטר וזה הייחוד של הדגם. מדוע בכלל צריך רכב עם מפסק גלגלים משתנה? המפסק הרחב משדרג משמעותית את היציבות של הרכב הצר והגבוה הזה, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון מהירות מרבית של עד 90 קמ"ש,  והמפסק הצר, אז המהירות המרבית מוגבלת ל-40 קמ"ש, מאפשר השתחלות בתנועה כמו אופנוע, חנייה במקומות חניה צרים כולל של אופנועים ואם הרגולציה תאפשר את זה, אז גם נסיעה בשבילי אופניים.

 

 

סיטי טרנספורמר 2
CT-2.

שינוי מפסק הגלגלים זה אחד מהיתרונות המשמעותיים של הדגם לעומת אלטרנטיבות אחרות בשוק, המתחלקות לרכבים עם שני מושבים לרוחב כך שלדגמים אלו רוחב קבוע של כ-1.40 מטר שלא מאפשר, לדוגמה, להשתחל בתנועה או לחנות בחניית אופנועים, ולעומת רכבים צרים עם שני מושבים לאורך, לדגם מהירות מרבית גבוהה יותר ויציבות כיוונית גבוהה יותר במהירויות גבוהות בזכות המפסק הרחב יותר. מה שפחות מוצלח זו העבודה שהחברה בחרה לוותר על דלתות מספריים הנפתחות כלפי מעלה, כמו באב הטיפוס הראשון לדגם, שכן דלתות מסוג זה מאפשרות יציאה מהרכב גם כאשר חונים בצמוד לרכבים אחרים, לעומת זאת הדלתות הרגילות בהן הדגם מצויד מחייבות שמירה על מרווח גדול יותר כדי לאפשר יציאה מהרכב. 

 

סיטי טרנספורמר 2
CT-2.

לדגם מערכת הנעה חשמלית אחורית בהספק של 20 כ"ס (או 30 כ"ס במצב בוסט) המאפשרת האצה מעמידה ל-50 קמ"ש בזמן של 5.0 שניות, זריז מספיק לתנועה עירונית. סוללת ה-15kWh של הדגם מאפשר טווח נסיעה של עד 180 ק"מ וטעינה בתית (3.3kW) אורכת ב-4.5 שעות. המהירות המרבית עומדת כאמור על 90 קמ"ש ובתחום הבטיחות הדגם מצויד במערכת ניטור שטח מת והתראה על התנגשות חזיתית. מחיר הדגם להזמנה מוקדמת לא זול בכלל ועומד על 16,000 אירו כאשר דגמים ראשונים צפויים להגיע לשוק רק לקראת סוף 2026. 

 

אסף פורמוזה, מנכ"ל ומייסד סיטי טרנספורמר: "ה-CT-2 החדש שאנו חושפים היום, מסמן אבן דרך נוספת וחשובה מאוד באבולוציה של הדגם שייוצר ויסופק ללקוחות החברה ולציים. סיטי טרנספורמר חברה לחברות מובילות בתחומי התחבורה והתעשיה ובמקביל ממשיכה לקיים תהליכי גיוס הון שנחוץ לה על מנת להגיע לייצור סדרתי בסוף שנת 2026".

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.