הלקוחות הראשונים של רולס רויס ספקטר, יזכו לקבל את המכונית החשמלית הראשונה של החברה (ראשונה בייצור סדרתי) לקראת סוף השנה הנוכחית וברולס רויס עובדים קשה בכדי להבטיח להם את החוויה האולטרה יוקרתית וחסרת הפשרות שהם רגילים לקבל מהמותג הזה.
מי שעובד קשה כרגע אלו נהגי המבחן אליהם מתלווים מהנדסי החברה הבוחנים כל אספקט במערכת ההנעה של הדגם. עד עתה רכבי האב טיפוס של החברה צברו מעל ל-2.0 מיליון קילומטר של נסיעה, החל מנסיעה בקור המקפיא של צפון שוודיה שם שררו טמפרטורות של 40- מעלות ועד לנסיעה בטמפרטורה לוהטת של 50 מעלות בדרום אפריקה.
בחלקים האחרונים של בחינת מערכת ההנעה המהנדסים עסקו בכיול תוכנה שעוסק בפסיק הכי קטן במערכת ההנעה בכדי לקבל בדיוק את מה שאפשר לצפות ממערכת הנעה של רולס רויס, פעולה חלקה מאוד ושקטה מאוד לצד אמינות מופתית. גם מערכת הבלימה הרגנרטיבית זכתה ללא פחות מ-1500 שעות עבודה בכדי לכייל את המערכת כך שתתאים בדיוק לאופי הנהיגה ברכב של רולס רויס. אין כאן אפשרות בחירה מבין מצבי רגנרציה אלא רק שני מצבים, מינימלי שדומה לעזיבת הגז ברכב בנזין או מצב B שהוא מצב נהיגה בדוושה אחת.
דגמי רולס רויס ידועים בנסיעה חרישית במיוחד עם בידוד רעשים מוקפד מאוד, ברולס רויס מציינים כי הם השיגו רמת רעש כל כך נמוכה שלדעת החברה זה כבר שקט מידי ברמה שיוצרת ניתוק מוגזם של הנהג מהסביבה שכן כאשר נוהגים ברכב, גם אם שקט במיוחד, הרעש מהצמיגים, הרוח או המנוע מספקים לנהג משוב וחיבור לכביש. לכן בחרה עוד חושבים אם להפחית חלק מהבידוד ולצד זה הוסיפו אפשרות לסאונד ייחודי דרך מערכת השמע בכדי שיספק משוב על התאוצה ומהירות הנסיעה.
הספקטר תעבור כעת מסע של חצי מיליון ק"מ נוספים בכדי לבחון את הרכב בכל הסיטואציות השונות אותן רוכשי רולס רויס נוהגים לבצע.
רולס רויס ספקטר היא מכונית קופה ענקית באורך של 5,453 מטר, רוחב של 2,080 מ"מ, גובה של 1,559 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,210 מ"מ. הספקטר, במידה רבה, היא המחליפה הלא רשמית של רולס רויס פאנטום קופה שהייצור שלה הופסק בשנת 2016, אך בכל הקשור לעיצוב הספקטר קרובה הרבה יותר לרוס רויס רייט, עם הלבשה של שפת העיצוב החדשה של החברה.
הספקטר מבוססת על שלדת האלומיניום של רולס רויס שעברה התאמה למערכת הנעה חשמלית, כמובן שנמצא גם את מערך המתלים האחראי על יכול ספיגת השיבושים המושלמת של החברה, בולמים אדפטייבים, קפיצי אוויר אדפטיביים ומוטות מייצבים אקטיביים עם אפשרות לניתוק מלא. הנעה כפולה מתקבלת מעצם השימוש בשני מנועים חשמליים - קדמי ואחורי.
מערכת ההנעה החשמלית של הדגם נולדה בכדי לספק חוויית נסיעה דומה לדגמי ה- V12 של החברה, עם הספק כולל של 576 כ"ס ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ וזה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש מכובד של 4.5 שניות. הסוללה, שהיא כנראה זהה לזו של ב.מ.וו i7 בקיבלות ברוטו של 106kWh, תאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-520 ק"מ.