לאחר שחשפה בבכורה עולמית את הקשקאי החדש בחודש פברואר 2021, דור שלישי, ניסאן החלה בייצור ובשיווק הדגם בשוק האירופי כך שאנחנו זוכים להיחשף לראשונה אל נתוני הביצועים וצריכת הדלק של הקשקאי החדש, בשלב זה רק עם מנוע ה-1.3 ליטר טורבו של הדגם שכן הגרסה ההיברידית e-POWER של הדגם עדיין לא מוכנה לשיווק.
לפני הנתונים, נזכיר כי הקשקאי החדש כבר לא ישווק עם מנועי דיזל כמו בדגם הנוכחי ואת המקום שלהם תתפוס מערכת ההנעה ההיברידית החדשה של ניסאן הנקראת e-POWER. זו מערכת הנעה היברידית בעלת אופי פעולה ייחודי שכן מנוע הבנזין שבה כלל לא מבצע הנעה ישירה של הרכב אלא משמש כגנרטור בלבד, את כל פעולת ההנעה מבצע המנוע החשמלי הראשי בלבד.
המערכת הזו משלבת מנוע 1.5 ליטר 154 כ"ס המצויד בטכנולוגיה המאפשרת למנוע לפעול ביחס דחיסה משתנה, זה מאפשר למנוע לפעול בצורה האופטימלית ביותר בהתאם לצרכים של מערכת ההנעה. המנוע החשמלי הראשי הוא מנוע בהספק של 187 כ"ס ומומנט של 33.6 קג"מ. מנוע הבנזין פועל בכדי לטעון את הסוללה של הדגם (מאפשרת טווח חשמלי של 3.2 ק"מ) ובהתאם לדרישת הביצועים הוא מזין ישירות את המנוע החשמלי במקביל לסוללה.
כאמור, בשלב זה הקשקאי החדש זמין רק עם מנוע 1.3 ליטר טורבו, זה אותו מנוע של הדגם היוצא אך כעת הוא נעזר במערכת מיקרו-היברידית קלה 12V לשיפור קל בצריכת הדלק ופליטת המזהמים. המנוע משווק בשתי גרסאות הספק: 138 כ"ס ו-24.5 קג"מ עם הנעה קדמית ותיבת 6 הילוכים ידנית או 158 כ"ס ו- 27.5 קג"מ בין 1800-3750 סל"ד וכאן ישנה אפשרות להנעה קדמית או כפולה והמנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית או CVT רציפה - במקום 7 הילוכים כפולת מצמדים בדגם היוצא.
לקשקאי 1.3 טורבו 138 כ"ס נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.2 שניות, מהירות מרבית של 196 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 15.9 ק"מ לליטר בתקן WLTP.
לקשקאי 1.3 טורבו 158 כ"ס CVT נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.2 שניות (9.9 ש' בדגם היוצא), מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 15.9 ק"מ לליטר.
לקשקאי 1.3 טורבו 158 כ"ס CVT הנעה כפולה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש 9.9 שניות, מהירות מרבית של 198 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 14.5 ק"מ לליטר (גרסת ההנעה הכפולה משווק רק ברמות הגימור הגבוהות ולכן גם צריכת הדלק נפגעת מכך).
את כל הפרטים על הקשקאי החדש תוכלו לקרוא בקישור, אז רק בקצרה: הקשקאי החדש מציג שדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא ומעבר לעיצוב החדש והמרהיב הוא מציע תא נוסעים גדול ומרווח יותר עם תוספת של 20 מ"מ למרווח הברכיים, 28 מ"מ מ"מ לכתפיים ו-15 מ"מ למרווח הראש בספסל האחורי. גם תא המטען גדל משמעותית ומציג נפח שימושי של 504 ליטר.
בתא הנוסעים החדש נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 (מסך "7 בדגמי הבסיס), תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים, מערכת מולטימדיה "9 חדשה ומתקדמת עם עדכוני OTA, פרופיל אישי לכל נהג, תפעול קולי של גוגל או אלקסה של אמזון, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ועוד. נמצא גם בלם יד חשמלי, משטח טעינה אלחוטי 15W, מספר שקעי USB טייפ C, אופציה לתצוגה עילית, עיסוי ואוורור במושבים ברמות הגימור הגבוהות, אופציה לריפודי עור נאפה, מצלמת 360 מעלות ועוד. בנוסף נמצא את הדור המעודכן של מערכת הבטיחות ProPILOT הכוללת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה המשולבת בבקרת שיוט אדפטיבית הכוללת התאמה של מהירות הנסיעה בהתאם למידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית.