ג'יפ חושפת את דגמי 2021 החדשים של הקומפאס ולראשונה אי פעם היא עושה זאת באירופה, זאת כחלק בלתי נפרד מהארגון החדש של האיחוד בין קבוצת FSA לקבוצת PSA, הנקרא סטלנטיס. ג'יפ קומפאס הוא הדגם החשוב ביותר כיום של ג'יפ עבור השוק האירופי כדגם האחראי לכ-40% מהמכירות של ג'יפ ביבשת הזו.
על הנייר מדובר אמנם רק במתיחת פנים לדגם אך עם תא נוסעים חדש לחלוטין ועוד שלל עדכונים וחידושים אפשר להתייחס אל הדגם כדגם חדש וכן, זה קצת מוזר לראות דגם חדש כאשר רק בינואר השנה הושק בישראל הקומפאס המעודכן בגרסה היברידית פלאג-אין.
דגמי 2021 החדשים של ג'יפ קומפאס אולי נראים דומים למדי לדגמי טרום מתיחת הפנים אך הם כוללים לא מעט שינויים כולל יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, עיצובים חדשים לפגושים, גריל קדמי מעודכן, עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים ועוד. כמו בדגם היוצא, יש גם גרסת טריילהוק (Trailhawk) קשוחה ומוגבהת עם מערכת הנעה כפולה מתקדמת לשטח.
תא הנוסעים כאמור עוצב ותוכנן מחדש לחלוטין, אותו כבר הספקנו לפגוש מוקדם יותר השנה כאשר ג'יפ הציגה את הקומפאס החדש בשוק הסיני. כמותג השואף להתחרות בשוק הפרימיום, השינוי הזה היה הכרחי כי תא הנוסעים של הדגם היוצא נראה וגם הרגיש עממי ופשוט מידי. זה לא שהעיצוב החדש יגרום למתחרים מגרמניה לדוגמה לגרד את הראש עכשיו, אך זה בהחלט שדרוג משמעותי מאוד לעומת הדגם היוצא, עם עיצוב נקי ואלגנטי, איכות חומרים גבוהה יותר לצד שדרוג טכנולוגי מקיף למדי. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין מגוון שילובי צבעים בתא הנוסעים כך שלא חייבים להסתפק בשחור קודר.
בצד הטכנולוגי אנחנו פוגשים לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 עם תצוגה משתנה שגם כוללת תצוגה ייעודית עבור דגמי הפלאג-אין ותצוגה מפורטת על פעולת מערכות הבטיחות המתקדמות. במרכז הדשבורד צף לו מסך מגע בגדלים של "8.4 או "10.1 המשרת את מערכת המולטימדיה החדשה והמתקדמת Uconnect 5 שהיא מהפכה של ממש לעומת המערכת הקודמת וכוללת כל מה שאפשר לצפות לו ממערכת מודרנית כגון עדכוני OTA, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, אמזון אלקסה לתפעול בית חכם, אפשרות לאפיון אישי של מסכי הבית, חיבור קבוע לרשת האינטרנט עם אפליקציה לתפעול מרחוק ועוד. יש גם גלגל הגה חדש הכולל כפתורים לשליטה על מערכות הבטיחות המתקדמות, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB טייפ A או טייפ C מלפנים ומאחור ועוד.
במקום לא נוח במיוחד, בצד שמאל של ההגה לצד השליטה על התאורה, נמצא את שלושה כפותרים המאפשרים בחירה מבין מצבי ההנעה השונים של דגמי הפלאג-אין - היברידי, חשמלי או שמירה על הטעינה - ובמיקום נוח יותר בקונסולה המרכזית, בדגמי ההנעה הכפולה ובמיוחד בדגם טריילהוק, נמצא ממשק שליטה על בורר מצבי השטח, בקרת הירידה במדרון ונעילות הדיפרנציאל המרכזי. נחמד לגלות שג'יפ לא נכנעה לאפנת מסכי המגע והיא עדיין מציעה ממשק שליטה פיזי על בקרת האקלים, השמע ועוד.
הקומפאס המחודש מצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות לדגם נהיגה אוטונומית ברמה 2, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, לצד בלימה אוטונומית, בקרת ערנות נהג, מצלמת 360 מעלות המספקת מבט על, זיהוי תמרורים ועוד.
בתחום ההנעה אין חדש שכן כבר אשתקד הקומפאס זכה להצטייד במנועים חדשים כולל שני דגמי פלאג-אין קומפאס 4xe. החידוש היחידי הוא עדכון של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו דיזל (130 כ"ס ו-32.6 קג"מ) כך שיעמוד בתקן אירו 6D. היצע מנועי הבנזין כולל את מנוע ה-1.3 ליטר טורבו החדש של ג'יפ בהספקים של 130 כ"ס או 150 כ"ס עם מומנט זהה של 27.5 קג"מ, הגרסה החזקה יותר משודכת לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים.
דגמי הפלאג-אין מצוידים במנוע 1.3 ליטר טורבו, בהספקים של 130 כ"ס או 180 כ"ס ומומנט מרבי זהה של 27.5 קג"מ, ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 60 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, יחדיו הם יוצרים יחידות הנעה בהספקים של 190 כ"ס או 240 כ"ס. זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.9 שניות או 7.3 שניות ולמהירות מרבית של 183 קמ"ש או 200 קמ"ש, בהתאמה. סוללה בקיבולת של 11.4kWh מאפשרת לדגמים טווח נסיעה חשמלי של 47-49 ק"מ בתקן WLTP ונסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 130 קמ"ש.